Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

איך להרחיק ג'וקים?

איך להרחיק ג'וקים?
קרדיט תמונה: FREEPIK

לא פעם, עולה השאלה של לא מעט אנשים איך להרחיק ג'וקים מהבית. אותה שאלה עולה גם בכל הנוגע להרחקת ג'וקים מחצרות ובתי עסק בהם מוגש או מאוחסן מזון.

בכתבה שלפניכם נרצה להדגיש עד כמה חשוב לבצע הרחקת ג'וקים במסגרת שירותי הדברה על ידי מדביר מוסמך. בחירה בחרת הדברה מקצועית ומנוסה, לה הניסיון והידע בהרחקת ג'וקים, מהווה את השקט הנפשי עבור רבים, במקרים בהם יצטרכו להתמודד עם אותן תופעות.

אחת מחברות ההדברה המובילות במרכז הינה אילנית הדברות, המעניקה שירותי הדברה בתל אביב ובערים הסמוכות, זאת לצד שירותי הדברה גם באוזרי הצפון והדרום.

כיצד ניתן להרחיק ג'וקים לבדנו?

מדבירים רבים מדגישים כי הרחקה של ג'וקים מהבתים צריכה לעשות במסגרת מספר פעולות מנע חשובות. ביישום של פעולות אלו, נפחית הסיכוי ממקרים בהם אותם ג'וקים יכנסו או יפלשו לביתם.

אחת מפעולת המניעה המומלצות, כוללת סתימה של פתחים מהחוץ לתוך הבית שדרכם יכולים ג'וקים לעבור. בסקירה של אותם פתחים, חשוב להבין ולקחת בחשבון שגם פתחים צרים של ס"מ בודדים מספיקים למעבר של ג'וקים ועל כן אין להתעלם מהם.

בטיפולים שבוצעו בעבר להרחקה של ג'וקים, מצביעים מדבירים רבים על פתחים וחורים שזיהו ברחבי הבית. במקרים אלו, חשוב לבצע אטימה של אותם פתחים וחורים באמצעות שימוש בחומרי אטימה שונים המתאימים לקירות, מפלסים של חלונות, קירות גבס, טייח ועוד.

מה מושך הגעתם של ג'וקים?

אחד מהגורמים המרכזיים שימשכו הגעת ג'וקים לבית שלכם הוא מזון החשוף בפניהם. במשפחה בעלת 4-5 נפשות ניתן להצביע על מספר רב של דוגמאות כיצד פירורים ומזון רב מגיע בקלות לכל חלל בבית, מה שמהווה גורם מרכזי המושך אליכם ג'וקים.

השארה של מזון במקומות מסוימים לאורך זמן רב, מהווה תמריץ משמעותי להגעתם של ג'וקים למקום. מזון, למשל, המושאר בכיור במטבח לאורך מספר שעות עלול להוביל להגעה של ג'וקים מעופפים, לבטח כשבסמוך לאותם כיורים נמצא חלון פתוח.

בבתים רבים, בהם ילדים והורים בוחרים לאכול בחדרי השינה, שמתמלאים בפירורים וחלקי מזון, ריקבון של המזון שלא נוקה ונאסף מזמין גם הוא הגעה של ג'וקים, מה שמוביל למחשבה המבחילה של רבים מאיתנו, כשאותם ג'וקים מגיעים למיטות שלנו.

בשל כך, חשוב להימנע מהשארה של מזון, חלקי מזון ופירורים זמינים לאורך זמן. הדבר מדגיש את חשיבות ניקיון הבית לעיתים קרובות, בצמצום אכילה של מזון בחללים שונים בבית, ברחיצת כלים בהם שיירי מזון ואף בפינוי פח האשפה במהירות כשהוא מתמלא.

האם אפשר להדביר את הבית לבדנו?

האפשרות להדברת הבית לבדכם בהחלט אפשרית, אך יש להדגיש כי מדובר בהדברה שנעשית ללא הניסיון והידע שיש למדביר מקצועי. ישנן חנויות בהם תוכלו לרכוש חומרי הדברה שונים, כשמנגד יש וחלק מחומרי ההדברה שימכרו לכם תוכלו לבצע הדברה שלא תוכל להרחיק את כלל הג'וקים בבית שלכם, מה שימנע טיפול מקיף לאותה תופעה.

בסופו של דבר, חשוב להדגיש כי במקרים בהם הג'וקים הפכו לדיירי קבע אצלכם, ישנה נחיצות במדביר מקצועי. מדביר שידאג לבצע הדברה שלא תסכן אתכם וכזו שתוביל להרחקת כלל הג'וקים בביתכם למשך שנה ויותר מכך.

כיצד להרחיק ג'וקים מהחצר?

לא פעם טוענות חברות הדברה שונות כי המצאות ג'וקים בחצר מהווה חצי נחמה במידה והם טרם מצאו עצמם בתוך הבית שלנו. גם כאן, חשוב להקדים תרופה למכה ולהזמין חברת הדברה על מנת שתוכל לתת מענה מוקדם לתופעת הג'וקים בחצר.

למדבירים קיימים מספר דרכים לטפל באותם ג'וקים בחצר, בין אם ביכולת, ראשית כל, לאתר את נקודות המסתור שלהם ואז במתן טיפול, שלא רק מרחיק אותם מהחצר, אלא כזה שמונע חזרה שלהם לאורך זמן רב.

אילו סוגי ג'וקים יכולים להיות בבית?

ניתן להצביע על שני סוגים מרכזיים של ג'וקים שאוהבים לחדור לבית בישראל – התיקן האמריקאי והתיקן הגרמני.

במקרים ובהם מדובר על התיקן האמריקאי, מדובר בתיקן שיכול לחדור לבית באמצעות יכולות התעופה שלו. במקרים ובהם מדובר על חדירה של תיקן גרמני לתוך הדירה, החדירה תתבצע מתוך אותם חורים ופתחים המאפשרים מעבר פשוט וקל עבור אותו זן, לבטח למול העובדה כי מדובר בתיקן שאורכו המרבי הוא 2 ס"מ.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הישראלים שסיימו 5 יחידות אנגלית אך ועדיין לא יודעים לדבר אנגלית שוטפת
בעולם המתקדם של היום, ידיעת השפה האנגלית הפכה להיות לא...
איך להרחיק ג'וקים?
לא פעם, עולה השאלה של לא מעט אנשים איך להרחיק...
ממה עשוי מנדף אדים?
במטבחים גדולים המספקים כמויות גדולות של אוכל, משתמשים מסכו"ם ועד...
כיצד טפסים מקוונים מועילים לעסקים קטנים וגדולים
בעידן הדיגיטלי של ימינו, טפסים מקוונים הפכו לכלי חיוני לעסקים...
שקמה אדרי - משרד עורכי דין פלילי בתל אביב: ליווי מקצועי ומסור ללקוחותינו
משרד עורכי הדין שקמה אדרי, הממוקם בלב תל אביב, מתמחה...
חדשנות ודיוק במפגש הטכנולוגיה והיצירתיות
הפקת אירועים לחברות הייטק מציבה אתגר ייחודי בעולם האירועים העסקיים....
מה אנחנו צריכים לעשות כדי להגן על הנכס מפני שריפה
אף אחד מאיתנו לא רוצה חלילה להיקלע לסיטואציה בה שריפה...
צמידים יפים שמחזיקים מעמד לאורך שנים
מידי פעם כולנו חושבים על השאלה איך אנחנו נראים. איזה...
ז'אנרים עיקריים בעולם הספרים 2024
סגנונות כתיבה מגוונים הם המוביל העיקרי של עולם הספרים והספרות...
טיפולים אסתטיים – רק אצל רופא מוסמך
בעולם המודרני בו ניתוחים קוסמטיים ופרוצדורות אסתטיות הם השגרה, ההיצע...