Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

איך לבחור את הצבע המתאים לדירה: העיצובים הפופולריים של תל אביב

איך לבחור את הצבע המתאים לדירה: העיצובים הפופולריים של תל אביב
צילום: Victoria Borodinova

לא מעט אנשים בוחרים לצבוע את ביתם מדי פעם בפעם. אין ספק שצביעת קירות הבית הוא דבר שיכול לשדרג לחלוטין את מראה הבית ולכן, יותר אנשים בוחרים לצבוע את ביתם לא רק בשל העובדה שקירות הבית אינם נקיים מספיק ואינם נראים טוב, כי אם מתוך רצון לעצב מחדש את דירת המגורים שלהם ולהעניק לה מראה תל אביבי חדשני. 

לאחר שמתקבלת ההחלטה לצבוע את הדירה, עולה השאלה: מהו הצבע הנכון לצבוע את הדירה? מדובר בשאלה שאכן חשוב לשאול בטרם מתחילים לצבוע את הבית שכן, לצבע הבית יש השפעה רבה על הנראות הוויזואלית והעיצוב שלו.

צילום: Victoria Borodinova

מדוע מרבית האנשים בוחרים בצבע הלבן?

ישנם אנשים אשר הדבר הראשון שהם יעשו כאשר הם מעוניינים לצבוע את דירת המגורים שלהם הוא לבדוק מהו הצבע הפופולארי ביותר שמרבית האנשים בוחרים בו לצביעה. ובכן, אם גם אתם תבדקו זאת, תיווכחו לדעת שהצבע שמרבית האנשים בוחרים בו הוא הצבע הלבן.

מדובר על הבחירה הפשוטה ביותר אשר איננה כרוכה בסיכון כלשהו ועל כן היא גם הנפוצה ביותר. כמו כן, הצבע הלבן הוא צבע אשר מבטיח דירה במראה נקי, מוארת ומרווחת. אנשים אשר מעוניינים להעניק צבע דירה יכולים לעשות זאת באמצעות שילוב רהיטים צבעוניים. דרך אגב, שימוש בצבע לבן נהוג גם בתעשייה המשרדית, כך למשל במבנה ציבורי שבו מועברים סדנאות וקורסים בנושא קידום אתרים הקירות נצבעו בלבן ורהיטים נבחרו בצבע אפור, שילוב הזה עוזר לשמור על ריכוז בזמן הלימודים. דוגמה נוספת – משרד עורך דין הגירה לארה"ב גם בעיצוב שלו הבחירה נפלה על צבע הלבן.

אולם אם מתחשק לכם להיות נועזים יותר בצביעת הדירה שלכם ואם אתם מרגישים שכבר נמאס לכם מהצבע אולם אם מתחשק לכם להיות נועזים יותר בצביעת הדירה שלכם ואם אתם מרגישים שכבר נמאס לכם מהצבע הלבן, אולי כדאי שתחפשו צבע מתאים אחר.

כיצד בוחרים צבע לדירה?

אם החלטתם כאמור שאתם מעוניינים לצבוע את הדירה שלכם בצבע אחר שהוא לא לבן, אתם בוודאי בוחנים את הצבעים השונים המוצעים כיום לצורך צביעת קירות ומגלים כי מניפות הצבעים בחנויות הצבעים מכילות מגוון רחב מאוד של צבעים- דבר אשר ללא ספק מקשה על קבלת ההחלטה. חשוב מאוד לדעת שהבחירה בצבע צריכה להיות בחירה מושכלת. יש להתאים באופן מובהק את סוג הצבע לסוג הדירה.

צילום: maksim goncharenok

כך לדוגמא: אם מדובר על דירה שאיננה מוארת מספיק, בחירה בצבעים כהים תגרום לה להיות חשוכה אפילו יותר. כמו כן, אם הדירה קטנה, יש צורך לבחור בצבע אשר לא יקטין עוד את החלל שלה, אלא בצבע שייצור לדירה מראה מרווח. ניתן לשלב מספר צבעים בכדי להגיע למצב שבו הצבע הנבחר גורם לדירה להיות מוארת, נקייה ומרווחת.

צביעה בגוון אחד או בכמה גוונים?

אם החלטתם ללכת על צביעת דירה בגוון אחד ולא לבן, צבע מוצלח לצביעה בגוון אחד יכול להיות צבע שמנת שדומה ללבן ומכיל את היתרונות שלו, אך עדיין יותר טוויסט מיוחד במראה. צבע השמנת יוצר חמימות בדירה ומשתלב נהדר עם תאורה צהובה. כמו כן, ניתן לבצור בצבע אפור בהיר אשר יש לו את היתרונות הגלומים בצבע השמנת. גם צבעי ירוק, אפרסק, תכלת או וורוד יכולים להתאים לכם. אמנם, רצוי שלא לצביעת הסלון של הבית אך בהחלט ניתן לבחור בהם לצביעת חדרי ילדים, חדרי שינה ועוד.

אם החלטתם לצבוע בשני גוונים, כדאי מאוד לבחור בצביעה בשיטת מונכרום. מדובר על שיטה שבה צובעים במספר צבעים מאותה המשפחה. כלומר, לא משלבים צבעים ממשפחות שונות. לאחר שבוחרים את הגוון המבוקש של הצבע, ניתן לבחור את הגוונים מאותה המשפחה כאשר יש צורך לשים דגש על הפחתת הבהירות או העלאת הבהירות הנדרשת בכל אזור בדירה.

רצוי וכדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע בטרם מתחילים לצבוע את הדירה על מנת לעשות זאת בצורה הטובה ביותר.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הפסיכיאטר נגד הפסיכיאטר- התמכרות לתרופות
בשונה מספת הפסיכולוג המיועדת לשיחות וטיפולים באמצעות עבודה בין אישית...
אלופי הפאי: תלמידי אמית בר אילן פ"ת
במסגרת תחרות יום הפאי שקיימה רשת אמית, בהשתתפות תלמידי רשת...
לקראת חג החירות – סיפורו של מור שלמרות האתגרים האישיים והמקצועיים הצליח להגשים חלומות
מור , בן 43 מהעיר חולון, מתמודד עם חרדה שהתפרצה...
פסח 2024 במלון קרלטון תל אביב - זוכה פרס המלון הטוב ביותר בישראל על פי WTA העולמית
מלון קרלטון תל אביב זכה בתואר המלון הטוב ביותר בישראל...
מה התעריף של עורך דין לביטוח לאומי והאם זה משתלם?
המוסד לביטוח לאומי משלם מדי חודש קצבאות בסך של כ-10...
בכל זוגיות טובה אפשר להעמיק עוד
שני אנשים זרים נפגשים, מתאהבים, לומדים להכיר אחד את השני,...
החשיבות של גינוי ענן לעסק שלכם
אתם מנהלים את אותו עסק כבר לא מעט שנים, אך...
5 טעויות נפוצות בעסקת טרייד-אין לרכב
הרכב החדש כבר עוד דקה אצלכם ביד, ועכשיו רק נשאר...
על החשיבות מאחורי אימות צוואות ע"י נוטריון
כפי שכולכם בוודאי כבר יודעים, צוואה היא אחד מהדברים הרגישים...
למי כדאי לרכוש ביטוח צד ג' לרכב – ומהם הסעיפים החשובים שכדאי לבדוק?
ביטוח צד ג' יכול לספק הגנה מפני הוצאות כבדות לפיצוי...