Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מפגש חוצה מדינות – ישראל, בחרין ואיחוד האמירויות – בתיכון גולדה

מפגש חוצה מדינות – ישראל, בחרין ואיחוד האמירויות – בתיכון גולדה
צילום: דוברות עיריית פתח תקווה

יום ב', 22.2.2021 נפגשו בזום תלמידי מגמת ערבית מתיכון גולדה פ"ת לדיאלוג פתוח עם שתי אושיות רשת מאיחוד האמירויות ובחרין, ביוזמתה של רכזת המגמה מורן טל.

הראשון, לֻאַי אלשריף, בלשן וחוקר המורשת היהודית-ערבית שמגיע במקור מהעיר ג'דה בסעודיה, ומבלה כיום את חייו על קו איחוד האמירויות – בחרין. והשני, ד"ר מאג'ד אלסראח, מומחה למדיניות ציבורית ולחוק הבינלאומי מאיחוד האמירויות.

הרעיון לדיאלוג קיבל מהרגע הראשון את ברכתה של מנהלת בית הספר ירדנה כהן, שבירכה בתחילת המפגש את השניים בברכות חמות בערבית ובאנגלית. במהלך המפגש הציגו השניים את עצמם ובפרט סיפרו על הקשר שלהם לשפה העברית, לישראל וליהודים, וכן לימדו מילים ייחודיות בערבית בלהגים שלהם.

לאי סיפר שהיו לו הרבה סטריאוטיפים בנוגע ליהודים שנשברו לפני כ-12 שנים כשנפגש עם יהודים ממוצא תימני בצרפת, שלימדו אותו על ישראל ועל מנהגי היהודים. הוא גם שיתף שחשוב היה לו ללמוד ולדעת עברית מכיוון שהוא מאמין בנביאים שקדמו למחמד, ובהם גם נביאי ישראל כמו משה, יהושע, שמואל, אליהו וכד' – ולכשיבקר בישראל, הוא מתכנן טיול לפי המקומות שבהם היו הנביאים.

מאג'ד שיתף בחוויותיו מביקורו הראשון בישראל שערך לאחרונה בזמן חנוכה, מקבלת הפנים החמה של הישראלים ומיופיה של ישראל, דברים שהיה לו חשוב לחשוף ולשתף ברשתות החברתיות לאנשים במפרץ. כמו כן הוא סיפר שחשוב לו ללמוד עברית במיוחד מאז הסכמי אברהם ולאור הקרבה והדמיון שלה לשפה הערבית. להפתעתנו הרבה, מאג'ד אף שיתף כי גילה בבדיקת  DNA שערך בשנת 2018 שיש לו מעל 20% שורשים יהודיים, ולאי קיבל רעיון אף הוא לערוך בדיקה כזו גם כן.

ולבסוף, התקיים שיח פתוח עם התלמידים שהפנו אליהם שאלות מעניינות, ובהן למשל השאלה כיצד ניתן לשפר את התדמית של ישראל והיהודים בעולם כדי שכולם ידעו את האמת, כפי שמאג'ד ולאי יודעים היום. השניים רואים חשיבות גדולה בשפות כאמצעי לקירוב ולשלום בין העמים.

זה היה מפגש ייחודי, מרענן ומרתק. התלמידים מאוד התלהבו להכיר אנשים שעד לא מזמן לא יכולנו לדמיין בכלל שיהיה לנו שיח איתם, וכפי שאמרה זאת ירדנה כהן "חלום שהיה רחוק – וכעת התגשם".

ראש העיר רמי גרינברג "אני מברך על היוזמה החינוכית והערכית המבורכת שקידמו בתיכון גולדה. מעבר לעניין הפורמלי, שיח מקדם ושותפות איתנה בין אזרחי המדינות הוא שיביא את השלום האמיתי."

צילום: דוברות עיריית פתח תקווה
כתבות נוספות שיעניינו אתכם
רחל קלנר המורה לכימיה מאולפנת אמית ישורון - המורה המצטיינת בארץ
הזוכה בפרס להצטיינות בהוראה ע"ש דליה צ'שנובסקי, מטעם החברה הישראלית...
חנייה חינם בכחול לבן במהלך חג הפסח
כן כן לא דמיינתם, קראתם נכון. חנייה חינם בכחול לבן במהלך...
התלמידים דואגים לנזקקי פתח תקווה
לקראת חג הפסח, תלמידי שכבת י"א בכפר הנוער אמית פתח...
ספיר ואברהם מדברים לראשונה למה לא הגיעו לחתונה של אחיה שניר והאם מתכננים חתונה בקרוב? יואב צפיר מספר על המשלחת לאירוויזיון ואליאב זוהר שולף טבעת בפרימיירת הסרט איימי ויינהאוס בקניון הגדול
את הקרנת הבכורה לסרט המדובר של פסח הקרוב: Back to...
רשת SACARA ממשיכה להתרחב ופותחת סניף שלישי בעיר פתח תקוה: הסניף החדש של סאקרה נפתח בכפר גנים בהשקעה הנאמדת בכ- 650 אלף ₪
רשת הקוסמטיקה SACARA ממשיכה להתרחב ופותחת סניף שלישי בעיר פתח...
כבוד לעיר: סגן חתן התנ"ך הארצי – דוד שאשא, תלמיד ישיבת אמית כפר גנים
חידון התנ"ך הארצי לנוער בהנחיית ד''ר אבשלום קור התקיים השבוע...
הקריה האקדמית פתח תקווה: העירייה מקדמת מתחם ענק שבו יוקם מתחם אוניברסטאי, מעונות לסטודנטים ומגוון אפשרויות פנאי, בילוי וספורט!
עיריית פתח תקווה מקדמת בימים אלה את פרוייקט הקריה האקדמית...
המחנכים שחזרו מהלחימה - שימחו עם התלמידים בכל העיר
כחלק מאירועי הפורים בישיבת אמית כפר גנים פתח תקווה, יצאה...
שלומית רבי מישיבת אמית כפר גנים פתח תקוה - מורת המאה
'מורת המאה', המורה המצטיינת בחינוך הדתי, לשנת התשפ"ד, היא שלומית...
She Ted - נערות ונשים מדברות חדשנות
אחת לשנה, בחודש מרץ, יתקיים פורמט She Ted שהגתה ומובילה...