Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כשר למהדרין או כשר? מה הבדל בין הכשרויות?

כשר למהדרין או כשר? מה הבדל בין הכשרויות?
קרדיט pixabay

אחת הנקודות החשובות ביותר שעלינו להקפיד ולשים לב אליהן, בין אם זה כשאנחנו מכינים ארוחה בעצמנו, פונים אל חברת קייטרינג שתכין עבורנו לאירוע כזה או אחר, או אם וכאשר אנחנו מחליטים לערוך ארוחה חגיגית או אירוע במסעדה או בית קפה, הוא כל הנושא של הכשרות. אחת כמה וכמה, כשמדובר על אירועים בהם אמורים להיות יהודים שומרי מסורת ובוודאי כשמדובר על אורחים דתיים או חרדים.

כידוע, ישנם הבדלים מסוימים בין סוגי הכשרות, למשל בין כשרות רגילה לבין כשרות למהדרין, אך לפני שאנחנו נסביר את ההבדלים שיש בין סוגי הכשרות ומדוע נכון מצידנו להקפיד על כך, חשוב להבין, מדוע בכלל אנחנו צריכים לבחור חברת קייטרינג או מקום, שמספק אך ורק אוכל כשר, ברמה כזו או אחרת.

כשר למהדרין או כשר? מה הבדל בין הכשרויות?
קרדיט pixabay

מדוע לבחור מקום או קייטרינג כשר?

כשאנחנו מזמינים אורחים לאירוע שלנו, לא משנה אם מדובר בכמות מצומצמת של אורחים או בכמות גדולה, הרי שאנחנו צריכים למצוא את המכנה הרחב המשותף ביותר ביניהם, על מנת שכולם יוכלו ליהנות מהאירוע. זאת מבלי שהוא ייהרס ומבלי שאנחנו נצטרך לשנות את הקונספט שאנחנו מתכוונים לייצר לו מלכתחילה.

אין ספק, אחד הדברים הראשונים, הבולטים ביותר, שעלינו לעשות זה לחשוב איזה תפריט לספק לאורחים שלנו בשביל שכולם יוכלו ליהנות ממנו. אם אנחנו נבחר קייטרינג לא כשר, אזי אנחנו עלולים למצוא את עצמנו במצב, בו חלק מהאורחים לא יוכלו לאכול מהמנות ויהיו כאלה שכלל לא יסכימו להגיע, מאחר והם אינם מוכנים לשבת במקום לא כשר.

לעומת זאת, אם אנחנו נבחר קייטרינג כשר, הרי גם מי שבבית או במסעדות אחרות, נהנה מאוכל לא כשר, יוכל ליהנות משירותי הקייטרינג, כנ"ל כמובן לגבי כל מי ששומר על כשרות. לכן, בשביל שכולם ייהנו מהתפריט שמוגש, ובכלל מהאירוע עצמו, מוטב להזמין שירות קייטרינג כשר.

כאן צריך להדגיש נקודה ספציפית. יש לא מעט אנשים שחושבים, אם מדובר בשירות קייטרינג כשר אז הוא בוודאי פחות טוב. אחת כמה וכמה אם מדובר בשירות קייטרינג בשרי, שכן אז אי אפשר להגיש קינוחים חלביים או מנות חלביות אחרות. זה ממש לא נכון, יש לא מעט חברות שמציעות שירות קייטרינג כשר, איכותי, שמציעות תפריט מגוון ורחב.

דוגמא לכך, זו חברת קייטרינג מאמא שמציעה לנו תפריט בשרי כשר למהדרין, ברמה מאוד גבוה עם מפרט רחב, מנות איכותיות עשויות מחומרי גלם איכותיים, כפי שאנחנו אוהבים. אין צל של ספק, שהאורחים שלכם ייהנו מהשירות, מהתפריט ומאיכות המנות.

מה הם ההבדלים בין סוגי הכשרות

כאמור, אנחנו יכולים למצוא הבדלים בין סוגי הכשרות השונים. צריך לומר, הכוונה היא לא לגורם שמספק את הכשרות, בין אם מדובר בבד"ץ כזה או אחר או ברבנות הראשית, אלא בסוג הכשרות מבחינה החומרה שלה.

לפני שנסביר על סוגי הכשרות ואיזה מהם נכון להזמין, צריך לציין, שיש גורמים מסוימים שיעדיפו לצרוך אוכל בכשרות יותר מחמירה קרי למהדרין ולא כשרות רגילה. לכן, אם אתם יודעים על כך, מוטב מראש להזמין חברה שמתמחה בהכנת תפריט עם כשרות מחמירה, כך הם יוכלו ליהנות ממנה.

ההבדל העיקרי שקיים בתחום הוא בין, כשרות רגילה לכשרות למהדרין, הבדל זה בא לידי ביטוי בכמה וכמה נקודות בסיסיות:

מוצרים – חברה שמספקת שירותי קייטרינג עם כשרות למהדרין, תרכוש את כל המוצרים והמרכיבים במקום שמספק כשרות כזו.. לעומת זאת, כשרות רגילה, אין לה חשיבות מבחינת סוג הכשרות. כל עוד המוצר כשר, הוא עומד בקריטריונים.

הקפדה – כפי שניתן להניח, כשרות למהדרין היא הרבה יותר קפדנית, ולכן משגיח כשרות יקפיד להיות נוכח במקום לכל אורך תהליך הבישול וההכנה. לעומת זאת בכשרות רגילה, המשגיח לא צריך להיות נוכח כל הזמן, אלא הוא יבוא מעת לעת לבקר במקום, לבדוק שהמקום עונה על הקריטריונים של כשרות.

הפרדה – בכשרות למהדרין תהיה הפרדה מוחלטת בין כל פריט ופריט, בין כל המרכיבים. בכשרות רגילה, לא תהיה הפרדה אלא רק בבישול עצמו.

ניקיון – כפי שאנחנו יכולים להניח, כשרות למהדרין היא הרבה יותר נקייה, זה כולל ניקיון הרבה יותר אגרסיבי של ירקות ומרכיבים אחרים. בכשרות רגילה, פחות משקיעים בכך.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...
10 פעילויות פנאי חווייתיות לאנשים בגיל השלישי
ככל שאנו מתבגרים, חשוב לשמור על אורח חיים פעיל לא...
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...
למה כדאי ללכת לטיפול אצל פסיכיאטר פרטי
סיוע פסיכיאטרי נדרש במגוון רחב של מצבים נפשיים, בין היתר...
אוטובוסים לתל אביב - כל מה שצריך לדעת כדי להגיע לעיר הגדולה
תל אביב היא העיר הגדולה והמרכזית ביותר בישראל, ולכן היא...
משמעות צילום אירועים חשובים
בר מצווה הוא אירוע משמח בקהילה היהודית, המציין את הגעתו...
הדרך לחיים חופשיים מהתמכרות
התמודדות עם ההתמכרות - האתגר והפתרון ההתמכרות היא מצב מורכב המשפיע...
נסיעת עסקים בסטייל: כרטיסי האשראי שיקלו לכם את הנסיעה
מתכוננים לעוד נסיעת עסקים משעממת? הנסיעה הבאה שלכם יכולה להיות...
החשיבות של בדיקות ליקויים לפני הכניסה לבית
יש חשיבות מכרעת לכל דירה או בית לעבור בדיקת ליקויים...
כירופרקטיקה: טיפול אלטרנטיבי לכאבי גב כרונים
בעולם המודרני בו אנו חיים, לא מעט אנשים סובלים מכאבי...