Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

יותר מהר להכין מאשר לקנות – עוגות מהירות לשבועות

יותר מהר להכין מאשר לקנות – עוגות מהירות לשבועות
קרדיט PIXABAY

ארוחה אלגנטית, ארוחת חג או כל ארוחה מושקעת אחרת, צפוי שיוגש אחריה מנת קינוח מהממת לא פחות. זה הרי מתבקש שבסיום המנות מסבים יחד לכוס משקה חם ולצדו פרוסת עוגה, עוגייה או כל קינוח מצוין אחר. את הקינוח ניתן כמובן ללכת לבחור בכל אחת מהקונדיטוריות בקרבת מקום, או להכין אותו לבד.

גם אם נדמה שהכנת הקינוח דורשת מאמץ רב ומיומנויות מיוחדות, ישנם מתכונים קלים ופשוטים שאינם דורשים יותר מערבוב כל החומרים יחד והכנסה לתנור. אלו הן העוגות הבחושות.

עוגות בחושות
קרדיט PIXABAY

מהי עוגה בחושה?

כפי שמרמז השם, או מסביר זו בצורה ברורה ביותר, עוגות בחושות כשמן כן הן, תערובת אחת של כל חומרי העוגה. בקערה אחת מניחים את כל חומרי העוגה, מערבבים הכול יחד עד לקבל עיסה אחידה וללא גושים. את העיסה מעבירים לתבנית אפייה, אפשר עגולה, מרובעת, אינגליש קייק, קוגלהוף ואפילו תבנית שקעים, ומכניסים לתנור. קל, מהיר, פשוט ונגיש הרבה יותר ממה שחושבים.

מבחר העוגות הבחושות הוא עצום כך שניתן להכין עוגה בחושה כמעט בכל טעם שאוהבים, ללא מאמץ בכלל.

עוגת קינמון ריחנית במראה שיש מקסים

אחד הריחות המשכרים ביותר שיכול להתפזר ברחבי הבית הוא ריחו של הקינמון האפוי. עוגה בחושה בשילוב קינמון יכול להיות מנת קינוח נפלאה לארוחת החג.

טורפים ביד ביצים עם סוכר עד שצבעים מתחיל להלבין, מוסיפים גבינת שמנת, שמנת להקצפה ותמצית וניל וממשיכים לערבב. לבסוף מוסיפים, קמח, מעט מלח ואבקת אפייה ומערבבים עד לקבלת עיסה אחידה. מעבירים שני שליש מהתערובת לתבנית או שתיים של אינגליש קייק ולתערובת שנותרה מוסיפים קינמון. בעת הערבוב צבע התערובת משתנה ומתכהה מעט.

את היתרה יוצקים גם כן לתבנית, ובעזרת סכין פשוט מטיילים על גבי העוגה. בתנועות עדינות מערבבים את שתי התערובות ויוצרים צורות מעגליות קסומות. את העוגות מכניסים לתנור לחצי שעה בערך ומוציאים.

בינתיים מכינים קרם גבינה יפהפה עם גבינת מסקרפונה, שמנת מתוקה וסוכר. מערבבים אותם היטב ומורחים על העוגה לאחר שהיא קרה לחלוטין. עוגת שיש נהדרת ועליה קרם גבינה יהי סיום נהדר לכל ארוחה.

אפילו עוגת תפוחים יכולה להיות בחושה

פאי תפוחים או שטרודל הם מנות קינוח קלאסיות ואהובות. טעמו החמוץ מתוק של התפוח האפוי בשילוב עם הבצק הפריך יוצר חגיגת טעמים נפלאה בפה. גם אם נדמה כי קינוח זה קשה ומורכב להכנה, ניתן בקלות להכין ואריאציה דומה עם תערובת עוגה בחושה.

מתחילים בקילוף וחיתוך תפוחי עץ, רצוי ירוקים. מניחים אותם בקערה ומבשלים במיקרוגל כמה דקות שיתרככו. לאחר מכן מוציאים אותם ומניחים בצד לקירור. בינתיים מערבבים בקערית קמח ואבקת אפייה. מקציפים ביצים, סוכר, שמן וגבינה לבנה ומוסיפים אליהם את הקמח. מערבבים היטב ומוסיפים את קוביות תפוחי העץ. אפשר להוסיף צימוקים אם אוהבים אך לא חובה.

משמנים תבנית עגולה ויוצקים אליה את התערובת, מפזרים מעל סוכר מעורבב עם קינמון ומכניסים לתנור לחצי שעה עד 40 דקות. ריח הקינמון בשילוב עם ריחם של התפוחים האפויים ירמז לאורחים על הקינוח המובטח להם.

עוגות בחושות במגוון טעמים

מבחר השילובים והאפשרויות הוא עצום וכל אחד יכול לבחור ולהכין את העוגה האהובה עליו. ניתן לשלב בבלילות מבחר אגוזים, פירות טריים או מיובשים, ואף להכין עוגות בריאות נהדרות כגון עוגת גזר או שיבולת שועל.

את העוגות ניתן להכין גם יום מראש ולשמור במקרר עטופות בניילון נצמד. אפשר אפילו להכין כמות כפולה מהתערובת ולהכין עוגה אחת לארוחה ועוגה נוספת רק ליושבי הבית. כדי לשמור על עוגה בחושה לאורך זמן יש לקרר אותה היטב בטמפרטורת החדר, לעטוף אותה בניילון נצמד ולהעביר למקפיא. כדי לחסוך את פעולת ההפשרה והחיתוך בשלב מאוחר יותר, אפשר גם לחתוך אותה לפרוסות אות לחתיכות גדולות יחסית, כך שניתן יהיה להפשיר בכל פעם רק פרוסה או שתיים בלבד.

הכנת עוגה בחושה היא מעין קיצור דרך כשאין זמן או סבלנות להשקיע בטכניקות אפייה מורכבות. מבחר העוגות שניתן להכין כך הוא אינסופי וכמעט כל טעם אהוב של עוגה ניתן להפוך לוואריאציה נפלאה במתכונת של עוגה בחושה. כיוון שהתוצאות תמיד תהיינה מושלמות וטעימות, אין סיבה שלא לבחור ב\"קיצור הדרך\" הזה, בייחוד אם בכל שאר מנות הארוחה הושקע מאמץ גדול ומפואר.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...
10 פעילויות פנאי חווייתיות לאנשים בגיל השלישי
ככל שאנו מתבגרים, חשוב לשמור על אורח חיים פעיל לא...
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...
למה כדאי ללכת לטיפול אצל פסיכיאטר פרטי
סיוע פסיכיאטרי נדרש במגוון רחב של מצבים נפשיים, בין היתר...
אוטובוסים לתל אביב - כל מה שצריך לדעת כדי להגיע לעיר הגדולה
תל אביב היא העיר הגדולה והמרכזית ביותר בישראל, ולכן היא...
משמעות צילום אירועים חשובים
בר מצווה הוא אירוע משמח בקהילה היהודית, המציין את הגעתו...
הדרך לחיים חופשיים מהתמכרות
התמודדות עם ההתמכרות - האתגר והפתרון ההתמכרות היא מצב מורכב המשפיע...
נסיעת עסקים בסטייל: כרטיסי האשראי שיקלו לכם את הנסיעה
מתכוננים לעוד נסיעת עסקים משעממת? הנסיעה הבאה שלכם יכולה להיות...
החשיבות של בדיקות ליקויים לפני הכניסה לבית
יש חשיבות מכרעת לכל דירה או בית לעבור בדיקת ליקויים...
כירופרקטיקה: טיפול אלטרנטיבי לכאבי גב כרונים
בעולם המודרני בו אנו חיים, לא מעט אנשים סובלים מכאבי...