Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

אמש התקיים טקס יום הזיכרון הבינלאומי לזכר קורבנות השואה

אמש התקיים טקס יום הזיכרון הבינלאומי לזכר קורבנות השואה
צילום: גידי לויתן.

ראש עיריית פתח תקוה: "אנו פועלים כל השנה כדי לזכור את הנספים ולספר את סיפורם של השורדים"

טקס יום הזיכרון הבינלאומי לזכר קורבנות השואה
צילום: גידי לויתן.

טקס יום השואה הבינלאומי התקיים אמש (ראשון) במעמד ראש העיר רמי גרינברג, יו"ר המרכז העירוני להנצחת השואה משה פלדמר, המשנה לרה"ע רפי דהן, חבר מועצת העיר צבי בליץ , שורדי שואה, תלמידי בתי ספר ותושבים.

הטקס נפתח על ידי מיכל אשר שציטטה את דבריו של המפיק ברנקו לוסטינג כשקיבל ביחד עם סטיבן שפילברג את פרס הסרט הטוב ביותר על "רשימת שינדלר" בשנת 2011, מול בלוק מספר 24 באושוויץ, חגג לוסטיג בן ה- 78 את בר המצווה שלא יכול היה לחגוג בנעוריו, כשהיה אסיר באותו הבלוק: "המסר שאני רוצה לחלוק אתכם היום, הוא הלקח החשוב ביותר שלמדתי משהותי במחנה ההשמדה. זהו מסר של סובלנות. "סובלנות היא משאלת בר המצווה שלי היום ו"לעולם לא עוד" הוא החלום שלי תמיד". ברנקו לוסטיג ז"ל הלך לעולמו בחודש נובמבר האחרון.

טקס יום הזיכרון הבינלאומי לזכר קורבנות השואה
צילום: גידי לויתן.

לאחר מכן, הוקרן הסרט "תיכונים תאומים זוכרים" במסגרת מיזם תיכונים תאומים הפועל תחת המחלקה לקשרי חוץ של עיריית פתח תקוה. תלמידי המיזם מישראל ביקשו מחבריהם מחו"ל לקחת חלק בהנצחת השואה ביום השואה הבינלאומי.

הדלקת שישה נרות זיכרון על ידי ניצולי שואה תושבי העיר: יפים דימאנט, רבקה בלן, דוד טאובקין (אשר נבצר ממנו להגיע ובשמו הדליקו את הנר מספר תלמידים ותלמידות), גולדה ברילובסקי, גיורא קפלן ושלום קור שסגר באירוע מעגל, שכן ההצגה "מכתבים לאחי" שהוצגה בהמשך הערב היא על ילדי טהרן, ושלום קור הוא אחד מאותם ילדים. בסיום הטקס נישאה תפילת אל מלא רחמים, מפי החזן יעקב בש.

רמי גרינברג ראש העיר ציין בדבריו את חשיבות ההנצחה, ואמר "אנו בפתח תקוה פועלים כל השנה כדי לזכור את הנספים ולספר את סיפורם של הניצולים. פעילותנו משמשת דוגמא לערים אחרות בארץ והעשייה שלנו בתחום היא רבה. לצערנו, עדיין קיימים ברחבי העולם מכחישי שואה אך אנו מאוחדים ונחושים בצדקת הדרך ונוודא כי שואה כזו לא תחזור לעולם. השנה אנו מציינים  75 שנה לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו, עדיין חיים בקרבנו שורדי שואה שחוו את הזוועות כילדים צעירים וחובה עלינו להמשיך ולספר את סיפורם על מנת לשמר את הזיכרון ולחנך את הדורות הבאים".

טקס יום הזיכרון הבינלאומי לזכר קורבנות השואה
צילום: גידי לויתן.

משה פלדמר יו"ר המרכז העירוני לשואה ציין בדבריו כי "החובה שלנו בדורנו היא להמשיך ולהתמודד מול אותם מכחישי השואה. להמשיך וללמד את הדור הצעיר בקורות עמינו ויחד עם זאת לזכור כי אנחנו עם ריבוני בארצנו, הנטוע בשורשים עמוקים ואף אחד לא יוכל לנו!" עוד הוסיף פלדמר כי הוא מקווה שהשנה בסיוע ותמיכת ראש העיר רמי גרינברג יקום מבנה קבע למרכז העירוני לשואה בו ניתן יהיה לקיים פעילויות לבני הנוער, לבני הדור השני ולשורדים החיים עמנו.

מיכל אשר מנהלת המרכז שהנחתה את האירוע ציינה כי בימים אלה מתחיל חידון בין בתי הספר ששיאו יהיה בחידון העירוני שיתקיים ביום השואה בכ"ז בניסן. החידון מיועד לתלמידי כיתות י' ומתקיים זו השנה הרביעית ברציפות ע"י המרכז העירוני להנצחת השואה ובסיוע של מוטי מלאכי.

את הטקס ליוו בשפת סימנים אביבה גר ותלמידות אשר במסגרת המעורבות החברתית לומדות את שפת הסימנים בהנחייתם של יהונתן שיוביץ ואמיר מירום, במרכז הנוער גלים בניהולה של מיטל מימון.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
אלופי הפאי: תלמידי אמית בר אילן פ"ת
במסגרת תחרות יום הפאי שקיימה רשת אמית, בהשתתפות תלמידי רשת...
לקראת חג החירות – סיפורו של מור שלמרות האתגרים האישיים והמקצועיים הצליח להגשים חלומות
מור , בן 43 מהעיר חולון, מתמודד עם חרדה שהתפרצה...
פסח 2024 במלון קרלטון תל אביב - זוכה פרס המלון הטוב ביותר בישראל על פי WTA העולמית
מלון קרלטון תל אביב זכה בתואר המלון הטוב ביותר בישראל...
מה התעריף של עורך דין לביטוח לאומי והאם זה משתלם?
המוסד לביטוח לאומי משלם מדי חודש קצבאות בסך של כ-10...
בכל זוגיות טובה אפשר להעמיק עוד
שני אנשים זרים נפגשים, מתאהבים, לומדים להכיר אחד את השני,...
החשיבות של גינוי ענן לעסק שלכם
אתם מנהלים את אותו עסק כבר לא מעט שנים, אך...
חוגגים פורים עם המפונים
עובדי עיריית גבעת שמואל, יחד עם ראש העיר, יוסי ברודני,...
לרגל פורים, ענקית ניהול האנרגיה איטון ישראל בשיתוף פעולה עם סניף אקים ישראל ברעננה: איטון תרמו עשרות משלוחי מנות לאנשים עם צרכים מיוחדים
היום (ב', 18.3) עובדי ענקית ניהול האנרגיה העולמית איטון ישראל...
חדש: פיצרייה בר 180 קו ראשון לים
חגיגה אחת גדולה שכולה שמש, מוסיקה, פיצות משובחות, אלכוהול וגולדן...
המחנכים שחזרו מהלחימה - שימחו עם התלמידים בכל העיר
כחלק מאירועי הפורים בישיבת אמית כפר גנים פתח תקווה, יצאה...