Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

בת-ים נלחמת באלימות נגד נשים; שבוע המאבק נפתח תחת הסיסמה "את לא לבד"

בת-ים נלחמת באלימות נגד נשים; שבוע המאבק נפתח תחת הסיסמה "את לא לבד"
קרדיט: עיריית בת ים

ביום רביעי ה- 25/11 יצויין יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות כלפי נשים. עיריית בת-ים מציינת יום זה בשבוע שלם של פעילויות ומגוון אירועים במטרה לעורר מודעות, להגביר את החינוך והשיח עם בני נוער בנושא וכן לעודד נפגעות אלימות לשים סוף לקשר השתיקה וההסתרה, לפנות לקבלת סיוע ולשים סוף למעגל האלימות.

בת-ים נלחמת באלימות נגד נשים; שבוע המאבק נפתח תחת הסיסמה את לא לבד
קרדיט: דוברות עיריית בת-ים

 

כחלק מחזון ראש העיר והעירייה, למיגור תופעת האלימות ואלימות כלפי נשים בפרט יצוין בבת-ים יום המאבק על גבי שבוע פעילות, החל מיום א' 22/11 ועד ליום חמישי 26/11 הכולל הרצאות, מעגלי שיח, הצגות, כנסים, סדנאות לנשים, גברים, אבות, נערים ונערות ועוד. בימים שלישי-חמישי, קיר דיגיטלי בטיילת העיר יהפוך לעצומה חיה של חתימות תושבי העיר במסר ברור- בת-ים אומרת די לאלימות כלפי נשים! בטיילת יוצבו שני לוחות ענקיים אחת לחתימה פיזית של התושבים ושני עליו יוקרנו משפטים ויהיה ניתן לחתום דיגיטלית. הלוחות יוצבו ביום שלישי בשעה 12, עד יום רביעי אחה"צ.

(לחתימה על העצומה הדיגיטלית: https://www.menti.com/hyxk3gc62m

 

לצערנו, התופעה החמורה של האלימות כלפי נשים הינה תופעה נרחבת. ע"פ מחקרים, אחת מכל שלוש נשים נפגעת מאלימות לפחות פעם אחת בחייה וכל אישה (!) חוותה הטרדה כזו או אחרת, לעיתים מהאנשים הקרובים ביותר, ללא הבדלי תרבות ואוכלוסייה. אנו עדים בשנים האחרונות לתהליך שבו נשים ברחבי העולם מתחילות לספר את סיפורן, לדווח ולהתקומם בדרכים שונות נגד נורמות של אלימות שהיו, ועודן, קיימות בחברה- אך הדרך למיגור התופעה עוד ארוכה. לצערנו, בחודשים האחרונים עת משבר הקורונה, אשר רוב בני הבית שהו בביתם רוב הזמן, ישנה עליה חדשה של מקרי אלימות ואף רצח נשים, ואלימות במשפחה בכלל. על כן, שבוע מאבק זה הינו קריטי להגברת המודעות, העלאת הנושא לסדר היום במטרה למגר את התופעה.

בנוסף לתוכנייה המגוונת בפעילויות לקהל הרחב, במסגרת שבוע המאבק, כל תלמידי בתי הספר היסודי בעיר יעברו שיעור חינוך מותאם לגילם בנושא ותלמידי חטיבות הביניים והתיכונים יצפו בהצגות, ישתתפו בסדנאות והרצאות העוסקות בהגברת המודעות לתופעה, עידוד לקיחת אחריות, ומתן כלים ממשיים לזיהוי מוקדם של תופעות אלימות.

 

ראש העיר, צביקה ברוט: "צריך לומר בקול ברור: בבת-ים יש אפס סבלנות לאלימות כלפי נשים. די לאלימות נגד נשים ונערות. די למקרי הרצח המזעזעים ודי לקשר השתיקה. יום המאבק הבינלאומי לאלימות כלפי נשים הורחב לכדי שבוע מעמיק ורווי בתכנים ובפעילויות מעוררי השראה ומודעות לנושא. כולי תקווה כי בעקבות העלאת הנושא לראש סדר היום נשים נוספות תצלחנה לצאת ממעגל האלימות. המלחמה באלימות כנגד נשים ובאלימות בכלל, היא אחד הנושאים הדורשים טיפול עומק על מנת למגרה מהשורש. אני מאמין בעיר בת-ים, כקהילה חמה ומשפחתית שנצליח להוקיע תופעות פסולות אלה".

 

יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה, ענת לבנת: "השנה נרצחו בישראל 19 נשים! מכל שכבות האוכלוסייה. ביניהן נשים חזקות, עובדות ומשכילות. אך לכולן היה גורל אחד אכזרי – הן נרצחו ע"י בני הזוג שלהן. עלינו לפעול בכל דרך כדי למגר תופעה כאובה זו. רק ביחד נמנע את הרצח הבא. עיריית בת-ים, בהובלת ראש העיר שמה לעצמה למטרה להגביר את המודעות לתופעה, ושבוע המאבק הוא ביטוי מובהק למטרה זו. אני מזמינה את תושבי ותושבות העיר לקחת חלק בפעילות- יחד נשים לזה סוף".

 

 

אירועים מרכזיים:

את שבוע הפעילות תפתח ההרצאה ושיחה פתוחה 'משמר אחותי' עם מיכל פריימן, אחותה של מיכל סלע ז"ל שנרצחה בדם קר בשנה שעברה ע"י בעלה. ההרצאה תעסוק בסימנים מוקדמים ותמרורי הזהרה במערכות יחסים אלימות, ותועבר בחינם בזום לקהל הרחב. ( יום א' 22/11 20:00)

"ויפה שעה אחת קודם", הרצאת עם חן קצוביץ, להורים לילדים בגילאים 0-6 בנושא חינוך מיני והתפתחות נורמטיבית של מיניות בילדות. ( יום ב' 23/11, 20:30)

"גבר גבר אבל עכשיו אבא", הרצאה לאבות עם יובל פרסלר, על חשיבות דמות האב להתפתחות הילדים/נערים וחשיבות השיח הרגשי בין אבא לילד ומשמעותו למערכת המשפחתית כולה. ( יום ג' 24/11 20:30)

"אהבה פנים רבות לה", הרצאה ושיחה עם שרון גרשון, להורים לילדים בגילאי 10-18 על סוגי אלימות, נורות אדומות במערכות יחסים והתפקיד ההורי במניעת אלימות מכל סוג. (יום ה' 26/11 20:30).

 

לכל האירועים, הפעילויות וההרצאות- מצורפת תוכנייה מפורטת למגוון אירועי שבוע המאבק

תוכניה שבוע המאבק באלימות נגד נשים

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
"תמונות מחיי אישה" - תערוכת יחיד לאמנית דבי אשרת בטרמינל העיצוב, בת ים
רחוב אהוד קינמון 32 בת ים פתיחה חגיגית : יום חמישי,...
פינוי בינוי: אורון נדל"ן תבנה במתחם הדדי בבת ים פרויקט הכולל כ- 456 דירות חדשות
חברת אורון נדל"ן מקבוצת אורון אחזקות והשקעות המקדמת פרויקט פינוי...
מבצע מיוחד של השיטור העירוני והמחלקה הווטרינרית בבת-ים: נתפסו 880 ק"ג בשר שאינו ראוי למאכל
לקראת החגים יצא לדרך מבצע חשוב בעיר בת-ים. את המבצע...
מובי - מוזיאוני בת ים מציגים : ״אל תאמרו מים מים״
אוצרת: הילה כהן-שניידרמן פתיחה חגיגית : 5.5.23 בשעה 12:00 נעילה: 3.6.2023 הכניסה חופשית אמנים.ות:...
מובי - מוזיאוני בת ים מציגים : חמש הספֵרות של מתי גרינברג
תערוכה רטרוספקטיבית לאמן מתי גרינברג פורסת חמישה עשורים של עשייה...
עיריית בת-ים תציין בשבוע הבא את שבוע האקדמיה בעיר
עיריית בת-ים בשיתוף עם מינהל החינוך ומרכז הצעירים בתיה, תציין...
הושלם בהצלחה: משטרת בת-ים עצרה בסוף השבוע חוליית גנבי כלי רכב בעיר
לאחר עבודה מאומצת שנמשכה שבועות ארוכים, הצליחו שוטרי תחנת בת-ים,...
תושבי בת-ים ציינו השבוע את חג הסגד בחגיגה גדולה כחלק מהמסורת האתיופית
מאות תושבי העיר הגיעו השבוע לאודיטוריום על מנת לחגוג את...
איך להיפרד ולהישאר בחיים?
לרגל יום המאבק הבינלאומי באלימות נגד נשים, ארגון המיילדות בישראל...
העיר בת-ים תציין את יום המאבק באלימות כלפי נשים בשבועיים של אירועים תחת הסיסמה "בת-ים משמיעה קול"
ביום חמישי ה-25.11.22 יצוין יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות כלפי...