Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הקשר בין פרופ' עמוס רולידר, ליצנית רפואית, פסיכולוגית ורופאי שיניים לילדים? כולם הגיעו לכנס גדול שהפיקה כללית סמייל לרופאי הילדים

הקשר בין פרופ' עמוס רולידר, ליצנית רפואית, פסיכולוגית  ורופאי שיניים לילדים?  כולם הגיעו לכנס גדול שהפיקה כללית סמייל לרופאי הילדים
צילום: מלאכים לבנים

מאות רופאי שיניים לילדים של כללית סמייל הגיעו לכנס גדול בנושא חרדה דנטלית בקרב ילדים שהתקיים באולמי לאגו בראשון לציון.

כנס כללית סמייל
צילום: מלאכים לבנים

חרדה דנטלית או בעגה מקצועית דנטופוביה, היא פחד לא רציונלי או לא פרופורציונלי מרופאי שיניים ומהטיפולים השונים ברפואת שיניים, הנגרם לרוב עקב חוויה שלילית שאותה עבר המטופל עצמו בגלל טיפול שגרם לכאב ולחילופין, מחוויות שסופרו לו על ידי אחרים וכלל לא עבר בעצמו, לפעמים יתכן פשוט בגלל רופא שלא היה מספיק אמפטי. אצל ילדים יש עוד מגוון סיבות להופעה של חרדה דנטלית, ביניהן, חרדה של ההורים שמעבירים לילדם, גם אם באופן לא מודע.

כנס כללית סמייל
צילום: מלאכים לבנים

על מנת לסייע לרופאי השיניים לילדים להתמודד עם החרדה בקרב הקטנטנים, שכן פוגעת בשיתוף הפעולה וכך ביכולת לטפל באווירה נעימה או לטפל בכלל, הפיקה רשת כללית סמייל כנס עם מרצים מתחומים שונים שהעניקו כלים ותובנות שיוכלו לסייע לייעל את הפחתת החרדה.

כנס כללית סמייל
צילום: מלאכים לבנים

את הכנס פתחה ד"ר רולי ברקוביץ, אחראית תחום רפואת שיניים לילדים בכללית סמייל וזו שניצחה על הפקת הכנס ובחירת התכנים. לדבריה :"לרופאי השיניים ישנן משימות נוספות חשובות מלבד לטפל במקצועיות במטופלים הצעירים ובראשן, לבסס תקשורת מיטיבה עם הילדים וההורים, להפחית חרדות, לבנות קשר בין הרופא לילד ולקדם רפואה מונעת. מטרת הכנס היא להעניק לרופאים כלים להתמודדות הן עם ילדים בעלי חרדה דנטלית והן עם ילדים שמגיעים לראשונה לרופא השיניים".

כנס כללית סמייל
צילום: מלאכים לבנים

לאחר דבריה של ד"ר ברקוביץ, החלה סדרת הרצאות כאשר הראשונה הייתה זו ד"ר לימור בר אפטר, פסיכולוגית קלינית מומחית שדיברה בנושא התמודדות עם חרדה דנטלית אצל ילדים עם הפרעות קשב וריכוז. לאחר מכן היה זה ד"ר מוטי לוי, הרופא הראשי של כללית רפואה משלימה, שדיבר על הצורך בהבנת הילד כמפתח לטיפול שיניים מוצלח ופירט על טיפולי רפואה משלימה שיכולים לסייע בהפחתת החרדה ולטפל בתופעות של חוסר קשב וריכוז ובכך להשיג שיתוף פעולה מוצלח יותר.

כנס כללית סמייל
צילום: מלאכים לבנים

כמו כן, דיברה יעל נקש, ליצנית רפואית, שנתנה כלים מעשיים לטיפול בילדים והראתה כיצד ניתן "לשבור את הקרח" מול הילד וההורה בטכניקות פשוטות של הומור מקרב. ד"ר שגית ניסן הרחיבה על טכניקות לביצוע צילומי רנטגן לילדים, ד"ר שלמה אלבחרי הרחיב אודות אלחוש מקומי לילדים, ד"ר נאדר אבו באכר, הרחיב על ניהול התנהגותי מוסכם, ד"ר יאיר שווימר, נתן דוגמאות כיצד להעלות את שיתוף הפעולה מצד הילדים וד"ר עינת דיוויס דיברה על ההורים כמפתח לטיפול מוצלח. מי שנעל את הכנס היה זה פרופ' עמוס רולידר שבשנינותו וההומור המאפיין אותו, הרחיב על תובנות שונות עבור הרופאים כאשר אחד המסרים היה כי הרופא הוא שצריך לקחת את השליטה בדומה לגננת שלוקחת שליטה במרחב של הגן. כמו כן, דיבר על חשיבות עיצוב המרפאה כך שתהיה ידידותית ומזמינה לילדים.

כנס כללית סמייל
צילום: מלאכים לבנים

לדברי ד"ר חגי סלוצקי, הרופא הראשי של כללית סמייל: "רשת כללית סמייל פועלת רבות על מנת לפחית את החרדה הדנטלית בקרב הילדים הן בכדי להפוך את חווית הטיפול לנעימה יותר והן על מנת להשיג שיתוף פעולה עם רופאי השיניים וכך ליהנות מטיפול מהיר יותר תוך הפחתת התערבויות פולשניות.

המרפאות מעוצבות באופן מותאם לילדים, במרבית המרפאות אנו משתמשים בהסחה אורקולית, הידועה כמפחיתה חרדה דנטלית בקרב ילדים ומשפרת את שיתוף הפעולה עימם. רופאי הילדים שלנו הינם בעלי גישה ייחודית לילדים, עם יכולת להבין ולהכיל את הקשיים. מלבד הלימודים והשתלמויות בנושא העבודה עם ילדים, התחלנו סדרת סדנאות ליצנות רפואית לרופאים המלמדת אותם כיצד להשתמש בשפה ובדימויים המותאמים לילדים  ושימוש בטכניקות וכלים לתקשורת מקרבת עם הילדים".

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
אריקה רינטוביץ׳ והמובמנט פרוג׳קט גאים להציג : שאקטי - כוח נשי עוצמתי ומהפנט ביצירה המשלבת תיאטרון פיזי, מחול, אמנות וקרקס
11 במאי 2024 | סוזן דלל טריילר: https://did.li/yoBTY   שאקטי יצירתה החדשה של...
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...
קבוצת H&O פותחת רשת חנויות בקונספט חדש לתינוקות ולילדים תחת השם: KIDS O&H
חנות הקונספט הראשונה נפתחה בקניון עזריאלי מודיעין ומאגדת את מותגי...
שחר חיון, בן זיני וקימור אזולאי מפגינים כישורים
עמותת חסדי דרור, המסייעת למשפחות במצוקה ולמשפחות של ילדים חולי...
השקת גן לילי במרכז מורשת יהדות בבל
רגע מרגש בשגרה העצובה שלנו היה במרכז מורשת יהדות בבל,...
חברת איזי ג'ט משהה את טיסותיה לחצי שנה
חברת איזי ג'ט הודיעה על השעיית טיסותיה מישראל ואליה עד...
חנייה חינם בכחול לבן במהלך חג הפסח
כן כן לא דמיינתם, קראתם נכון. חנייה חינם בכחול לבן במהלך...
רשת העוגיות 'סופט קוקיס' פותחת סניף דגל בקניון עופר רחובות בהשקעה הנאמדת בחצי מיליון ש"ח
רשת סופט קוקיס פותחת השבוע סניף דגל, בקניון עופר רחובות,...