Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת התיירות הנכנסת לישראל: "עמדת משרד האוצר כלפי ענף התיירות מאכזבת ומסוכנת"

יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת התיירות הנכנסת לישראל: "עמדת משרד האוצר כלפי ענף התיירות מאכזבת ומסוכנת"
צילום רמי חכם

יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת התיירות הנכנסת לישראל: "עמדת משרד האוצר כלפי ענף התיירות מאכזבת ומסוכנת מכיוון שהיא מבוססת על הצהרות חסרות שחר. לצערנו הרב, משרד האוצר החליט לשבת שבעה על ענף התיירות הנכנסת בעודה בחיים"

בוועדת הכספים שהתקיימה הבוקר ציין פתאל כי חייבים להמשיך את פעולות שיווק התיירות כבר עכשיו, כפי שנעשה במרבית המדינות בעולם, בכדי לא לאבד הכנסות עתידיות של מיליארדי דולרים לכלכלת הישראלית לאחר משבר הקורונה.

צילום רמי חכם

"עמדת משרד האוצר כלפי ענף התיירות, כפי שהושמעה היום בוועדת הכספים אינה נטועה בעובדות ומספרים כפי שמצופה. הנחת העבודה של האוצר כי לא תהיה תיירות בין מדינות בשנה הקרובה לפחות, סותרת את הנחת העבודה, הפעולות והתקציבים של מרבית ממדינות העולם. למשרד האוצר בישראל יש תובנות בנושאי תיירות שסותרות מסמכי עבודה של מוסדות הכלכלה העולמיים", כך יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל, שהשתתף הבוקר בוועדת הכספים של הכנסת.

"אנו מחזיקים בפוטנציאל של מאות מיליוני דולרים בהזמנות הקיימות במערכת לסתיו והחורף הקרובים ולשנה הבאה. למעט משרד האוצר בישראל, בשאר העולם עובדים ומשקיעים במתווה היציאה מהמשבר. התנועה העולמית כבר החלה להתחדש מעט במזרח ותפתח בחודשחודשיים הקרובים באופן הדרגתי בשאר העולם".

לראיה – הבוקר בזמן התכנסות הוועדה חברת יונייטד אירליינס הודיעה שהיא מתכננת לחדש את טיסותיה לישראל. בנוסף, גם חברת היינאן הסינית הודיעה כי תחדש את טיסותיה בסביבות אוקטובר, ברגע שישראל תאשר זאת.

"בכדי לממש את הפוטנציאל העסקי של מאות מיליוני הדולרים שישראל משוועת להם כבר עכשיו ותזדקק להם עוד יותר בחודשים הבאים הצענו יחד עם משרד התיירות שלא לשתק את פעילות השיווק, שעיקרה תחזוקת ההזמנות הקיימות ועדכונן השוטף. יותר מתמיד, היום זה קריטי לשמור על קשר עם הלקוחות בחו"ל, תוך בחינת רגישויות והעדפות חדשות שינבעו מהמשבר והתאמתן לתמונת התעופה וכלל התיירות החדשה שתהיה".

"לצערנו הרב, משרד האוצר החליט לשבת שבעה על ענף התיירות הנכנסת בעודה בחיים", ציין פתאל. "הגעת תיירים לישראל בעוד מספר חודשים, תהיה אפשרית בתנאי שהמארגנים יעבדו על זה כבר היום בגיבוי תכניות שיווק, קידום ושיח עם הלקוחות בחו״ל באמצעות ובשיתוף משרד התיירות. אולם בפועל, משרד האוצר החליט לשתק לחלוטין את פעילות משרד התיירות ובתוך כך את פעילות מארגני התיירות הנכנסת לישראל".

משרד התיירות היה היחידי שהציג היום בוועדת הכספים נתונים כלכליים של הקורה בעולם ופעולות שעושות ממשלות מובילות, שבכל הנוגע לנושאי קורנה, ישראל משתדלת להשוות את עצמה אליהן. ראוי שגם בנושא התיירות נשתווה אליהן, שאם לא כך נפסיד בתחרות והתיירים יברחו למדינות כגון קפריסין ויוון מה שיוביל להפסד של מיליארדי שקלים לכלכלה הישראלית בשנת התיירות הבאה".

עוד הוסיף פתאל: "צדק יו"ר הועדה פורר שדרש ממשרד האוצר לתת למשרד התיירות לנהל את התיירות ולא להקפיא את הפעילות ובכך ליצור נזק. אנו תקווה שמשרד האוצר יחזור להיגיון המתבקש המבוסס על עובדות ומספרים, אשר מוכיחים פוטנציאל אמיתי שקיים אצלנו וגם העברנו לעיונו דוגמאות".

חשוב להוסיף כי ענף התיירות הנכנסת הוא ענף הייצוא ה 6 בגודלו, המייצר מאות אלפי מקומות עבודה בישראל. השרשור מאיתנו והלאה הוא רחב – מדריכי דרך, נהגי אוטובוס, בעלי מסעדות ואטרקציות, עובדי בתי המלון ולמעשה כל איש מקצוע שתייר נתקל בו כשהוא מגיע לישראל. התיירות הנכנסת מכניסה כסף רב למדינה ובעיקר ביישובי הפריפריה. "אנחנו התרופה ליום שאחרי הקורונה", מדגיש פתאל. "ככל שאולי זה נראה מוזר שאנחנו רוצים לעבוד עכשיו, בשיא המשבר – הרי שבעצם אין הגיוני מכך. ענף התיירות עובד בטווחים של חודשים קדימה. אנחנו רואים ברחבי העולם מאמצים כבירים של מדינות להביא תיירים לאחר המשבר. אם לא נהיה במשחק נפסיד מיליארדי שקלים בשנת התיירות הבאה".

לשכת התיירות הנכנסת כוללת כ 1,600 מארגנים בעלי קשרים ומומחיות להבאת תיירים לארץ. הם מתחייבים כי בהשקעה נמוכה יחסית, של עשרות מיליוני שקלים בודדים שיאפשרו להם לעבוד עכשיו ולתחזק הזמנות עתידיות, הם יחזירו פי עשר ויותר לאחר מכן לקופת המדינה.

"אני קורא לאוצר להסתכל בראייה קדימה ולא לשים פלסטרים בלבד ומפציר בהם – תנו לנו לעבוד! במשבר הכלכלי שאנו נמצאים בו מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה לוותר על הפוטנציאל האדיר של התיירות הנכנסת", מסכם פתאל.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
להתכונן לקיץ ולא בעבודה מפרכת- כך תעשו את זה
כל שנה הדבר חוזר על עצמו. בחורף אנחנו אוכלים ולא...
עומדים לצידה של ישראל: משרד הכלכלה והתרבות של טאיפיי בתל אביב החליט לתרום, בשם העם הטאיוואני, סכום כסף מכובד לרשויות המקומיות לצורכי חיזוק הביטחון ברשויות עצמן
בעקבות מלחמת "חרבות ברזל", העם הטאיוואני מציג עמדת תמיכה ברורה...
חגיגת פורים מטורפת בהולה הולה
4 ימים רצופים של מסיבות ומשתה עדלאידע בימים 21-24.3.2024 המסעדה תלבש...
She Ted - נערות ונשים מדברות חדשנות
אחת לשנה, בחודש מרץ, יתקיים פורמט She Ted שהגתה ומובילה...
הפלטפורמה הדיגיטלית החדשנית 'המסייעת' של מרכז השלטון המקומי זכתה במקום הראשון בתחרות השנתית והיוקרתית למצוינות במשאבי אנוש
'המסייעת', פלטפורמה דיגיטלית שפותחה לצורך תגבור כוח אדם במוסדות חינוך...
מסיבת יין לכבוד פורים – Purim Wine Party DNA יום חמישי 21.3.2024 החל מהשעה 19:00
לראשונה בפורים, חברת היין MyYain בבעלות נתי נעים, מאחדת כוחות...
מתחם "המערב הפרוע" יפתח בפורים בקניון עופר רמת אביב: המתחם מיועד לכל המשפחה ויפעל בחופשת פורים כניסה חינם - ללא עלות לקהל הרחב
קניון עופר רמת אביב , מקבוצת קניוני עופר, יפתח לרגל...
ביום חמישי האחרון התקיים טקס "אות האישה המובילה לשנת 2024"
ביום חמישי האחרון התקיים טקס "אות האישה המובילה לשנת 2024"...
מהו העונש המרבי על עבירות רכוש ואיך עורך דין פלילי בצפון יכול לסייע לכם?
עבירות רכוש הן עבירות שפוגעות בזכות הקניין, בזכותו של אדם...
מלון קרלטון תל אביב זכה בפרס המלון הטוב ביותר בישראל לשנת 2023 על פי WTA העולמית
מלון קרלטון תל אביב זכה בתואר המלון הטוב ביותר בישראל...