Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

נקבעו דרכי הפעולה למניעת מפגעי האוויר באם המושבות

נקבעו דרכי הפעולה למניעת מפגעי האוויר באם המושבות

ראש העיר רמי גרינברג כינס הבוקר ישיבה שדנה על דרכי הפעולה האפשריים כנגד המפעלים באזור התעשייה בסגולה. בין היתר עלה כי הרשות תפעל לשינוי התב"ע באזורי התעשייה, תקדם חוק עזר עירוני שיסייע באכיפה וכן תשנה את סיווג הארנונה למפעלים העוסקים בחומרים מסוכנים. בנוסף, יתוגבר המערך של המשטרה הירוקה והיא תפעל על פי תכנית עבודה מוגדרת.

נקבעו דרכי הפעולה למניעת מפגעי האוויר באם המושבות

הבוקר (10.11) ראש העיר רמי גרינברג כינס בלשכתו פגישה רבת משתתפים שבה נדונו דרכי הפעולה האפשריים שהרשות תקדם מול המפעלים המזהמים באזור התעשייה סגולה. בפגישה לקחו חלק גורמי המקצוע הרלוונטיים מטעם הרשות וכן נציגות תושבים משכונת אם המושבות. בהמשך לממצאי דו"ח המומחים שקבע כי המפעלים פלטו במהלך חודש יולי האחרון חומרים מסוכנים לאוויר, עלו בפגישה הבוקר מספר דרכי פעולה מרכזיים.

בין היתר נקבע כי הרשות תפעל לשינוי התב"ע באזורי התעשייה בעיר כדי להרחיק מפעלים מזהמים וכן כדי שלא יקומו בעתיד מפעלים בעלי אופי פעילות מזהם וכן יקודם חוק עזר עירוני אשר יסייע לרשות בביצוע האכיפה כנגד המפעלים. בנוסף, יבוצע שינוי בסיווג הארנונה של המפעלים שבהם מתבצעת פעילות עם חומרים מסוכנים. המטרה בשינוי סיווג הארנונה היא לאפשר לרשות להיערך מול המפגעים מבחינה כלכלית ולאפשר פעולות מנע ובקרה שעלותן גבוהה מאוד. עוד סוכם בפגישה כי המשטרה הירוקה תעבוד על פי תכנית עבודה מוגדרת והיא תתוגבר בהתאם. יש לציין כי לצד דרכי הפעולה, הפגישה כללה סיעור מוחות שבמהלכו עלו מספר רעיונות שיבדקו ע"י גורמי המקצוע.

כזכור, מיד לאחר השלמת עיבוד הממצאים שעלו מן הדו"ח הגולמי, פעל ראש העיר רמי גרינברג כדי להקדים את הדיון שהיה אמור להיערך בדצמבר. בית המשפט המחוזי בלוד נענה לבקשתו של ראש העיר ובדיון שיערך ביום רביעי הקרוב ידונו בין היתר גם ממצאי הדו"ח החדש שחושף כי המפעלים אינם מקיימים כנדרש את רישיון העסק שלהם וכן מפירים את הוראות חוק אוויר נקי.

ראש העיר רמי גרינברג, מסר בתום הפגישה כי "כפי שהבטחתי, אנחנו הופכים כל אבן כדי שמפגעי האוויר בשכונת אם המושבות יפסקו לאלתר. העירייה ואני בראשה, קשובים לציבור וככל שיעלו רעיונות ישימים שנוכל לקדם בנוסף לאלו שכבר נמצאים על השולחן, לא נהסס מלעשות זאת. נושא מפגעי האוויר נמצאים בראש סדר העדיפויות העירוני ואנחנו לא נשקוט עד אשר ימוצו כל דרכי הפעולה כנגד המפעלים והתושבים יזכו לאיכות החיים המגיעה להם."

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מגשר גירושין
צריך לא מעט מחשבה ולפעמים גם אומץ כדי לקבל את...
חלופה למינוי אפוטרופוס- יש דבר כזה
התקופה בה הורה מזדקן היא לא פשוטה גם עבורו וגם...
הכול על הזמנת קייטרינג כשר לאירועים
הבן שלכם חוגג בר מצווה בקרוב וההתרגשות כבר בשיאה? אתם...
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
אריקה רינטוביץ׳ והמובמנט פרוג׳קט גאים להציג : שאקטי - כוח נשי עוצמתי ומהפנט ביצירה המשלבת תיאטרון פיזי, מחול, אמנות וקרקס
11 במאי 2024 | סוזן דלל טריילר: https://did.li/yoBTY   שאקטי יצירתה החדשה של...
שואפים גבוה
20 תלמידות ותלמידים שאפתנים ומוכשרים השתתפו בקורס הכנה לצבא בתחום...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...
קבוצת H&O פותחת רשת חנויות בקונספט חדש לתינוקות ולילדים תחת השם: KIDS O&H
חנות הקונספט הראשונה נפתחה בקניון עזריאלי מודיעין ומאגדת את מותגי...
השקת גן לילי במרכז מורשת יהדות בבל
רגע מרגש בשגרה העצובה שלנו היה במרכז מורשת יהדות בבל,...