Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מבצע הקש בדלת 2018 יוצא שוב לדרך!

מבצע הקש בדלת 2018 יוצא שוב לדרך!
קרדיט לשכת דובר העירייה

אירוע הפתיחה למבצע הקש בדלת 2018 התקיים ביום ראשון 7.10 במעמד ראש העיר איציק ברוורמן ומ"מ מנכ"ל העירייה לאוניד סמוליאנוב ובהשתתפות יו"ר האגודה למלחמה בסרטן סניף פתח תקוה חיים אליהו וסגנו אריק שילה, שמואל סנדלר יו"ר ארגוני המתנדבים, סגנית מנהלת האגף לחינוך על יסודי אפי שדיב, אלה זילברמן מנהלת המחלקה להתפתחות אישית ומעורבות חברתית ומתנדבי סניף פתח תקוה של האגודה למלחמה בסרטן.

מבצע הקש בדלת 2018
קרדיט לשכת דובר העירייה
מבצע הקש בדלת 2018
קרדיט לשכת דובר העירייה

כמידי שנה תלמידי העל יסודי בעיר פתח תקוה מתגייסים למבצע "הקש בדלת" בו פונים לציבור הרחב ומבקשים את תרומתם לאגודה למלחמה בסרטן. מאות בני נוער מ-9 חטיבות ותיכונים ישתתפו השנה במבצע. בשנה שעברה נאסף סכום מכובד של 110,631 ₪ ובסניף מקווים כי השנה ייאסף סכום דומה או גבוה יותר. בשנה שעברה אף זכתה חטיבת הביניים שש שנתי אחד העם בהצטיינות מיוחדת כאשר גייסה 24,916 ₪.

ליהיא ממן, תלמידת כיתה ט' בחטיבת אחד העם המשמשת כיום כיו"ר מועצת התלמידים בחטיבה סיפרה על חווית ההתנדבות בשנה שעברה, "התרגשנו כשקיבלנו את ההזדמנות הזו להשפיע על חייהם של אחרים והתרגשנו לקבל כל תרומה שניתנה לנו מאנשים חייכנים שתרמו בלי לחשוב פעמיים. למדנו והכרנו מחלה שרבים מהאנשים חולים בה והכרנו עולם חדש שלא נחשפנו אליו קודם".

חיים אליהו יו"ר הסניף מספר כי כספי התרומות מועברים לצורך מתן מענקים כספיים לחולים, תפעול קבוצות תמיכה לחולים ובני משפחותיהם, סיוע בלימודים ורכישת אביזרי לימוד לילדים חולים או לילדים של חולים, סיוע בסל מזון למשפחות של חולים ועוד.

עוד מספר אליהו כי בסניף פתח תקוה מתקיימת פעילות ייחודית כדוגמת "חכם בשמש". "השנה לראשונה, הפעלנו פרויקט חדשני וחלוצי מסוגו בארץ, "חכם בשמש" – הדרכת תלמידים בכיתות א'-ג' בבתי ספר בנושא ההגנה מקרינת השמש, את הפרויקט מובילים אריה שילה, אורנה ביאל ושמחה גרנות אשר יחד עם צוות מתנדבות הדריכו מעל 2,000 תלמידים כיצד להימנע מחשיפה מסוכנת לשמש. בהמשך יורחב הפרויקט לכיתות נוספות ולגני ילדים".

לציין כי האגודה למלחמה בסרטן בשיתוף משרד הבריאות מפרסמים את הנתונים המעודכנים בישראל לקראת פתיחת חודש המודעות הבינלאומי לקידום המאבק בסרטן השד, אשר מצוין בישראל ובעולם במהלך חודש אוקטובר. מהנתונים עולה כי היום חיות בישראל 22,481 נשים שאובחנו עם סרטן השד, שהחלימו או שעדיין מתמודדות עם המחלה. 19,889 מהן אובחנו עם מחלה חודרנית, ו-2,592 נשים אובחנו עם מחלה ממוקדת בשלב מוקדם.

מירי זיו, מנכ"לית האגודה למלחמה בסרטן, מדגישה כי "נכון להיום, האמצעי היעיל ביותר נגד סרטן השד הינו הגילוי המוקדם. ככל שהמחלה מאובחנת בשלבים המוקדמים עולים סיכויי הריפוי לכ-90% ויותר. אני קוראת לכל הנשים לקחת אחריות על בריאותן להיבדק על פי ההנחיות בהתאם לגיל, ולהכיר את הגוף ואת מצבו הרגיל, כך שבכל  מצב, אם מתגלה שינוי, חשוב לפנות מיד לרופא ולהתעקש על בירור טיבו. לא פחות חשוב לאמץ אורח חיים בריא, אשר הוכח מדעית כמפחית משמעותית את הסיכון לחלות."

נתונים סטטיסטיים מראים כי:

– ישנה מגמת ירידה מובהקת בתמותה מסרטן השד, של כ-2%  בכל שנה וכ-25% ירידה בתמותה מאז שנת 2005.

– שיעור השימוש בממוגרפיה בישראל לגילוי מוקדם של סרטן השד גבוה מהממוצע בעולם.

–  78% מהחולות החדשות הן מעל גיל 50.

– שיעורי הריפוי וההישרדות מסרטן השד בישראל גבוהים בין מדינות ה-OECD ומגיעים ל-89.7% בקרב יהודיות, ו-84.4% בקרב ערביות.

להזכיר כי ביום רביעי שעבר הואר בית שיח נשים בתאורה ורודה במטרה לעורר מודעות לגילוי מוקדם של סרטן השד, ובמהלך החודש יתקיימו פעילויות בבית שיח נשים בנושא.

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
אלופי הפאי: תלמידי אמית בר אילן פ"ת
במסגרת תחרות יום הפאי שקיימה רשת אמית, בהשתתפות תלמידי רשת...
לקראת חג החירות – סיפורו של מור שלמרות האתגרים האישיים והמקצועיים הצליח להגשים חלומות
מור , בן 43 מהעיר חולון, מתמודד עם חרדה שהתפרצה...
פסח 2024 במלון קרלטון תל אביב - זוכה פרס המלון הטוב ביותר בישראל על פי WTA העולמית
מלון קרלטון תל אביב זכה בתואר המלון הטוב ביותר בישראל...
מה התעריף של עורך דין לביטוח לאומי והאם זה משתלם?
המוסד לביטוח לאומי משלם מדי חודש קצבאות בסך של כ-10...
בכל זוגיות טובה אפשר להעמיק עוד
שני אנשים זרים נפגשים, מתאהבים, לומדים להכיר אחד את השני,...
החשיבות של גינוי ענן לעסק שלכם
אתם מנהלים את אותו עסק כבר לא מעט שנים, אך...
חוגגים פורים עם המפונים
עובדי עיריית גבעת שמואל, יחד עם ראש העיר, יוסי ברודני,...
לרגל פורים, ענקית ניהול האנרגיה איטון ישראל בשיתוף פעולה עם סניף אקים ישראל ברעננה: איטון תרמו עשרות משלוחי מנות לאנשים עם צרכים מיוחדים
היום (ב', 18.3) עובדי ענקית ניהול האנרגיה העולמית איטון ישראל...
חדש: פיצרייה בר 180 קו ראשון לים
חגיגה אחת גדולה שכולה שמש, מוסיקה, פיצות משובחות, אלכוהול וגולדן...
המחנכים שחזרו מהלחימה - שימחו עם התלמידים בכל העיר
כחלק מאירועי הפורים בישיבת אמית כפר גנים פתח תקווה, יצאה...