Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מחוסרי עבודה ומחפשים כיוון חדש? זה הזמן להתבונן עמוק באסלה

מחוסרי עבודה ומחפשים כיוון חדש? זה הזמן להתבונן עמוק באסלה
מאתר Shutterstock

אם יש לכם ידיים טובות ואתם לא מפחדים מצינורות וניאגרות, יתכן ששרברבות היא השלב הבא עבורכם. כל הסיבות להתנסות בתחום המבוקש

צמצום הפעילות במשק הישראלי בעקבות מגפת הקורונה, הוביל לזינוק של ממש במספר המובטלים. בתחילת השנה הנוכחית נהנתה מדינת ישראל משפל היסטורי בשיעור דורשי העבודה, שעמד על פחות מארבעה אחוזים בחודש פברואר. חודשיים בלבד מאוחר יותר, ב-27 באפריל, הגיע מספר הבלתי מועסקים לשיא של 1,141,968. הנתונים כמובן משתנים ללא הרף אך האמת הפשוטה היא שנכון לסתיו 2020, ישנם מאות אלפי מחוסרי עבודה בישראל, שעתידם הכלכלי אינו ברור. 

מחוסרי עבודה ומחפשים כיוון חדש? זה הזמן להתבונן עמוק באסלה
מאתר Shutterstock

אם גם אתם נמנים על מחוסרי העבודה ומתגוררים במרכז, הרשו לנו להציע לכם הצעה מעניינת: במקום לשבת בחיבוק ידיים ולבכות על מר גורלכם, קחו את עצמכם בידיים ופתחו קריירה בתחום השרברבות. עם כל הכבוד לכל התחומים החשובים שכרגע נמצאים מחוץ לתמונה, גם אם הסגר יישאר בתוקף שבועות נוספים ולמעשה גם אם יימשך חודשים ואפילו שנים, לנצח נהיה זקוקים לשרברבים ובמובן מסוים, היום יותר מתמיד. אך הביקוש המתמיד הוא רק סיבה אחת בגינה יתכן שבצנרת הביתית טמונה התשובה. קבלו עוד ארבע סיבות שלא חשבתם עליהן. 

הכשרה קצרה ואפשרות לרכוש מקצוע תוך כדי עבודה 

בעיקרון אינסטלטור במרכז לא באמת צריך לעבור הכשרה מסודרת בתחום השרברבות כדי להתחיל לעסוק בתחום, אם כי תמיד עדיף לעבור מסלול הכשרה קצר. מה שחשוב להבין זה שגם אם תבחרו לעבור הכשרה מקצועית, לכל היותר תצטרכו לבלות ארבעה עד שישה חודשים על ספסל הלימודים ובזה מסתיימים הדברים. בנוסף, באפשרותכם לחבור לקבלן אינסטלציה מורשה המחזיק ברישיון מטעם משרד הבינוי והשיכון, המאפשר לו לגייס ולהכשיר עובדים ופשוט ללמוד תוך כדי עבודה. 

גמישות מלאה בלוח הזמנים 

מובן שפה ושם יש קריאות חירום, אבל אינסטלטור שעובד כעצמאי, יכול לשלוט ביד רמה בלוח הזמנים שלו וליהנות מגמישות מופלאה. מדובר לפיכך על המקצוע המושלם לאלו מכם שמעוניינים להמשיך ללמוד, לקחת את הילדים מהגן או סתם לשבת בים לאיזו שעה קלה באמצע היום. אם כל חייכם הייתם שכירים, אין סיכוי שנוכל לתאר לכם את הקסם שגלום בלהיות אדון לעצמך וליתר דיוק, ללוח הזמנים שלך. 

השקעה שמחזירה את עצמה במהירות 

באופן עקרוני אינסטלטור מתחיל לא זקוק לציוד מתוחכם או יקר במיוחד. מובן שעם הזמן ניתן להתחדש בציוד מיוחד כמו מצלמה תרמית מתקדמת לצורך העניין. עם זאת, בשלב הראשון אין שום צורך להחזיק ציוד מתקדם או משוכלל יתר על המידה. כל עוד אתם לא מתכוונים לקפוץ למים העמוקים של עולם האינסטלציה ומוכנים להתחיל בקטן, כלומר להתמקד למשל בהחלפת והתקנת כלים סניטריים, תיקון ברזים, פתיחת סתימות וכיו"ב, אין סיבה שתשקיעו יותר מדי כסף בציוד יקר בשלב מוקדם מדי. 

הזכות להרגיש כמושיע של ממש 

כל אינסטלטור במרכז יכול לספר לכם כמה זה נחמד לפגוש את כל סוגי האנשים במסגרת העבודה. אך מה שבאמת נחמד בעבודת השרברבות, הוא החיוך הרחב שמתפשט על פני הלקוחות ברגע שבו הם מבינים שהבעיה שהטרידה אותם, נעלמה כלא הייתה. הכרת התודה, החיוך והאור בעיניים, הם בדרך כלל כל מה שאתם צריכים כדי ליהנות מיום עבודה מוצלח. וכל זה כמובן עוד לפני שהזכרנו את הכסף שניתן להזרים לחשבון הבנק מדי חודש: השכר הממוצע של אינסטלטור מתחיל נע בין 14,000-11,000 שקלים בחודש אך בתום מספר שנים ניתן להרוויח מן הסתם, הרבה יותר. 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
10 פעילויות פנאי חווייתיות לאנשים בגיל השלישי
ככל שאנו מתבגרים, חשוב לשמור על אורח חיים פעיל לא...
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...
למה כדאי ללכת לטיפול אצל פסיכיאטר פרטי
סיוע פסיכיאטרי נדרש במגוון רחב של מצבים נפשיים, בין היתר...
אוטובוסים לתל אביב - כל מה שצריך לדעת כדי להגיע לעיר הגדולה
תל אביב היא העיר הגדולה והמרכזית ביותר בישראל, ולכן היא...
משמעות צילום אירועים חשובים
בר מצווה הוא אירוע משמח בקהילה היהודית, המציין את הגעתו...
הדרך לחיים חופשיים מהתמכרות
התמודדות עם ההתמכרות - האתגר והפתרון ההתמכרות היא מצב מורכב המשפיע...
נסיעת עסקים בסטייל: כרטיסי האשראי שיקלו לכם את הנסיעה
מתכוננים לעוד נסיעת עסקים משעממת? הנסיעה הבאה שלכם יכולה להיות...
החשיבות של בדיקות ליקויים לפני הכניסה לבית
יש חשיבות מכרעת לכל דירה או בית לעבור בדיקת ליקויים...
כירופרקטיקה: טיפול אלטרנטיבי לכאבי גב כרונים
בעולם המודרני בו אנו חיים, לא מעט אנשים סובלים מכאבי...
פתרון סכסוכים בתחום הנדל"ן בבית המשפט- מה חשוב לדעת.
מקרקעין הוא תחום סבוך במיוחד. לא רק הערך הגבוה של...