Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

לרגל שבוע המודעות הבינלאומי לבריאות הנפש

לרגל שבוע המודעות הבינלאומי לבריאות הנפש

לרגל שבוע המודעות הבינלאומי לבריאות הנפש 

מייצג אומנותי  שיוצג בכנסת ובכיכר "הבימה" בתל אביב למיגור הסטיגמה על אנשים המתמודדים עם קשיים נפשיים

לרגל יום בריאות הנפש העולמי שיצוין ביום 10 באוקטובר 2021 עמותת "איכות בשיקום" – מרכז יה"ל חדרה תציג מיצג אומנותי, פרי יצירתם של בני משפחות המתמודדים עם קשיים נפשיים, במטרה לעורר שינוי בתודעה הציבורית.

ביום שלישי הקרוב, 12.10.21, תוצג בבניין כנסת ישראל בירושלים תערוכה אומנותית "קול הנפשות הפועלות" של תמונות שיצרו נשים שלהם בני משפחה המתמודדים עם קשיים נפשיים. הנשים המשתתפות בקבוצה הטיפולית במרכז יה"ל חדרה ביטאו את קולן בנושאים שקשורים להתמודדות הנפשית במשפחה, במטרה לייצג את תפיסתן ולפעול לשינוי אישי וחברתי בהתייחסות לאנשים המתמודדים עם קשיים נפשיים. היצירות האומנותיות נעשו תוך שימוש בשיטת "פוטו ווייס" שהינה מתודולוגיה הנעזרת בצילום לתיעוד נושאים חשובים לקבוצות מוחלשות או מודרות. הטכניקה מציעה למשתתפים דרכים חדשות ורפלקטיביות לתפיסת העולם שסביבם ודרך לחקור את הסביבה ולייצגה במטרה לפעול לשינוי, כחלק מפרקטיקה של העצמה אישית וחברתית. 

במועד זה, ישתתפו נציגי העמותה בישיבת השדולה לבריאות הנפש בישראל ויציגו את פעילות העמותה למען מתמודדים ובני משפחותיהם.  

בימים רביעי וחמישי, בתאריכים 13-14.10.21 תדלג התערוכה ותוצג ברחבת "הבימה" בתל אביב. 

מיצג "קול הנפשות הפועלות" של עמותת "איכות בשיקום" נוצר על מנת להעלות את המודעות בקרב הציבור הכללי  לקיומן של מצוקות, הפרעות ומחלות נפשיות ואילו כוחות נדרשים מהאדם המתמודד עם מצוקות אלו וממשפחתו. בנוסף, מבקש המיצג ליטול חלק בתהליך מיגור הסטיגמה הקשה שממנה סובלים אנשים המתמודדים עם בעיות נפשיות, על ידי חשיפה של הקהל הרחב לנושא.

חברי העמותה מעודדים אנשים לקחת חלק באופן אקטיבי בתהליכי העלאת מודעות בנושא ופירוק חומת הסטיגמה הקיימת בחברה, באמצעות קיר גרפיטי שיוצב בסמוך למיצג ובו כל אחד יוכל לבטא את מחשבותיו ורגשותיו בנושא של בריאות הנפש והסטיגמה הקיימת כלפי אנשים המתמודדים עם קשיים נפשיים. במעמד זה, תינתן האפשרות לכל המעוניין להשמיע ולשמוע, ליידע ולדעת, ללמד וללמוד בכל מה שקשור בהתמודדות עם בריאות נפש והסטיגמה שלצד התמודדות זו. יחולקו  צמידים לבאים למיצג ויתנהל שיח פורה בין המשתתפים.

תערוכת "קול הנפשות פועלות" תוצג בבניין כנסת ישראל בירושלים ביום שלישי, 12.10.21 בין השעות 09:00-16:00 ובכיכר "הבימה" בתל אביב מיום רביעי, 13.10.21 מהשעה 17:00 ועד יום חמישי, 14.10.21 עד השעה 21:00. 

עמותת איכות בשיקום מפעילה 4 מרכזי משפחות יה"ל ברחבי הארץ (ראשל"צ, חדרה, כפר סבא ואשדוד) ולכל מרכז שלוחה בעיר נוספת. המרכזים ממומנים ומפוקחים על ידי משרד הבריאות. המרכז שם דגש על מקומה המרכזי של המשפחה בתהליך השיקום, בעבודה משותפת ושיתופית הכוללת את המתמודד, המשפחה וגורמי הטיפול והשיקום, ברוח גישת ההחלמה בבריאות הנפש. בבסיס תפיסת מרכזי יה"ל, האמונה ביכולתה של המשפחה לבסס את חייה – לשקם את רצף החיים האישיים והמשפחתיים לצד ההתמודדות עם המחלה, למצוא חוסן, משמעות והגשמה.

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
השקת גן לילי במרכז מורשת יהדות בבל
רגע מרגש בשגרה העצובה שלנו היה במרכז מורשת יהדות בבל,...
התלמידים דואגים לנזקקי פתח תקווה
לקראת חג הפסח, תלמידי שכבת י"א בכפר הנוער אמית פתח...
משמעות צילום אירועים חשובים
בר מצווה הוא אירוע משמח בקהילה היהודית, המציין את הגעתו...
שמעון קונטראז'י – The Colors of Music
בגלריית GLOBAL ART רח' מרכז בעלי מלאכה 13 תל אביב אוצרות :...
הדרך לחיים חופשיים מהתמכרות
התמודדות עם ההתמכרות - האתגר והפתרון ההתמכרות היא מצב מורכב המשפיע...
ספיר ואברהם מדברים לראשונה למה לא הגיעו לחתונה של אחיה שניר והאם מתכננים חתונה בקרוב? יואב צפיר מספר על המשלחת לאירוויזיון ואליאב זוהר שולף טבעת בפרימיירת הסרט איימי ויינהאוס בקניון הגדול
את הקרנת הבכורה לסרט המדובר של פסח הקרוב: Back to...
"חצויות" - מיצג ייחודי ייערך בכיכר החטופים ביום ראשון 14.4
תוף מרים ענק שייבנה משלטי הפגנות ויהדהד את קול זעקת...
תערוכת צילומים חדשה המוקדשת לתושבי מערב הנגב וגבול הצפון נחנכה ביום שני בשדרת הנוסעים היוצאים לחו"ל בנתב"ג
בתערוכה מוצגות עשרות תמונות ממכלול הוויה והעשייה בישובי הנגב המערבי...
הסניף הראשון ברשת בתי הקפה החדשה "קפה עוטף – נתיב העשרה" יפתח במתחם שרונה בתל-אביב במהלך חודש אפריל 2024
בתוכנית : הקמת עד 7 בתי קפה השייכים לישובים ובניהולם....
רשת SACARA ממשיכה להתרחב ופותחת סניף שלישי בעיר פתח תקוה: הסניף החדש של סאקרה נפתח בכפר גנים בהשקעה הנאמדת בכ- 650 אלף ₪
רשת הקוסמטיקה SACARA ממשיכה להתרחב ופותחת סניף שלישי בעיר פתח...