Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מתוך כ-300 רובוטים שנמכרו בישראל ב-2018 – מעל 50 היו קובוטים (רובוטים שיתופיים)

מתוך כ-300 רובוטים שנמכרו בישראל ב-2018 – מעל 50 היו קובוטים (רובוטים שיתופיים)
UR

תופעת ה״קובוטים״ (הרובוטים השיתופיים), היא מושג שהולך ומשתרש בתעשייה, כך אומר זיו שדה, סמנכ״ל המכירות והשיווק של חברת סו-פאד, נציגת Universal Robots בישראל. תחום הקובוטים כיום, אומר שדה, הוא התחום בעל הצמיחה המהירה ביותר בקטגוריית האוטומציה התעשייתית. שדה מצטט את איגוד תעשיות הרובוטיקה (RIA) שקבע כי עד 2025 התחום ינגוס 34% משוק הרובוטים הארגוניים. UR, על פי סקר של BIS Research, מחזיקה בכ-60 אחוז מהשוק הגלובלי ועד היום מכרה החברה מעל 35 אלף קובוטים ברחבי העולם – כולל בישראל. בין הלקוחות היותר מוכרים שנכנסו לתחום, מזכיר שדה את  יוניליבר, ישקר, שמיר, כתר, אלביט ופלקס. מנתוני סקר בינלאומי עולה כי בישראל פעילים כיום (בממוצע) כ-31 רובוטים לכל 10 אלפים עובדים – מקום טוב באמצע על המפה הגלובלית. כמה רובוטים נמכרו בישראל במהלך שנת 2018? שדה מעריך שכ-300 יחידות, מתוכם כ-50 קובוטים.

מתוך כ-300 רובוטים שנמכרו בישראל ב-2018 – מעל 50 היו קובוטים
UR

שוק הרובוטים השיתופיים ערוך להתרחבות ולצמיחה בקצב שנתי  של %57.4 CAGR והוא צפוי להגיע לשווי של 4.4 מיליארד דולר עד שנת 2023, על פי מחקר חדש של חברת Energias מניו-יורק. לפי המחקר, הצמיחה הזו מונעת מהרחבת ההשקעות בטכנולוגיות תעשיה 4.0 על ידי התעשייה, המחיר הנמוך יחסית של רובוטים שיתופיים ושיעורי תשואה גבוהים על ההשקעה (ROI)״.

מתוך כ-300 רובוטים שנמכרו בישראל ב-2018 – מעל 50 היו קובוטים
UR

״Universal Robots היתה ונשארה מחלוצי ומובילי התעשייה בתחום הקובוטים מאז הומצא המושג״, אמר שדה. ״המהפכה היתה ברעיון שרובוטים תעשייתיים לא צריכים להיות מנותקים מבני האדם. רובוטים שיתופיים, שתפקידם ביצוע משימות מרובות תוך קיום אינטראקציה פיסית עם בני אדם הנמצאים בסביבת העבודה, עובדים כיום בשיתוף מלא עם בני אדם, משלימים את ׳הראש האנושי׳. הקובוט אינו מחליף את כוח האדם האנושי אלא לוקח על עצמו את המשימות המאמצות, האוטומטיות ואולי גם המסוכנות יותר לבני האדם ומשחרר בכך את השותפים האנושיים למשימות מורכבות וקריאטיביות יותר״.

 

מתוך כ-300 רובוטים שנמכרו בישראל ב-2018 – מעל 50 היו קובוטים
UR

לדברי קאנדאן אוזגור גוק  (Kandan Özgür Gök) מנהל הפיתוח העסקי במזה״ת ותורכיה, האחראי גם על ישראל ועל שתי הנציגות הישראליות: סו-פאד ו- ServiTech, החברה רואה בישראל, הנחשבת לחלוצה בלא מעט תחומים, זירה אוהדת לקבלה של קונספט הקובוטים. ״יש כאן תעשייה חזקה ופתיחות רבה לאימוץ טכנולוגיות מתקדמות. אנו מתכוונים להרחיב את הפעילות למגוון תחומים ובהם תעשיות מסורתיות וחדשניות כאחד. נפעל ב׳ענפים "מסורתיים׳, כמו פלסטיק, מתכת ומזון, שמאמצים בקלות יחסית את הקובוטים שלנו לפעילויות אריזה, הרכבה, טעינת מכונה ועוד. בתוכנית העבודה שלנו לשנה הקרובה אחת המשימות היא לשלב את הקובוטים  בפעילות במגזרי ההייטק השונים. הם יכולים בהחלט לשחרר אנשים טובים ומוכשרים מביצוע עבודות שחוזרות על עצמן וממשימות משעממות״, אומר אוזגור גוק. ״אנו ממשיכים לראות את הקובוטים שלנו נכנסים לעבודה במקומות שלא  דמיינו מעולם״.

מתוך כ-300 רובוטים שנמכרו בישראל ב-2018 – מעל 50 היו קובוטים
Kandan Özgür Gök
כתבות נוספות שיעניינו אתכם
חלופה למינוי אפוטרופוס- יש דבר כזה
התקופה בה הורה מזדקן היא לא פשוטה גם עבורו וגם...
הכול על הזמנת קייטרינג כשר לאירועים
הבן שלכם חוגג בר מצווה בקרוב וההתרגשות כבר בשיאה? אתם...
הפיתוח הישראלי שחוסך למיליוני אנשים בארץ ובעולם בדיקה פולשנית לסרטן
על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי מדי שנה מתגלים בעולם...
משרד הביטחון וצה"ל בוחנים שימוש בפיתוח ישראלי חדשני הפועל נגד דכאון כבד, חרדות ופוסט טראומה
מפא"ת, המנהל למחקר במשרד הבטחון וכן בית חולים מרכזי וגדול...
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
אריקה רינטוביץ׳ והמובמנט פרוג׳קט גאים להציג : שאקטי - כוח נשי עוצמתי ומהפנט ביצירה המשלבת תיאטרון פיזי, מחול, אמנות וקרקס
11 במאי 2024 | סוזן דלל טריילר: https://did.li/yoBTY   שאקטי יצירתה החדשה של...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...
קבוצת H&O פותחת רשת חנויות בקונספט חדש לתינוקות ולילדים תחת השם: KIDS O&H
חנות הקונספט הראשונה נפתחה בקניון עזריאלי מודיעין ומאגדת את מותגי...
שחר חיון, בן זיני וקימור אזולאי מפגינים כישורים
עמותת חסדי דרור, המסייעת למשפחות במצוקה ולמשפחות של ילדים חולי...