Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כל מה שרציתם לדעת על הובלות ולא העזתם לשאול

כל מה שרציתם לדעת על הובלות ולא העזתם לשאול
מקור shutterstock

מתכננים מעבר דירה בקרוב ויש לכם הרבה שאלות שדורשות מענה? הגעתם למקום הנכון! 

כשמדברים על הובלות תל אביב היא לרוב העיר הראשונה שעולה לראש. יתכן שזה בגלל שבניגוד לערים כמו חיפה או ירושלים, תל אביב נהנית מהגירה חיובית שנה אחר שנה וכן בשל העובדה שתל אביב ידועה כעיר בעלת השיעור הגבוה ביותר של מתגוררים בשכירות. המעבר ממש מעבר לפינה ויש לכם כמה שאלות חשובות? אל דאגה, התשובות בדרך. 

כל מה שרציתם לדעת על הובלות ולא העזתם לשאול
מקור shutterstock

האם חברות הובלה צריכות רישיונות ספציפיים או פוליסות ביטוח מיוחדות?

שוק ההובלות נכון לימים אלה הוא תחום פרוץ יחסית. לפיכך אין זה פלא שפועלים בו לא מעט חאפרים, שמספקים שירות לא מוצלח במיוחד. כדי לדעת אם החברה שהמליצו לכם עליה היא חברה מקצועית ורצינית שניתן לסמוך עליה, בררו האם היא מחזיקה ברישיון מוביל והאם היא יש לה פוליסת ביטוח הובלות בתוקף. כמו כן אם אתם זקוקים לשירותי מנוף, ודאו שהחברה מחזיקה ברישיון להפעלת מנוף וכן בביטוח הרלוונטי. 

פוליסות ביטוח נוספות שרלוונטיות לתחום ההובלות הן למשל ביטוח צד ג', כיסוי טעינה ופריקה וכיסוי לשינוע הסחורה עד למיקומה הסופי.  

כיצד מונעים הפתעות לא נעימות ביום המעבר?

ישנם אינספור מקרים שבהם ביום המעבר עצמו, הלקוח מגלה לתדהמתו שהמחיר עליו סוכם מראש, שגוי. מטבע הדברים מדובר בתחבולה לא הוגנת במיוחד, שמטרתה לנפח את המחיר, בזמן שהלקוח עומד עם הגב לקיר. הדרך הטובה ביותר להימנע ממקרים שכאלה היא פשוט לבחור בחברה אמינה ומקצועית. כמו כן מומלץ ביותר להימנע מקבלת הצעות מחיר טלפוניות: הצעת מחיר מחברת הובלה יש לקבל אך ורק כאשר נציג החברה נמצא בדירה שלכם ויכול להעריך את היקף ההובלה. 

בנוסף יש לוודא שתקבלו לידיכם הצעת מחיר מפורטת וחתומה הכוללת את כל הפריטים שיש להעביר ואת כל השירותים הנלווים להובלה כמו פירוק והרכבת רהיטים, שירותי מנוף, שירותי אריזה ועוד. 

האם ניתן לסמוך על גוגל?

ברגע שתקלידו בגוגל את מילות החיפוש "הובלות תל אביב", יופיעו לנגד עיניכם למעלה ממיליון תוצאות. אך עם כל הכבוד ליעילות של גוגל, הדרך הטובה ביותר לאתר חברת הובלות מומלצת, היא פשוט לשאול חברים, קולגות ובני משפחה, האם קיבלו לאחרונה שירות מחברת הובלות מומלצת. לאחר שתקבלו מספיק שמות של חברות הובלה מומלצות, אין כל סיבה שלא תיעזרו במנוע החיפוש המתוחכם כדי לגלוש באתרים שבהם ניתן להתרשם מחוות דעת של לקוחות ולקרוא ביקורות שהשאירו גולשים על החברות השונות שהמליצו לכם עליהן. 

כמה טיפ משאירים למובילים?

עלות ההובלה לא כוללת את הטיפ שנהוג להשאיר למובילים עם סיום העבודה וחשוב לקחת את זה בחשבון כשמתכננים את מסגרת התקציב שתוקדש לטובת הפרויקט. גובה הטיפ נקבע בהתאם לעלות ההובלה כשלרוב מקובל להשאיר סך הכול בין 15-10 אחוזים טיפ. לפיכך אם מדובר בצוות של שני מובילים ועלות ההובלה הייתה 2000 שקלים, יהיה נחמד מצדכם לתת לכל אחד מהם טיפ של 150 שקלים. אם אתם חוששים שלא תעמדו בפרצופים המיוסרים והמתחננים של המובילים, הכינו מראש את הטיפ במעטפה והקפידו שלא יהיה בסביבה כסף מזומן נוסף. כך תוכלו לוודא שלא תשלמו מעבר למה שהחלטתם מראש. 

כיצד ניתן להוזיל עלויות?

לסיום, קבלו מספר טיפים שיאפשרו לכם לחסוך לא מעט כסף:

  • אם יש לכם אפשרות לבחור את מועד המעבר, קחו בחשבון שהובלות שמתבצעות בתחילת החודש או בסופו, לנצח יהיו יקרות יותר מהובלות בכל תאריך אחר וכנ"ל לגבי הובלות שמתבצעות בחודשים יולי-אוגוסט.
  • אם יש לכם אפשרות להעביר פריטים מסוימים בכוחות עצמכם, אל תהססו לעשות זאת: ככול שתכולת הדירה תהיה מצומצמת יותר, כך עלות ההובלה תהיה נמוכה יותר בהתאם. 
  • מומלץ במיוחד להתניע את החיפושים אחרי חברת הובלות מקצועית מוקדם ככול האפשר: ככול שתתניעו את החיפושים מוקדם יותר, כך יהיה לכם יותר זמן לבצע סקר שוק ולערוך השוואת מחירים יסודית. 
  • במקום לשלם 400-200 שקלים לשירותי נגרות, בקשו מחבר הנדימן שיגיע אליכם עם מברגה ויעזור לכם לפרק את הארון או המיטה ולהרכיב אותם בדירה החדשה. כמו כן במקום לשלם עבור שירותי אריזה, באפשרותכם להיעזר בכמה חברים או בני משפחה ולהשלים את הפרויקט תוך פחות מיום אחד.  

 אם לא מצאתם חברת הובלות שעונה על הדרישות שלכם בתל אביב, נסו לחפש חברת הובלות ברמת גן, בני ברק או הסביבה שנותנות שירות בתל אביב.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
10 פעילויות פנאי חווייתיות לאנשים בגיל השלישי
ככל שאנו מתבגרים, חשוב לשמור על אורח חיים פעיל לא...
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...
למה כדאי ללכת לטיפול אצל פסיכיאטר פרטי
סיוע פסיכיאטרי נדרש במגוון רחב של מצבים נפשיים, בין היתר...
אוטובוסים לתל אביב - כל מה שצריך לדעת כדי להגיע לעיר הגדולה
תל אביב היא העיר הגדולה והמרכזית ביותר בישראל, ולכן היא...
משמעות צילום אירועים חשובים
בר מצווה הוא אירוע משמח בקהילה היהודית, המציין את הגעתו...
הדרך לחיים חופשיים מהתמכרות
התמודדות עם ההתמכרות - האתגר והפתרון ההתמכרות היא מצב מורכב המשפיע...
נסיעת עסקים בסטייל: כרטיסי האשראי שיקלו לכם את הנסיעה
מתכוננים לעוד נסיעת עסקים משעממת? הנסיעה הבאה שלכם יכולה להיות...
החשיבות של בדיקות ליקויים לפני הכניסה לבית
יש חשיבות מכרעת לכל דירה או בית לעבור בדיקת ליקויים...
כירופרקטיקה: טיפול אלטרנטיבי לכאבי גב כרונים
בעולם המודרני בו אנו חיים, לא מעט אנשים סובלים מכאבי...
פתרון סכסוכים בתחום הנדל"ן בבית המשפט- מה חשוב לדעת.
מקרקעין הוא תחום סבוך במיוחד. לא רק הערך הגבוה של...