Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

יוקלילי – מדריך 2020 לבחירת יוקלילי מומלץ

יוקלילי – מדריך 2020 לבחירת יוקלילי מומלץ
קרדיט: מרכז הסאונד

 יותר ויותר אמנים בימינו עוברים לכיוון הצלילים הנהדרים והניידות של היוקללה הצנועה. אבל עם כל כך הרבה אפשרויות לבחירה, יכול להיות קשה לדעת איזה מן הדגמים מתאים לך – במיוחד אם זו הפעם הראשונה שאתה בוחר בכלי מיתר. בכל מקום בו אתה נמצא במסע המוסיקלי שלך, זכור שתמיד יש עוד מה ללמוד, ובחירת הכלי היא אבן היסוד של הנגינה.

( ראה כאן קטלוג ומבצעי יוקלילי – מהיבואן )

קרדיט: מרכז הסאונד

גודל וצליל

ישנם למעשה ארבעה גדלים שונים של יוקללה: סופרן, קונצרט, טנור ובריטון. הסופרן הוא הקטן ביותר והבריטון הוא הגדול ביותר. למעשה הסופרן הוא סוג היוקללה הנפוץ והנמכר ביותר, שכן הוא הקטן ביותר ונחשב גם ליוקללה המסורתית. בחירת הגודל והסוג תלויה במספר דברים, בין היתר גודל ואורך האצבעות שלכם והידיים, והחיבור שלכם לצליל. נגנים רבים עם ידיים גדולות מתקשים לשחק ביוקללה מסוג סופרן מכיוון שהמיתרים די קרובים זה לזה. עם שיפור יכולות הנגינה שלכם, סביר להניח שתרצו לעבור ליוקללה מסוג קונצרט כיוון שהצוואר שלה ארוך והיא מתאימה יותר לסולואים, ג'אז, סולו קלאסי ועוד. שם למעשה יש מגוון רחב יותר של תווים. 

גורם נוסף שיש לקחת בחשבון ביחס לגודל הוא הצליל, בדרך כלל הסופרן נותן צליל קלאסי ליוקללה, צליל גבוה ונעים. ואילו הטנור מספק צליל מלא יותר עם תהודה עוצמתית יותר. הדרך הפשוטה ביותר להבין את הצלילים היא על ידי השוואה למקהלה: סופרן – קול גבוה. קונצרט – קול ביניים. בריטון – קול ביניים. טנור – קול נמוך.

אם אתם מחפשים את הצליל הקלאסי, אם עם מנעד רחב של תווים תבחרו ביוקללה מסוג קונצרט. שחקנים מקצועיים שכבר עברו דגם או שניים של יוקללה או כלי מיתר אחר יבחרו ביוקללה מסוג טנור בגלל התהודה, ההקרנה, והלוח הקדמי הארוך יותר שהוא חיוני גם הוא למרחב רחב יותר של תווים. בריטון הוא גדול יותר והצלילים שלו מזכירים את הצלילים של גיטרה קלאסית. הם מכוונים כמו ארבעת המיתרים הראשונים של DGBE בגיטרה. זה מקל על המעבר לגיטריסט מבחינת הגודל והכיוונון של הכלי. לרוב, יבחרו הנגנים המתחילים בסופרן – הבחירה הקלאסית, היוקללה המסורתית והנעימה שלרוב אותה נראה על המסכים או בראש המדפים בחנויות סאונד.

מחיר

מתחילים רבים יבחרו ביוקללה שמחירה אינו גבוה, ולרוב ינוע בין 250 שקלים ועד 600 שקלים . אל תתפלאו לראות מחירים כאלה בחנויות מקצועיות, אלו בדיוק הכלים שאתם צריכים אם זה עתה התחלתם לנגן. יש כמובן לשים דגש שאמנם המחיר נמוך, אך הצלילים עדיין נשמעים טוב ולא מזמזמים, איכות העץ גבוהה, וכמו כן גם המיתרים. אם תרצו לוודא שלא עובדים עליכם, יהיה עליכם להגיע לחנות סאונד והגברה מקצועית. כמו כן, שימו לב שצוואר היוקללה הינו ישר, שגובה גשר המיתרים לא גבוה מדי, ושנוח לכם לפרוט על הכלי ואין זמזומים. בסופו של דבר, מבחינת צליל, האינטואיציה היא זאת שמחליטה. מצד שני, יוקללה של נגנים מקצועיים באיכות גבוהה יכולה לנו בין 400 שקלים ועד אלפי שקלים. 

קרדיט: מרכז הסאונד

איכות העץ

עצים שונים של יוקללה יפיקו צליל שונה. העצים הפופולריים ביותר עבור בניית היוקללה יהיו מהגוני, אשוח, ו Spruce. עצים אחרים עלולים להישמע בהירים ורועשים. בדרך כלל היוקללה עבור נגנים מתחילים תהיה בנויה מכמה סוגי עצים שונים, ביניהם גם Rosewood המתאים לצידי היוקללה וגל ללוח האצבעות. יש חשיבות רבה למפרט הטכני של היוקללה, שם תוכלו לבחון אם היוקללה באמת עשויה מעצים איכותיים או שמדובר על דגם שישמע כמו צעצוע, שגם זה יכול להיות מתנה נחמדה לילד…

מיתרים

ישנם סוגים רבים ומותגים רבים של מיתרים עבור יוקללה בשוק. חשוב לציין, המיתרים שאתם מכירים בגיטרה שונים מהמיתרים הקיימים ביוקללה. מיתרים טובים מעניקים מתח טוב לנוחות השחקן, ומעניקים צלילים חדים יותר. מיתרי היוקללה הם סוג נוסף הקיים בעולם המיתרים. המיתרים עשויים מניילון סינטטי עם תכונות אקוסטיות ובעלי אורח חיי מיתר ארוכים. הם חסינים בפני שחיקה ובעלי חסינות רבה לשינויי אקלים.

ישנם הרבה מותגים שם בחוץ, וזו באמת בחירה אישית בכל מה שקשור למיתרים. יש שיאהבו מיתרים המעניקים קול בהיר, אחרים אוהבים את הקול העמום… בחרו לפי העדפה אישית.

יכולות

יכולות הנגן תלויות מאוד במיתרים ובסוג עץ הגיטרה. למעשה כל מה שציינו עכשיו מתרכז לאופי הנגינה שלכם. כל בחירה שגויה שתעשו יגרום לשיפור הנגינה שלכם להיות יותר איטי, או לא להיות בכלל. לכן, הבחירה שלכם צריכה להיעשות באופן שקול, מחושב, ואך ורק במקום מקצועי בו תוכלו לקבל את כל הציוד שמגיע לכם ואת הידע אליו אתם נדרשים. מאוד קל לטעות בבחירת היוקללה כיוון שהיא לא כלי נפוץ כמו הגיטרה, על הגיטרות ניתן למצוא הרבה יותר אינפורמציה. זכרו, לא המחיר הוא זה שצריך לקבוע, בסופו של דבר אם תלכו לפי הכללים, הדבר היחיד שנותר לכם לעשות הוא לנגן ולהקשיב לעצמכם, אם אתם אוהבים את מה שאתם שומעים – זאת היוקללה שלכם. 

הכתבה באדיבות: 

מרכז הסאונד – יבואני כלי נגינה והגברה.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...
10 פעילויות פנאי חווייתיות לאנשים בגיל השלישי
ככל שאנו מתבגרים, חשוב לשמור על אורח חיים פעיל לא...
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...
למה כדאי ללכת לטיפול אצל פסיכיאטר פרטי
סיוע פסיכיאטרי נדרש במגוון רחב של מצבים נפשיים, בין היתר...
אוטובוסים לתל אביב - כל מה שצריך לדעת כדי להגיע לעיר הגדולה
תל אביב היא העיר הגדולה והמרכזית ביותר בישראל, ולכן היא...
משמעות צילום אירועים חשובים
בר מצווה הוא אירוע משמח בקהילה היהודית, המציין את הגעתו...
הדרך לחיים חופשיים מהתמכרות
התמודדות עם ההתמכרות - האתגר והפתרון ההתמכרות היא מצב מורכב המשפיע...
נסיעת עסקים בסטייל: כרטיסי האשראי שיקלו לכם את הנסיעה
מתכוננים לעוד נסיעת עסקים משעממת? הנסיעה הבאה שלכם יכולה להיות...