Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

פתח תקוה ירוקה!

פתח תקוה ירוקה!
קרדיט: דוברות פתח תקווה

ביממה האחרונה פתח תקוה נכנסה לרשימת הערים הירוקות עם 613 חולים פעילים בלבד. זאת לאחר שבתחילת אוקטובר העיר הוגדרה כאדומה עם מספר שיא של 2007 חולים פעילים. על פי ציון הרמזור, פתח תקוה עומדת על 4.1 נקודות, ירידה של 50 אחוזים מתקופת השיא השלילי. על פי נתוני התחלואה, חלה ירידה של 90% במספר החולים החדשים מתקופת השיא השלילי ועד היום (280>30) וכן חלה ירידה של 85% באחוז הבדיקות החיוביות מתקופת השיא השלילי ועד היום (16%>2.5%). כך, בהמשך להרחבת תא מערך החקירות האפידמיולוגיות העירוניות והקמת החמ"ל אותו מאיישים עשרות עובדי עירייה בתחומים שונים, פ"ת הפכה מאדומה לירוקה בפחות מחודש.

עם פרוץ המשבר, במהלך חודש מרץ, ראש עיריית פתח תקוה, רמי גרינברג, הורה על פתיחת חמ"ל קורונה עירוני למתן מענה רחב ומגוון להתמודדות מול היקף התחלואה ולמען בריאות התושבים בתחומים שונים. בין היתר, החמ"ל מנתר הידבקויות במוסדות חינוך ופועל לסגירה (כיתות או גנים) על פי הצורך תוך ווידוא כי הנדרשים בבידוד אכן עושים זאת. במסגרת פעילות החמ"ל, הוקם בין היתר תא פינוי למלוניות בשיתוף פיקוד העורף אשר מסייע לחולים להשתבץ במלוניות וכן דואג לרווחתם במהלך השהות בהן. תא הפינוי גם מסייע בשינוע אביזרים מביתו של החולה למלונית, הבאת תרופות, מזון מיוחד וכו'. פעילות דומה מתבצעת גם מול החולים המבודדים בביתם. לצד אלו הוקם גם מערך אכיפה והסברה המורכב ממתנדבים, בני נוער ועובדי עירייה, אשר מעבירים מסרי הסברה בשטח ובפרט בשכונות בהן רמת התחלואה גבוהה. במקביל, הורחב באופן משמעותי מערך האכיפה כנגד מפרי הוראות הקורונה.

בנוסף, הוקם מערך סיוע לקשישים במטרה להמעיט את חשיפתם לכלל הציבור ולחשוף אותם להידבקויות. מערך זה מורכב ממתנדבים ועובדי עירייה אשר מסייעים בחלוקת חבילות מזון (עד כה רכשה העירייה עשרות אלפי חבילות), שינוע תרופות, ציוד ועוד. יצויין כי לאורך המשבר, העירייה פעלה בשיתוף פעולה עם רשתות מזון כדי לאפשר שעות כניסה מוגדרות לגימלאים ובכך לחשוף אותם כמה שפחות לשאר האוכלוסייה.

קרדיט: דוברות פתח תקווה

בין היוזמות היחודיות שהרשות מקדמת אל מול אוכלוסייה זו, נקראת "אמץ קשיש". יוזמה הנמצאת בשלבי פיילוט מתקדמים ובמסגרתה כל עובד עירייה יצוות לקשיש ויצור איתו קשר לפחות פעם אחת בשבוע. בתום השיחה, ישלח העובד טופס מקוון עם ממצאי השיחה והבקשות שעלו לאגף הרווחה להמשך טיפול. מטרת היוזמה היא להפיג את בדידות הקשיש וכמובן לזהות סיכונים בזמן אמת. בתום שלבי הפיילוט, כ-4000 עובדים צפויים לקחת חלק בפרוייקט.

כזכור, עם פרוץ המשבר נרשמו עד כה 2 אירועים חריגים: ההתפרצות במתחם הלינה של העובדים הזרים בקרית אריה וכן ההתפרצות במקבץ הדיור ברחוב גד מכנס. בשני האירועים, ראש העיר לקח אחריות והורה על הקמת חפ"ק עירוני שתפקד 24/7 תוך וידו כי המקומות סגורים לבאים וליוצאים. במקביל קודם בתוך יממה מערך בדיקות מקיף ופינוי החולים וכן הרשות רכשה חבילות מזון לטובת השוהים ודאגה לכל צורך שעלה, לרבות פינוי אשפה מהבתים בדרך בטוחה ועוד.

לצד אלו, ראש העיר רמי גרינברג, נרתם גם באופן אישי במאבק בתחלואה ומידי יום הוא מסייר בשטח וקורא לציבור להקפיד על הוראות המרחק, ההיגיינה ועטיית מסכה.

ראש העיר רמי גרינברג פרסם פוסט בנושא ובו כתב: "שמח לבשר כי ביממה האחרונה, לאחר פחות מחודש, העיר הרביעית בגודלה חצתה לטווח הירוק על פי מודל הרמזור. מדובר בהישג משמעותי שקרה בזכות האחריות והמשמעת שגילו התושבים בזמן הסגר לצד הפעילות של חמ"ל הקורונה העירוני ומכלולי הסיוע לקשישים ונזקקים, לפינוי חולים למלוניות, להסברה אינטנסיבית ואכיפה משמעותית. הרחבנו את מערך החקירות האפידמיולוגיות העירוני ופעלנו יחד עם פיקוד העורף להעמקת הבדיקות. כל אלו ועוד הביאו את ההישג השייך למתנדבים המסורים, לעמותות החסד, לעובדי העירייה ובעיקר לכם – תושבי ותושבות פתח תקוה היקרים! זכרו – ההישג הוא שברירי והשמירה עליו תלויה בכם, בכולנו.

ממשיכים לשמור על הכללים ונשארים ירוקים!"

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
אלופי הפאי: תלמידי אמית בר אילן פ"ת
במסגרת תחרות יום הפאי שקיימה רשת אמית, בהשתתפות תלמידי רשת...
לקראת חג החירות – סיפורו של מור שלמרות האתגרים האישיים והמקצועיים הצליח להגשים חלומות
מור , בן 43 מהעיר חולון, מתמודד עם חרדה שהתפרצה...
פסח 2024 במלון קרלטון תל אביב - זוכה פרס המלון הטוב ביותר בישראל על פי WTA העולמית
מלון קרלטון תל אביב זכה בתואר המלון הטוב ביותר בישראל...
מה התעריף של עורך דין לביטוח לאומי והאם זה משתלם?
המוסד לביטוח לאומי משלם מדי חודש קצבאות בסך של כ-10...
בכל זוגיות טובה אפשר להעמיק עוד
שני אנשים זרים נפגשים, מתאהבים, לומדים להכיר אחד את השני,...
החשיבות של גינוי ענן לעסק שלכם
אתם מנהלים את אותו עסק כבר לא מעט שנים, אך...
חוגגים פורים עם המפונים
עובדי עיריית גבעת שמואל, יחד עם ראש העיר, יוסי ברודני,...
לרגל פורים, ענקית ניהול האנרגיה איטון ישראל בשיתוף פעולה עם סניף אקים ישראל ברעננה: איטון תרמו עשרות משלוחי מנות לאנשים עם צרכים מיוחדים
היום (ב', 18.3) עובדי ענקית ניהול האנרגיה העולמית איטון ישראל...
חדש: פיצרייה בר 180 קו ראשון לים
חגיגה אחת גדולה שכולה שמש, מוסיקה, פיצות משובחות, אלכוהול וגולדן...
המחנכים שחזרו מהלחימה - שימחו עם התלמידים בכל העיר
כחלק מאירועי הפורים בישיבת אמית כפר גנים פתח תקווה, יצאה...