Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

בעקבות ערעור העירייה, בית המשפט המחוזי בלוד הפך את החלטת בית המשפט לעניינים מקומיים בפתח תקוה וקבע כי יש להשיב לתוקפם את הצווים המינהלים שהוצאו כנגד העסק לאחסנת פסולת ברזל

בעקבות ערעור העירייה, בית המשפט המחוזי בלוד הפך את החלטת בית המשפט לעניינים מקומיים בפתח תקוה וקבע כי יש להשיב לתוקפם את הצווים המינהלים שהוצאו כנגד העסק לאחסנת פסולת ברזל

במסגרת מדיניותו של ראש העיר רמי גרינברג, לטיפול בזיהום האוויר וזיהום השטחים הפתוחים ברחבי העיר, קודמו לאחרונה אינספור פעולות בנושא. בין היתר הוקמה סיירת ייעודית לאזורי התעשייה אשר פועלת למניעת זיהום השטחים הפתוחים ומבצעת אכיפה כנגד פעילות עסקים מזהמים. כמו כן, ראש העיר פעל להקמת מערך מצלמות בשטחים הפתוחים המשדרות למשל"ט ומסייעות לתפיסת משליכי הפסולת בזמן אמת. בתוך כך הוגשו בשנה האחרונה עשרות צווים כנגד בעלי עסקים מזהמים, זאת כדי להביא את אזורי התעשייה לשגשוג וכן כדי לפתח את השטחים הפתוחים לרווחת התושבים.

בהמשך לכך, הרשות פעלה להוצאת 3 צווים מינהליים כנגד העסק לאחסנת פסולת ברזל ברח' נחשון 18 בעיר. מדובר בצו מינהלי להפסקת שימוש, צו הריסת בנייה מינהלי וכן צו לסגירת המקום לאחר שהופר הצו להפסקת שימוש. העבירות בגינן הוצאו הצווים המינהלים הן משום עבירות הבנייה שבוצעו במקום וכן כנגד עבירות השימוש האסור מסוג אחסנת פסולת ברזל ללא היתר.

כאמור בשנה האחרונה התנהלו הליכים בבית המשפט לעניינים מקומיים בפתח תקוה אשר ביטל את הצווים שהרשות הוציאה כנגד העסק המדובר. בהמשך לכך, הגישה הרשות ערעור על החלטה זו לבית המשפט המחוזי בלוד אשר הפך את ההחלטה הקודמת בנושא והשיב את הצווים המנהליים לתוקפם.

בית המשפט המחוזי קבע כי בניגוד לטענת בעל העסק בדבר אכיפה בררנית, הרשות פעלה גם מול בתי עסק אחרים שהוצגו בנושא ואף הוגש כנגד אחד מהם כתב אישום. כבוד השופט יעקב עמית מציין בפסק הדין כי "קביעתו של בית המשפט לעניינים מקומיים, לפיה מתבצעת אכיפה בררנית אינה יכולה לעמוד ולכן אני מקבל את הערעור ומבטל את החלטת בית המשפט לעניינים מקומיים ומחזיר לתקפם את הצווים המינהליים."

ראש העיר רמי גרינברג, מסר: "אני מברך על החלטת בית המשפט המחוזי ומודה לצוותים המקצועיים על ההישג. פסק הדין הזה, כמו שאר הפעולות שאנחנו מבצעים בנושא, מוכיח כי הרשות פועלת ביתר שאת כדי למגר את עבירות הבנייה והזיהום באשר הם ופועלת כדי להבטיח את הסדר הציבורי ולמנוע סכנות נלוות. אנחנו נמשיך במגמה זו כחלק מהמאמצים שלנו להביא את רמת איכות החיים בעיר למצויינת."

את העירייה ייצגה עו"ד קרן פרידמן מהלשכה המשפטית.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
קבוצת H&O פותחת רשת חנויות בקונספט חדש לתינוקות ולילדים תחת השם: KIDS O&H
חנות הקונספט הראשונה נפתחה בקניון עזריאלי מודיעין ומאגדת את מותגי...
שחר חיון, בן זיני וקימור אזולאי מפגינים כישורים
עמותת חסדי דרור, המסייעת למשפחות במצוקה ולמשפחות של ילדים חולי...
השקת גן לילי במרכז מורשת יהדות בבל
רגע מרגש בשגרה העצובה שלנו היה במרכז מורשת יהדות בבל,...
רחל קלנר המורה לכימיה מאולפנת אמית ישורון - המורה המצטיינת בארץ
הזוכה בפרס להצטיינות בהוראה ע"ש דליה צ'שנובסקי, מטעם החברה הישראלית...
חברת איזי ג'ט משהה את טיסותיה לחצי שנה
חברת איזי ג'ט הודיעה על השעיית טיסותיה מישראל ואליה עד...
חנייה חינם בכחול לבן במהלך חג הפסח
כן כן לא דמיינתם, קראתם נכון. חנייה חינם בכחול לבן במהלך...
רשת העוגיות 'סופט קוקיס' פותחת סניף דגל בקניון עופר רחובות בהשקעה הנאמדת בחצי מיליון ש"ח
רשת סופט קוקיס פותחת השבוע סניף דגל, בקניון עופר רחובות,...
התלמידים דואגים לנזקקי פתח תקווה
לקראת חג הפסח, תלמידי שכבת י"א בכפר הנוער אמית פתח...
משמעות צילום אירועים חשובים
בר מצווה הוא אירוע משמח בקהילה היהודית, המציין את הגעתו...
שמעון קונטראז'י – The Colors of Music
בגלריית GLOBAL ART רח' מרכז בעלי מלאכה 13 תל אביב אוצרות :...