Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

לימודי פסיכותרפיה וטיפול רגשי – על יתרונות הלימודים בתחום הטיפולי

לימודי פסיכותרפיה וטיפול רגשי – על יתרונות הלימודים בתחום הטיפולי
קרדיט לתמונה: פוטוליה

ההתלבטות בנוגע לבחירת תחום לימודים משותפת לאינספור אנשים בארץ ובעולם, כבר מזמן לא רק לצעירים אחרי צבא. מסלולי לימודים שונים בתחום הטיפולי, דוגמת לימודי טיפול רגשי ופסיכותרפיה, מציעים מספר יתרונות משמעותיים ביותר שקשה למצוא במקצועות רבים אחרים

המגוון והמבחר הקיימים כיום בעולם הלימודים בכלל ובתחומי הלימודים הטיפוליים בפרט מספקים אפשרויות רבות ואטרקטיביות ביותר עבור כל המתלבטות והמתלבטים בנוגע לתחום בו יתמחו. שווה להכיר תחומים אלו, את המאפיינים של העיסוק בהם ואת היתרונות הייחודיים להם, בטרם בוחרים במסלול לימודים והתמחות. דוגמאות טובות לתחומים עימם מומלץ לערוך היכרות הן מסלולי הלימוד בפסיכותרפיה ובטיפול רגשי. מהם היתרונות של לימודי תחומים אלו והיכן ניתן ורצוי ללמוד אותם?

לימודי פסיכותרפיה וטיפול רגשי – על יתרונות הלימודים בתחום הטיפולי
קרדיט לתמונה: פוטוליה

סיפוק אישי, ערך מוסרי ותעסוקה נרחבת ויציבה – יתרונות של לימודים בתחום הטיפולי

שתי הדוגמאות אותן אנו ממליצים להכיר מקרוב – לימודי טיפול רגשי ולימודי פסיכותרפיה, שתיהן מתאפיינות במובהק בכמה מהיתרונות המרכזיים והחשובים ביותר של התחום הטיפולי באופן כללי.

יתרון מרכזי ראשון הוא הערך המוסף והסיפוק הנלווים לעיסוק במקצועות אלו. הן פסיכותרפיסטים והן מטפלים/ות רגשיים הם אנשים אשר בעיסוקם היומיומי מסייעים למטופלות ומטופלים להתמודד עם בעיותיהם, להחלים מטראומות, להתמודד עם מועקות נפשיות ולצאת לדרך חדשה וטובה יותר. מידת הסיפוק הנלווית לתהליך במסגרתו מסייעים לאדם אחר להתמודד עם בעיותיו ולהרגיש טוב יותר היא עצומה, ומהווה ערך מוסף משמעותי וסיבה מצוינת בפני עצמה לפנות לעיסוק בתחומים אלו.

לכך נלווה גם ערך מוסרי משמעותי ביותר – כמה מאיתנו יכולים לומר כי מה שהם עושים בחיי היומיום שלהם ובמסגרת עיסוקם המקצועי הוא משהו שתורם לטוב בעולם ומסייע לאחרים באופן ישיר ומשמעותי? מטפלות ומטפלים מסוגים שונים עושים בדיוק את זה, ובעיני רבים הערך המוסרי הנלווה לזה הוא חשוב יותר מכל דבר אחר.

לימודי פסיכותרפיה, לימודי טיפול רגשי ומקצועות טיפוליים נוספים מתאפיינים כמובן גם ביתרונות פרקטיים, אשר אולי מעניינים רבים מהמתעניינות והמתעניינים בלימודים, יותר מכל נושא אחר. בפרט – יתרונות תעסוקתיים. מקצועות הטיפול השונים מתאפיינים כיום ברמה גבוהה, נרחבת ויציבה של ביקוש בקרב הציבור לשירותים מקצועיים. זה מבטיח למי שנרשם/ת כיום ללימודים בתחומי הפסיכותרפיה, הטיפול הרגשי וכיוצ"ב תעסוקה עתידית יציבה ושוק רחב ביותר בו ניתן לפעול ולמצוא לקוחות. 

לימודים במכללות המתמחות בתחום הטיפולי

בארץ ניתן למצוא כיום מוסדות לימוד רבים ושונים בהם ניתן ללמוד מקצועות טיפוליים למיניהם,

אך ההמלצה הגורפת היא לבחור באחת מהמכללות המתמחות ספציפית בתחומים אלו. מוסדות אלו מרכזים את המספר הגדול ביותר של מורים מנוסים ונחשבים בתחומים הרלבנטיים, מציעים את המגוון הרחב ביותר של מסלולי לימוד שונים, מעבירים את הקורסים המעמיקים והמעשירים ביותר וגם יכולים לסייע לבוגריהם במציאת תעסוקה מיד עם סיום הלימודים (ולפעמים עוד במהלך הלימודים עצמם).

מומלץ לברר במכללות אלו בתור התחלה, ולהתרשם מהיצע הקורסים והמסלולים השונים שהם מציעים. כמו כן, כדאי לקרוא ולחפש אחר המלצות של בוגרי המוסדות הללו ושל מטפלות/ים ואנשים העוסקים בתחום הטיפולי. כך תקבלו תמונה טובה יחסית של אופי ואיכות מוסדות הלימוד בתחום.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
10 פעילויות פנאי חווייתיות לאנשים בגיל השלישי
ככל שאנו מתבגרים, חשוב לשמור על אורח חיים פעיל לא...
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...
למה כדאי ללכת לטיפול אצל פסיכיאטר פרטי
סיוע פסיכיאטרי נדרש במגוון רחב של מצבים נפשיים, בין היתר...
אוטובוסים לתל אביב - כל מה שצריך לדעת כדי להגיע לעיר הגדולה
תל אביב היא העיר הגדולה והמרכזית ביותר בישראל, ולכן היא...
משמעות צילום אירועים חשובים
בר מצווה הוא אירוע משמח בקהילה היהודית, המציין את הגעתו...
הדרך לחיים חופשיים מהתמכרות
התמודדות עם ההתמכרות - האתגר והפתרון ההתמכרות היא מצב מורכב המשפיע...
נסיעת עסקים בסטייל: כרטיסי האשראי שיקלו לכם את הנסיעה
מתכוננים לעוד נסיעת עסקים משעממת? הנסיעה הבאה שלכם יכולה להיות...
החשיבות של בדיקות ליקויים לפני הכניסה לבית
יש חשיבות מכרעת לכל דירה או בית לעבור בדיקת ליקויים...
כירופרקטיקה: טיפול אלטרנטיבי לכאבי גב כרונים
בעולם המודרני בו אנו חיים, לא מעט אנשים סובלים מכאבי...
פתרון סכסוכים בתחום הנדל"ן בבית המשפט- מה חשוב לדעת.
מקרקעין הוא תחום סבוך במיוחד. לא רק הערך הגבוה של...