Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הופעת סדקים בקירות חיצוניים – כיצד מומלץ לפעול?

הופעת סדקים בקירות חיצוניים – כיצד מומלץ לפעול?
קרדיט לתמונה: פוטוליה

למרות היותה תופעה נפוצה יחסית, הופעתם של סדקים בקירות החיצוניים של המבנה עלולה להיות סימן לסכנה ממשית וקריאה לפעולה מיידית. במקרים רבים אמנם לא מדובר בבעיה מבנית המציבה סכנה ליציבות ושלמות הבניין (ולשם כך נדרשת חוות דעת של איש מקצוע, דוגמת מהנדס בניין), אך הסדקים בקירות מהווים בעיית איטום חמורה – הם מאפשרים למים לחדור לתוך הקירות החיצוניים של המבנה, מה שכמובן עלול לגרום לשלל בעיות בהמשך כולל החלשת הקירות עצמם, חדירה של מים עד לקירות הפנימיים של הדירות בבניין ועוד. במידה ואנו מבחינים בסדקים בקירות החיצוניים של הבניין – כיצד מומלץ לפעול?

הופעת סדקים בקירות חיצוניים – כיצד מומלץ לפעול?
קרדיט לתמונה: פוטוליה

אבחון של מצב הסדקים וסוג התיקון הנדרש

במידה ואנו מבחינים בסדקים בקירות החיצוניים של הבניין, בתור התחלה חשוב להכיר כי קיימים סוגים רבים ושונים של סדקים, לא כולם בעייתיים וחמורים באותה המידה. חלקם נובעים מתפרי התפשטות ייעודיים אשר מתוכננים במבנה מראש על מנת לאפשר מידה מסוימת של תזוזה ותנועה של החלקים השונים במבנה, חלקם עשויים להעיד על בעיה מבנית מסוכנת ואחרים פשוט מהווים בעיה מבחינת חדירה פוטנציאלית של מים.

כמובן שעל מנת לאבחן בצורה בטוחה וודאית את סוג הסדקים, מידת חומרתם והתיקון שהם מצריכים, יש להיוועץ באנשי מקצוע דוגמת מהנדסים ואנשי איטום. חברות איטום מקצועיות מחזיקות באנשי מקצוע אשר מאבחנים את המצב ומסיקים ממנו את הפתרון הנדרש, הן על מנת לשמור על שלמות המבנה ובטיחות האנשים החיים בו והן על מנת למנוע החרפה של הבעיה, למשל באמצעות תיקון מערכת האיטום של המבנה. 

קיימת חשיבות ממשית גם לסוג החיפוי של אותו בניין, שכן סדקים ובעיות איטום בחיפויים מסוגים שונים מצריכים טיפול שונה (כמו גם ידע מקצועי פרטני על מנת לאבחן את הבעיה ולהציע את הטיפול היעיל ביותר). במקרה של חיפוי אבן, למשל, יש לתת את הדעת לאפשרות שהמשך התרחבות הסדקים תביא לנפילה של אריחים או חלקי אבנים, מה שעלול להציב סכנה בטיחותית ממשית נוספת.

לכן, הצעד הראשון שלנו צריך להיות הזמנת אנשי מקצוע לאבחון המצב, על מנת להבין גם מהי דרך התיקון והטיפול המתאימה והמומלצת ביותר.

איטום קירות חיצוניים – כיצד זה נעשה?

לאחר שאנשי המקצוע הרלוונטיים יאבחנו עבורנו את המצב ואת סוג התיקון הנדרש, נוכל לדעת מול מה אנו מתמודדים ולהזמין את עבודת התיקון/איטום המתאימה. 

כיצד מתבצע איטום של קירות חיצוניים? ובכן, זה תלוי כמובן בנסיבות המקרה הייחודיות, אבל בגדול ישנם כמה דברים שחברת איטום מקצועית יכולה לעשות על מנת לתקן סדקים ובעיות באיטום הקירות החיצוניים – 

חירוץ וניקוי של המרווחים בין האבנים והאריחים שעל הקירות לצורך יישום שכבה חדשה של חומרי איטום, קיבוע מחדש של אבנים רופפות אל הקיר על מנת למנוע את נפילתן הצפויה ועוד. שיטות האיטום של היום יבטיחו לכם עוד שנים רבות וארוכות של שקט נפשי וידיעה כי קירותיו החיצוניים של המבנה אטומים ומוכנים לכל גשם…

למידע נוסף אודות איטום קירות חיצוניים היכנסו כתובת
  https://itumpaz.co.il/איטום-קירות-חיצונים/

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...
10 פעילויות פנאי חווייתיות לאנשים בגיל השלישי
ככל שאנו מתבגרים, חשוב לשמור על אורח חיים פעיל לא...
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...
למה כדאי ללכת לטיפול אצל פסיכיאטר פרטי
סיוע פסיכיאטרי נדרש במגוון רחב של מצבים נפשיים, בין היתר...
אוטובוסים לתל אביב - כל מה שצריך לדעת כדי להגיע לעיר הגדולה
תל אביב היא העיר הגדולה והמרכזית ביותר בישראל, ולכן היא...
משמעות צילום אירועים חשובים
בר מצווה הוא אירוע משמח בקהילה היהודית, המציין את הגעתו...
הדרך לחיים חופשיים מהתמכרות
התמודדות עם ההתמכרות - האתגר והפתרון ההתמכרות היא מצב מורכב המשפיע...
נסיעת עסקים בסטייל: כרטיסי האשראי שיקלו לכם את הנסיעה
מתכוננים לעוד נסיעת עסקים משעממת? הנסיעה הבאה שלכם יכולה להיות...