Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מה צריך לברר על האינסטלטור שלכם לפני השיפוץ הבא?

מה צריך לברר על האינסטלטור שלכם לפני השיפוץ הבא?
מאתר Shutterstock

מתכננים לשפץ את חדר הרחצה ומתלבטים בנוגע לקבלן האינסטלציה? זה הדבר החשוב ביותר שעליכם לבדוק לפני שתזמינו חאפר ותבלו את השנים הבאות בחרטה

לא צריך להיות אינסטלטור מנוסה כדי לדעת שמצב תשתיות המים והביוב בתל אביב הוא מהגרועים בישראל, כשלפי נתונים המגיעים מתאגיד מי אביבים, מדי שנה הולכים לאיבוד כארבעה מיליון קוב בעיר הלבנה בשל פיצוצי צנרת ודליפות. הסיבה לכך נעוצה בין השאר בעובדה שבמבנים רבים לא הוחלפה מערכת האינסטלציה מאז שהותקנה אי אז בתקופת המנדט הבריטי.

מה צריך לברר על האינסטלטור שלכם לפני השיפוץ הבא?
מאתר Shutterstock

בנוסף הבלאי במערכות הצנרת התל אביביות, מואץ במיוחד בשל הסמיכות לים, המגדילה את הסיכוי לפגיעות צנרת ולסתימות ביוב. אז נכון, בשנה החולפת הושקעו למעלה מ-100 מיליון שקלים בהחלפה של קווי ביוב ושדרוגם, בהקמת תשתיות מים וביוב חדשות ובשיקום של קווי מים והחלפתם. אך כל זה עדיין לא מספיק מן הסתם ונדרשת עוד השקעה רבה בתשתיות בעתיד הקרוב. 

אם ההסתגרות בבית גרמה לכם להבין שהגיע הזמן לקחת את העניינים לידיים ולשדרג את חדר הרחצה, יש דבר אחד חשוב שאתם פשוט חייבים לדעת על קבלן האינסטלציה שלכם…

לא משפצים לפני שמבררים 

בעקבות הרפורמה בענף האינסטלציה שיצאה לדרך לאחרונה, קבלני אינסטלציה המבצעים עבודות שיפוצים בהיקף של יותר מ-44,000 שקלים, מחויבים לעבור הכשרה מסודרת, להוכיח וותק של יותר מחמש שנים בתחום ולעבור מבחנים רשמיים מטעם משרד הבינוי והשיכון ורשם הקבלנים. לפיכך אם אתם מעוניינים להזמין קבלן אינסטלציה על מנת לשדרג את חדר הרחצה וככול הנראה עלות הפרויקט תהיה גבוהה מ-44,000 שקלים, עליכם בראש ובראשונה לברר האם הקבלן רשום בפנקס הקבלנים או שמא מדובר בחאפר מן המניין. 

כיום ניתן למצוא מן הסתם בנקל אינסטלטור תל אביב שיוכל לפתוח כל סתימה מבלי למצמץ, להחליף את כל הכלים הסניטריים ללא מאמץ ואפילו לגרום לזרם במקלחת להיות עוצמתי מאי פעם. עם זאת, כשמדובר בפרויקט שיפוצים בהיקף גדול יותר, אל לכם להקל ראש בחשיבות הרישום בפנקס הקבלנים. 

הרצון לחסוך, עשוי לעלות ביוקר 

במסגרת ההכשרות שקבלני האינסטלציה נדרשים לעבור כיום על מנת להירשם בפנקס הקבלנים, מושם דגש מרכזי על תאונות עבודה ובטיחות בעבודה וכן מוקדש פרק שלם לכל הקשור בתקנות העבודה בזמן מגפת הקורונה. במסגרת ההכשרה עובדים הקבלנים מבחנים שונים, כשלמשל ציון המעבר במבחן הבטיחות, עומד כיום על 80. לאור זאת, אם יצרתם קשר עם אינסטלטור תל אביב שדאג להירשם בפנקס הקבלנים, אתם יכולים להיות בטוחים שמדובר בבעל מקצוע רציני, שקרוב לוודאי יבצע עבודה מקצועית ובטיחותית. זאת בניגוד לאינסטלטור שפועל ללא רישיון, שלמעשה לא ניתן לדעת מה ההכשרה שעבר עם בכלל. 

יתכן בהחלט שהקבלן שתיצרו איתו קשר, ינסה לשכנע אתכם שאין באמת צורך ברישיון ואולי אף יציע לכם הנחה משמעותית. אך כפי שהמציאות מלמדת אותנו פעם אחר פעם, השאיפה לחסוך מעט כסף בטווח הקצר, עשויה לעלות לכם ביוקר בטווח הרחוק. קחו זאת לתשומת ליבכם.   

גרים בשכירות? בדקו אם יש לכם מד אלקטרוני 

לסיום, נציין כי במסגרת ההתמודדות עם דליפות הצנרת בתל אביב, לאחרונה החלו להתקין בדירות ברחבי העיר מד-מים אלקטרוני. מד המים האלקטרוני מסוגל לזהות דליפות במהירות, לעדכן את המוקד המרכזי וזה האחרון ידאג לעדכן את הדיירים בנוגע לדליפה. הפרויקט המבורך הזה צפוי להימשך מספר שנים ולכן אם אתם גרים בשכירות, נמליץ לכם לתת עדיפות לדירות שבהן כבר מותקן מד-מים אלקטרוני. כמו כן באופן כללי תמיד כדאי להעיף מדי פעם מבט במד המים, על מנת לזהות מראש דליפות סמויות ולנטרל מראש את האפשרות להפתעות לא נעימות בחשבון המים. הטיפ האחרון נכון גם אם אתם גרים בערים אחרות בארץ, מומלץ להיות עם עיניים פקוחות ובמידת הצורך אם אתם למשל מפתח תקווה, דברו עם אינסטלטור בפתח תקווה

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...
10 פעילויות פנאי חווייתיות לאנשים בגיל השלישי
ככל שאנו מתבגרים, חשוב לשמור על אורח חיים פעיל לא...
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...
למה כדאי ללכת לטיפול אצל פסיכיאטר פרטי
סיוע פסיכיאטרי נדרש במגוון רחב של מצבים נפשיים, בין היתר...
אוטובוסים לתל אביב - כל מה שצריך לדעת כדי להגיע לעיר הגדולה
תל אביב היא העיר הגדולה והמרכזית ביותר בישראל, ולכן היא...
משמעות צילום אירועים חשובים
בר מצווה הוא אירוע משמח בקהילה היהודית, המציין את הגעתו...
הדרך לחיים חופשיים מהתמכרות
התמודדות עם ההתמכרות - האתגר והפתרון ההתמכרות היא מצב מורכב המשפיע...
נסיעת עסקים בסטייל: כרטיסי האשראי שיקלו לכם את הנסיעה
מתכוננים לעוד נסיעת עסקים משעממת? הנסיעה הבאה שלכם יכולה להיות...
החשיבות של בדיקות ליקויים לפני הכניסה לבית
יש חשיבות מכרעת לכל דירה או בית לעבור בדיקת ליקויים...
כירופרקטיקה: טיפול אלטרנטיבי לכאבי גב כרונים
בעולם המודרני בו אנו חיים, לא מעט אנשים סובלים מכאבי...