Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הובלות דירה: מתי כדאי לעבור דירה?

הובלות דירה: מתי כדאי לעבור דירה?
קרדיט freepik

שוק הנדל"ן פעיל בכל עונה ועם זאת, ישנם חודשים בהם יותר אנשים עוברים דירה. האביב והקיץ הם התקופות הפופולאריות למעבר כשמשפיעים על כך מזג האוויר בחוץ וכמובן חופשת הלימודים. האם זה אומר שכדאי להימנע ממעבר בחורף? בכתבה זו נבחן את האתגרים של כל תקופה והאם יש זמן מתאים לעבור.

סטודנטים והורים לילדים באופן טבעי מנסים לכוון את המעבר לחופשת הלימודים. כשהדבר נוגע לילדים, מעבר בין בתי ספר באמצע השנה יכול להיות משמעותי. לכן, ברוב המקרים, כשלילדים טוב בסביבה הנוכחית, רוב המשפחות מחכות עם המעבר לדירה החדשה בחודשי החופש הגדול. 

הובלות דירה: מתי כדאי לעבור דירה?
קרדיט freepik

לעומת מעבר בין בתי ספר, כשמדובר במעבר דירה בלבד, באותה הסביבה וכששגרת הילדים נשמרת כמעט במלואה (למעט ימים ספורים במעבר), אין כל מניעה לעבור גם באמצע השנה. כך גם במקרה של סטודנטים אשר עוברים בין שכונות אך נשארים באותו מוסד לימודים. אין כל בעיה לשנות את מקום המגורים גם באמצע הלימודים, כשהדבר היחיד שמומלץ להתחשב בו הוא תקופת המבחנים שגם ככה מלחיצה ואין צורך להכביד עליה במשימות נוספות.

לשם הכנת הכתבה ועל מנת לקבל מספר תובנות בנושא ביקשנו להיפגש עם סלאבה, בעלים של חברת ההובלות "אפדייט הובלות" המתמחה בהובלות דירה במרכז הארץ ובעיר תל אביב בפרט (למידע נוסף על הובלות בתל אביב).

היתרונות במעבר בעונות החמות

"רוב מעברי הדירות מתבצעים בעונות החמות" אומר לנו סלאבה. "כיף יותר לצאת החוצה, להסתובב ולראות דירות חדשות. באביב ישנה גם תחושה של התחדשות והיא יכולה להעלות את הרצון לשנות את מקום המגורים. כתוצאה מכך, נקבעות רוב הובלות הדירה לעונות החמות".

יתרון נוסף כמו שנאמר הוא כמובן חופשת הילדים שמציינת סוף של תקופה אחת והתחלה של אחרת. לילדים רבים קל יותר להסתגל כשהם בכל מקרה בחופש, בלי שהם מתנתקים מהחברים באמצע השנה. כמובן, כדאי לחשוב על איך יעבור החופש הגדול וככל שהילדים גדולים יותר כך כדאי לתכנן מעבר לסוף החופשה. 

היתרונות במעבר בסתיו ובחורף

הקיץ נחשב לזמן טוב למעבר מסיבות רבות כמו שציינו, אך כשכל כך הרבה אנשים רוצים לעבור, חברות ההובלה עסוקות יותר ובהתאם הצעת המחיר עשויה להיות גבוהה יותר. לעומת זאת, בתקופת הסתיו והחורף חברות ההובלה פחות עמוסות ולכן מחירי ההובלה בתקופות אלו נמוכות יותר מאשר בחודשי הקיץ, מבלי לציין כמובן את הזמינות הגבוהה בתקופות החורף.

בנוסף, שיקול חשוב שכדאי לזכור, בעונות הסתיו והחורף בדרך כלל ישנם פחות מעברים ובעלי דירות יכולים להיות גמישים במחיר השכירות כשהם מעדיפים למצוא שוכרים על פני להשאיר את הנכס ריק. מכאן אפשר להבין כי תקופה זו יכולה להיות מושלמת מבחינה כלכלית ובמיוחד להורים עם ילדים שלא עוברים בין בתי ספר, אלו שלא תלויים בילדים ואפילו סטודנטים שרוצים לשנות את מקום המגורים שלהם מכל סיבה.

היום המועדף למעבר דירה

לאחר שבחנו את עונות השנה והבנו את היתרונות והחסרונות של כל אחת עכשיו נשאלת השאלה האם יש יום בשבוע שהוא טוב יותר מבחינת המעבר. כשאנחנו חושבים על שינוי משמעותי בחיינו, אנחנו רוצים להיות פנויים אליו וזו הסיבה שרוב האנשים יעדיפו לעבור לקראת סוף השבוע ובעיקר בימי חמישי. 

הכניסה לדירה החדשה ביום חמישי משאירה לנו את כל סוף השבוע כדי להתארגן בלי שנצטרך לחזור מיד לעבודה ובלי לקחת ימי חופשה. יחד עם זאת, כמו שחודשי הקיץ הם העמוסים ביותר מבחינת חברות ההובלה כך גם ימי חמישי ולכן אם הדבר אפשרי, כדאי לשקול לתזמן את יום המעבר באחד מימי השבוע האחרים כך גם זמינות המובילים תהיה בדרך כלל גבוהה יותר עבורנו.

המלצות למעבר דירה בזמן הנכון

מעבר דירה הוא תהליך ולא רגע יחיד. תזמון נכון יכול להשפיע על החוויה ועל העלויות של הצעד החשוב. אלו מאיתנו אשר אינם מוגבלים בתאריכים מסוימים ושיכולים להתגמש מבחינת התאריך והיום בשבוע, צריכים לשקול מעבר בתקופות שאינן עמוסות מבחינת ההובלה ובאמצע השבוע. אפשרות זו לא פתוחה בפני כולם וכשהיא אפשרית כדאי לנצל אותה ובכך לשפר ולהוזיל את מחיר ההובלה. 

טיפים נוספים תוכלו למצוא במדור צרכנות באתר שלנו, שם תמצאו מאמרים נוספים שיעזרו לכם לקחת החלטות נכונות יותר ויעילות יותר בכל הקשור לצרכנות נכונה וניהול הבית.

לבינתיים נאחל לכם, מעבר דירה נעים וקל.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
10 פעילויות פנאי חווייתיות לאנשים בגיל השלישי
ככל שאנו מתבגרים, חשוב לשמור על אורח חיים פעיל לא...
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...
למה כדאי ללכת לטיפול אצל פסיכיאטר פרטי
סיוע פסיכיאטרי נדרש במגוון רחב של מצבים נפשיים, בין היתר...
אוטובוסים לתל אביב - כל מה שצריך לדעת כדי להגיע לעיר הגדולה
תל אביב היא העיר הגדולה והמרכזית ביותר בישראל, ולכן היא...
משמעות צילום אירועים חשובים
בר מצווה הוא אירוע משמח בקהילה היהודית, המציין את הגעתו...
הדרך לחיים חופשיים מהתמכרות
התמודדות עם ההתמכרות - האתגר והפתרון ההתמכרות היא מצב מורכב המשפיע...
נסיעת עסקים בסטייל: כרטיסי האשראי שיקלו לכם את הנסיעה
מתכוננים לעוד נסיעת עסקים משעממת? הנסיעה הבאה שלכם יכולה להיות...
החשיבות של בדיקות ליקויים לפני הכניסה לבית
יש חשיבות מכרעת לכל דירה או בית לעבור בדיקת ליקויים...
כירופרקטיקה: טיפול אלטרנטיבי לכאבי גב כרונים
בעולם המודרני בו אנו חיים, לא מעט אנשים סובלים מכאבי...
פתרון סכסוכים בתחום הנדל"ן בבית המשפט- מה חשוב לדעת.
מקרקעין הוא תחום סבוך במיוחד. לא רק הערך הגבוה של...