Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

איך לבחור מטען למחשב נייד

איך לבחור מטען למחשב נייד

הטכנולוגיה אשר אופפת את העולם ולא מפסיקה לחדש ולהפתיע, הובילה לכך שהכל הפך להיות נייד וחכם. אך אליה וקוץ בה, האופי הדינאמי של החיים דורש מכולם גם לנצל את הניידות והנגישות ולהיות מחוברים כמעט ללא הפסקה וחלילה שלא תגמר הסוללה.

איך לבחור מטען למחשב נייד

מאחר שהסמארטפון, הטאבלט וכמובן המחשב הנייד הם מכשירים מובילים, יש לוודא שגם אם הבטרייה אמורה להתרוקן תהיה דרך מהירה ובטוחה להטעין אותה ומקור חשמל בקרבת מקום, מכאן שיש חשיבות עצומה להצטייד במטען.

מטען לטלפון או לכל מכשיר נייד אחר, ממש כמו מטענים לניידים הם שנאים המבצעים המרה של המתח החשמלי המגיע ממקור חשמל, לסוג המתח המתאים למכשיר הנתון.  מכיוון שלכל מכשיר ההגדרות שלו וסוג הזרם המיועד אשר יש להשתמש בו, חשוב מאוד להקפיד לחבר אך ורק מטען שמתאים לסוג המחשב.

הבחירה של מטען למחשב אינה אינטואיטיבית, לכל מטען יש רשימה של מחשבים המתאימים לו, לדוגמה, מטענים לניידים של HP יגיעו עם רשימה של מחשבים אשר ניתן להשתמש במטען לשם הטענתם, מן הסתם יהיו אלה דגמי HP נוספים, כגון מחשבי HP Compaq או Pavilion ועוד. ודוגמה נוספת הם מטעני לנובו, אשר יתאימו לדגמי המותג כגון: Lenovo IdeaPad, Lenovo Yoga ועוד וגם לIBM ThinkPad – .

מטען איכותי לנייד נבחן באמצעות כמה בדיקות פשוטות, בראש ובראשונה באמצעות הלוגו המוטבע עליו, הוא מעניק לו זהות ואת המוניטין של החברה המייצרת ומבהיר כי הוא יוצר בהתאם לתקן ולדרישות יצרנית המחשב. דבר נוסף הוא המספר הסידורי המופיע על התווית. לכל מחשב ומטען יש מק"ט המספר את "הסיפור" של המוצר ואת המקור שלו. גם ברמת המראה והמשקל ניתן להבחין האם מטען מקורי או מזויף, אם המטען קל מידי זה מצביע על כך שיש סיכוי שהוא אינו כולל את מנגנוני ההגנה הדרושים על פי היצרן.

בעת הרכישה של המטען החדש, חשוב לבדוק גם  את המתח, ההספק והזרם. מאחר שלכל מחשב יש את המתח הרצוי לו לשם הפעלה תקינה, מומלץ מאוד לבדוק במחשב מהו המתח הרצוי לו, זה כמובן כתוב גם על המטען הישן שהגיע יחד עם הלפטופ. בנוסף, חשוב גם לבדוק מהו הזרם הרצוי וגם מה ההספק הנדרש מן המטען, הכל כאמור כתוב על גבי התווית של המטען הישן.

דבר נוסף שיש להקפיד בעת רכישת מטענים לניידים הוא על סוג הכניסה והחיבור של המטען למחשב. מאחר שלכל מחשב יש את הקונקטור שלו, זה מהותי לוודא טרם הרכישה מה סוג המחבר, האם הוא עיגול רחב, עיגול צר או סיכה, צבוע בצהוב או שחור. בכל אופן, הדבר המומלץ ביותר הוא להביא את המטען הישן לחנות על מנת שהמוכר יתאים באופן מדויק את המטען המושלם.

רכישה של מטען איכותי מבטיחה יכולת טעינה גבוהה לאורך זמן, עם רזרבה של מתח, אשר מאפשרים טעינה של הסוללה תוך כדי עבודה במחשב. מעתם העובדה שהמטען עומד בתקנים בינ"ל מחמירים, מעיד על כך שמותקן בו מנגנון הגנה מובנה כנגד שינויים ותנודות ברשת החשמל לשם הגנה מפני נזקים בעת הפסקות חשמל וכן מערכת קירור מונעת התחממות יתר של המכשיר ופגיעה ברכיבים הפנימיים. רכישה כזו מבטיחה את אורך חיי המחשב ושמירה עליו מפני תקלות ונזקים בלתי הפיכים.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הפסיכיאטר נגד הפסיכיאטר- התמכרות לתרופות
בשונה מספת הפסיכולוג המיועדת לשיחות וטיפולים באמצעות עבודה בין אישית...
אלופי הפאי: תלמידי אמית בר אילן פ"ת
במסגרת תחרות יום הפאי שקיימה רשת אמית, בהשתתפות תלמידי רשת...
לקראת חג החירות – סיפורו של מור שלמרות האתגרים האישיים והמקצועיים הצליח להגשים חלומות
מור , בן 43 מהעיר חולון, מתמודד עם חרדה שהתפרצה...
פסח 2024 במלון קרלטון תל אביב - זוכה פרס המלון הטוב ביותר בישראל על פי WTA העולמית
מלון קרלטון תל אביב זכה בתואר המלון הטוב ביותר בישראל...
מה התעריף של עורך דין לביטוח לאומי והאם זה משתלם?
המוסד לביטוח לאומי משלם מדי חודש קצבאות בסך של כ-10...
בכל זוגיות טובה אפשר להעמיק עוד
שני אנשים זרים נפגשים, מתאהבים, לומדים להכיר אחד את השני,...
החשיבות של גינוי ענן לעסק שלכם
אתם מנהלים את אותו עסק כבר לא מעט שנים, אך...
5 טעויות נפוצות בעסקת טרייד-אין לרכב
הרכב החדש כבר עוד דקה אצלכם ביד, ועכשיו רק נשאר...
על החשיבות מאחורי אימות צוואות ע"י נוטריון
כפי שכולכם בוודאי כבר יודעים, צוואה היא אחד מהדברים הרגישים...
למי כדאי לרכוש ביטוח צד ג' לרכב – ומהם הסעיפים החשובים שכדאי לבדוק?
ביטוח צד ג' יכול לספק הגנה מפני הוצאות כבדות לפיצוי...