Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

"מתלבשות על זה" 2021 בזאר המעצבות והמעצבים של מרכז סיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית ת"א

"מתלבשות על זה" 2021 בזאר המעצבות והמעצבים של מרכז סיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית ת"א
צילום: יחצ

שישי-שבת 17-18.12.2021, אקספו ת"א, ביתן 11

מעל 700 מהמעצבות, המעצבים והמותגים המובילים בישראל התגייסו ותרמו עשרות אלפי פריטים בהם בגדי נשים, גברים וילדים, שמלות כלה, נעליים, תיקים, תכשיטים, אקססוריז, כלי בית, ספרים, מזון ועוד. בזאר "מתלבשות על זה", יתקיים בסופ"ש 17-18 בדצמבר, באקספו ת"א, ביתן 11 (שישי 10:00-18:00; שבת 10:00-20:00). כל ההכנסות קודש לפעילות מרכז הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית.

 

שנתיים מפרוץ הקורונה בישראל, אנחנו עדות ועדים לעלייה דרמטית בפניות של נשים וגברים לקווי החרום של מרכז הסיוע, כ- 11,500 פניות התקבלו בקווי הסיוע שלנו בשנה האחרונה.  גם במשטרה דווח על עלייה של 41% בהגשת תלונות על פגיעה מינית. כתוצאה מכך, חלה עלייה חדה במספר הנפגעות/ים הפונים למרכז בבקשה לליווי בהגשת תלונה במשטרה ובהליך הפלילי כולו. בנוסף, עדויות התקופה האחרונה אודות פגיעות מיניות על ידי בכירים בקהילה הגאה הביאו לעלייה של כמעט 100% בפניות לקו הסיוע לגברים ונערים נפגעי תקיפה מינית. מהפניות אל קווי הסיוע עולה כי ילדים, נערות ונערים נפגעים בשיעורים גבוהים. בד בבד, ניכר כי גם המודעות החברתית אודות פגיעות מיניות עולה ורבות ורבים פונים לסיוע בסמוך לפגיעה המינית שעברו ולא נשארים לבד בהתמודדות עם הפגיעה.

השנתיים האחרונות היו מאתגרות במיוחד עבורנו ועבור ארגוני מגזר שלישי ככלל. בהיעדר ממשלה מתפקדת במהלך תקופה כה ארוכה, נדרשנו לתת מענה לצרכים הגוברים של השטח, על מנת לא להפקיר את הנפגעות והנפגעים ולהמשיך במאמצים למיגור התופעה. ואילו לא די בכך, הרי ששנת 2020, שנת הקורונה, הייתה הפעם הראשונה מזה 19 שנה בה לא יכולנו לקיים את הבזאר, המהווה רבע מהתקציב השנתי שלנו ומאפשר את קיום הפעילות העניפה של מרכז הסיוע. למרות הצורך העולה וגובר בהרחבת השירותים והפעילות, לצערנו לא נזכה השנה בשום תוספת תקציבית מטעם הרווחה.

כדי להצליח לתת מענה מיטבי לצרכים האקוטיים שעולים מהשטח אנחנו חייבות וחייבים להרחיב את פעילותנו. המענים שלנו כוללים הפעלת שלושה קוי סיוע – לנשים, לגברים ולגברים דתיים וחרדים, הפועלים 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע וקיום פגישות סיוע תכופות, ליווי בהליך הפלילי והמשפטי, ליווי בהליך מול ביטוח לאומי, קיום מגוון של קבוצות תמיכה, פעילות נרחבת בתחום החינוך, כגון סדנאות למניעת אלימות מינית בקרב נוער, נוער בסיכון ולצוותים חינוכיים, קיום הרצאות למנהלות.ים ועובדות.ים למניעת הטרדות מיניות במקומות עבודה, הכשרות לא.נשי מקצוע, יצירת מרחב בטוח בחיי הלילה ועוד ועוד. כדי להמשיך לתת את המענה הראוי לפונות ולפונים שלנו, כפי שעשינו ב-43 השנים האחרונות, אנחנו זקוקות לתמיכה שלכם ושל הציבור הרחב.

'מתלבשות על זה' הוא אירוע התרמה מרגש, שמתקיים בזכות קהילה שלמה שמתגייסת כדי לתמוך בפעילות המרכז. הבזאר הוא ההזדמנות לקחת חלק במאבק בתופעת האלימות המינית ולפעול כדי שאף אחת ואחד לא יישארו להתמודד עם הפגיעה לבד. אנחנו מזמינות את כולן.ם לבוא ולתמוך בפעילות שלנו למען נפגעות ונפגעים ולהנות משופינג איכותי ואטרקטיבי, חברה מעולה ואווירה שאין שנייה לה.

הבזאר הוא win win לכל מי שמגיע/ה אליו; יש בו מגוון עצום של פריטים לכל גיל ולכל מידה (וגם לבית!), במחירים אטרקטיביים במיוחד, בין 10-300 ₪, עד 90% הנחה מהמחיר המקורי. כל ההכנסות קודש למרכז הסיוע.

האירוע מתקיים בזכות מעל 800 מתנדבות ומתנדבים ובזכות נדיבות התורמות/ים.

 

צילום: קיילה
צילום: יחצ

אנו מזמינות אתכם להצטרף אלינו, להנות מהפריטים השווים ולקחת חלק במאבק באלימות מינית.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
קבוצת H&O פותחת רשת חנויות בקונספט חדש לתינוקות ולילדים תחת השם: KIDS O&H
חנות הקונספט הראשונה נפתחה בקניון עזריאלי מודיעין ומאגדת את מותגי...
שחר חיון, בן זיני וקימור אזולאי מפגינים כישורים
עמותת חסדי דרור, המסייעת למשפחות במצוקה ולמשפחות של ילדים חולי...
השקת גן לילי במרכז מורשת יהדות בבל
רגע מרגש בשגרה העצובה שלנו היה במרכז מורשת יהדות בבל,...
חברת איזי ג'ט משהה את טיסותיה לחצי שנה
חברת איזי ג'ט הודיעה על השעיית טיסותיה מישראל ואליה עד...
חנייה חינם בכחול לבן במהלך חג הפסח
כן כן לא דמיינתם, קראתם נכון. חנייה חינם בכחול לבן במהלך...
רשת העוגיות 'סופט קוקיס' פותחת סניף דגל בקניון עופר רחובות בהשקעה הנאמדת בחצי מיליון ש"ח
רשת סופט קוקיס פותחת השבוע סניף דגל, בקניון עופר רחובות,...
התלמידים דואגים לנזקקי פתח תקווה
לקראת חג הפסח, תלמידי שכבת י"א בכפר הנוער אמית פתח...
משמעות צילום אירועים חשובים
בר מצווה הוא אירוע משמח בקהילה היהודית, המציין את הגעתו...
שמעון קונטראז'י – The Colors of Music
בגלריית GLOBAL ART רח' מרכז בעלי מלאכה 13 תל אביב אוצרות :...
הדרך לחיים חופשיים מהתמכרות
התמודדות עם ההתמכרות - האתגר והפתרון ההתמכרות היא מצב מורכב המשפיע...