Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

אבטיח על הסכין – איך לבחור את הסכין המתאים לכם?

אבטיח על הסכין – איך לבחור את הסכין המתאים לכם?
קרדיט PIXABAY

בין הפעולות שאנו מבצעים במטבח לכל ארוחה כמעט הן חיתוך או קיצוץ וגם קילוף. אם בעבר היה סכין מסוג אחד לחיתוך וסוג אחר למריחה, היום כבר יש דיוק רב יותר והתאמת הסכין לפעולה וגם לחומר הגלם שאיתו עובדים. בכל מקרה כדי שהעבודה תהיה יעילה חשוב לעשות בדיקה קטנה לפני ולא לבחור את הראשון שמוצאים. כמה טיפים איך לבחור את הסכין המתאימה.

סוגים שונים של סכינים

כאמור, היום כבר לא מדובר על דגם אחד לחיתוך ודגם אחד למריחה. ישנם סוגים שונים של סכינים בעלי מבנה שונה. סכין שף למשל הוא סכין המתאים כמעט לכל שימוש והוא בעל להב ארוך (יכול להגיע גם ל 35 ס"מ). סכין קילוף הוא בעל להב קמור ומחודד בקצה ומיועד לקילוף וגם חיתוך עשבי תיבול. סכין קופיץ זהו סכין כבד שמיועד לשבירת עצמות (לא של מישהו שעצבן אתכם…). ישנו גם סכין לחם עם להב בעל מבנה מסורי או משונן, ואפילו סכין מיוחד לחיתוך עגבניה או חומר אחר שהוא קשה בחוץ ורך בפנים.

משקל הסכין

אחרי שבחרתם את סוג או סוגי הסכינים הרלוונטיים עבורכם (כדאי שיהיו לכם סכינים ממספר סוגים לפי הפעולות או החומרים שאתם עובדים איתם לעיתים קרובות) כדאי להשוות בין משקל סכינים מאותו סוג. כדאי לבחור סכין שמשקלו לא כבד מדי מצד אחד, אך מצד שני שיהיה מספיק מורגש כדי שתרגישו את הלחץ שהוא יוצר על הירק, הלחם וכו'. כדאי למצוא את האיזון בין משקל נוח שלא יכביד עליכם לבין משקל משמעותי מספיק כדי לבצע את החיתוך בקלות רבה יותר.

סכין מבית טוב

כדאי לבחור סכין המיוצר על ידי חברה מוכרת. הדבר לא אומר שחייבים לבחור מותג בינלאומי יוקרתי. אפשר לבחור גם חברה אחרת אך מוכרת מספיק ומהימנה בכדי שתוכלו לסמוך על כך שהסכין ישרת אתכם לאורך זמן. לכן, גם אם המחיר מפתה אל תלכו על הסכין הזול ביותר. כנראה לא סתם המחיר זול. איכות החומר חשובה מאוד בשמירה על סכין לאורך זמן. חומר לא איכותי יחליד במהירות והסכין יצא משימוש. מצד שני, המחיר היקר ביותר והעובדה שזהו מותג בינלאומי לא מבטיחים שזהו באמת הסכין שיחזיק את הזמן הרב ביותר.

מידות שמתאימות ונוחות לכם

מידות הסכין תלויות בסוג הסכין ומטרתו, אך גם בתוך סוג סכינים אחד (למשל סכינים לחיתוך ירקות) אפשר למצוא מידות וגדלים שונים. בחרו  סכין שיהיה נוח ופרופורציונלי ביחס לכף היד שלכם. מומלץ לקנות אותו באופן פיזי ולא אונליין, להחזיק את הסכין ולראות שנוח, לדמות חיתוך מזוויות שונות ולראות שהסכין לא גדול או ארוך מדי בשבילכם או להיפך- קטן מדי.

תחזוקה של הסכין

בדקו האם יהיה צורך בעתיד להשחיז את הסכין, האם ניתן לשטוף אותו במדיח ובכלל בדקו את "הוראות היצרן" לפני שאתם קונים. כמובן שככל שסכין הוא פשוט ויומיומי כך הדרישות לתחזוקה יורדות. עשו את השיקול שלכם גם בנוגע לתחזוקה ובדקו עד כמה זהו סכין "מפונק". לעיתים הפינוק והתחזוקה של הסכין יצדיקו את איכותו ונוחות השימוש בו ולעיתים לא.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...
למה כדאי ללכת לטיפול אצל פסיכיאטר פרטי
סיוע פסיכיאטרי נדרש במגוון רחב של מצבים נפשיים, בין היתר...
אוטובוסים לתל אביב - כל מה שצריך לדעת כדי להגיע לעיר הגדולה
תל אביב היא העיר הגדולה והמרכזית ביותר בישראל, ולכן היא...
משמעות צילום אירועים חשובים
בר מצווה הוא אירוע משמח בקהילה היהודית, המציין את הגעתו...
הדרך לחיים חופשיים מהתמכרות
התמודדות עם ההתמכרות - האתגר והפתרון ההתמכרות היא מצב מורכב המשפיע...
נסיעת עסקים בסטייל: כרטיסי האשראי שיקלו לכם את הנסיעה
מתכוננים לעוד נסיעת עסקים משעממת? הנסיעה הבאה שלכם יכולה להיות...
החשיבות של בדיקות ליקויים לפני הכניסה לבית
יש חשיבות מכרעת לכל דירה או בית לעבור בדיקת ליקויים...
כירופרקטיקה: טיפול אלטרנטיבי לכאבי גב כרונים
בעולם המודרני בו אנו חיים, לא מעט אנשים סובלים מכאבי...
פתרון סכסוכים בתחום הנדל"ן בבית המשפט- מה חשוב לדעת.
מקרקעין הוא תחום סבוך במיוחד. לא רק הערך הגבוה של...
הפתרון המושלם להשחלה וקישוט
איבקות הן טבעות עם חור המשמשות לטכניקה של השחלה –...