Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

פתח תקווה במקום ה-3 בשיאניות הבנייה בעשור הנוכחי

פתח תקווה במקום ה-3 בשיאניות הבנייה בעשור הנוכחי
צילום יורו ישראל

67% מהדירות שנבנו בראש העין היו בנות 4 חדרים

 

סיכום עשור: פתח תקווה במקום ה-3 בשיאניות הבנייה בעשור הנוכחי
צילום יורו ישראל

תנופת הבנייה בישראל בעשור האחרון מקבלת חיזוק כאשר בודקים את הנתונים בשטח: מניתוח שמתבסס על נתוני הלמ"ס עולה כי בעשור האחרון נבנו בישראל כחצי מיליון דירות, 30% יותר ממספר הדירות שנבנו בעשור הקודם.

העיר פתח תקווה ממוקמת במקום השלישי מבין שיאניות הבנייה בעשור האחרון עם כמעט 17 אלף דירות, מיד אחרי תל אביב וירושלים. ראש העין לעומתה נמצאת גם היא במקום ה-12 המכובד עם יותר מ-10 אלף דירות שנבנו בה.

לדברי יו"ר ארגון קבלני פתח תקווה אהרון דינוביץ', "אמנם פתח תקווה מדורגת שלישית אבל מדובר בתנופת בניה שהייתה בחמש השנים הראשונות של העשור ובחמש השנים שלאחריהן הייתה מדיניות של ראש העיר דאז מר יצחק ברוורמן שהביאה להקפאה של ענף הבניה למגורים וכפועל יוצא של ירידה משמעותית בהתחלות הבנייה בפתח תקווה. מאז כניסתו לתפקיד של ראש העיר הנוכחי מר רמי גרינברג חל שינוי במדיניות העירייה שמקדמת בברכה תכניות של פינוי בינוי והתחדשות עירונית במלוא המרץ, שחרור חסמים לתוכניות של התחדשות עירונית שהוקפאו וחלקם כבר בביצוע וחלקם נמצאות בתהליך מתקדם שראש העיר באופן אישי מעורב בהם גם אם צריך להיפגש עם הדיירים. למרות הרוח החדשה והחיובית הקיימת בעיריית פתח תקווה, הביקושים הכבושים שצפויים להתפרץ בקרוב יפגשו עם מלאי דירות נמוך מה שיחייב את העירייה לצמצם את הבירוקרטיה וליזום תהליך של הוצאת היתרי בניה במחצית הזמן שקיים היום. בשלושת החודשים האחרונים, אנחנו רואים שגם הזוגות הצעירים שהיו על הגדר בתקופה האחרונה מבינים, כי ההמתנה למחיר למשתכן עלולה לעלות להם במחירים גבוהים יותר והם מגיעים למשרדי המכירות. חוסר הבהירות הפוליטית גם תורם למגמה. אני מאוד מקווה שהממשלה הבאה תדאג להגדיל את היצע הדירות לכל האוכלוסייה ולא רק ל-20% שזכאים למחיר למשתכן".

סיכום עשור: פתח תקווה במקום ה-3 בשיאניות הבנייה בעשור הנוכחי
צילום סמדר יזדי

עפרה חדד, סמנכ"לית ומבעלי חברת יורו ישראל הבונה את פרויקט 'יורו בראש העין' " את הבניה בעשור האחרון בראש העין ניתן לייחס לפסגות אפק, אחת השכונות החדשות הגדולות הנבנות בארץ. בשלוש השנים הבאות נראה ירידה בהתחלות הבניה מכיוון שהמאסה העיקרית כבר מאחורינו. הירידה בהיצע הדירות לצד העובדה שאין כרגע מכרזים חדשים בעיר תוביל ככל הנראה לעליות מחירים של דירות חדשות מחד ולפריחה של שוק הדירות יד שניה והשכירויות מאידך"

העלייה בהתחלות הבנייה ברחבי הארץ מתבטאת גם בבנייה מאסיבית של מגדלי מגורים שהדרישה אליהן עלתה בעקבות הצפיפות בערים הגדולות שסובלות ממחסור בקרקעות פנויות וביקוש הולך וגובר למגורים במרכזי ערים. פתח תקווה לפי הנתונים שואפת גבוה ונמצאת במקום השני ברשימת היישובים בהם נבנו הכי הרבה דירות בבניינים בני 16 קומות ומעלה ומספרן עמד על כ-6,000 דירות. ראש העין לעומתה השקיעה פחות בבניית מגדלים ומספר הדירות בהם עמד על 980 בעשור הנוכחי.

כאשר בודקים את מספר צמודי הקרקע שנבנו בעשור האחרון ניכר שעיקר הבנייה בישראל מתמקדת דווקא בהן –150 אלף יחידות דיור צמודות קרקע שהן 30% מסך כל יחידות הדיור נבנו במהלך העשור הנוכחי. גם פתח תקווה וגם ראש העין לא הצטיינו בבניית צמודי קרקע: בפתח תקווה נבנו 925 ובראש העין 665 בתים.

ניתוח הנתונים בדק גם מה הן הדירות הפופולאריות ביותר שנבנו בעשור האחרון לפי מספר חדרים, מסתבר ש-40% מהדירות שנבנו בישראל היו בנות 4 חדרים שהן כ-200 אלף דירות. בראש העין אחוז הדירות היה גבוה מהממוצע ועמד על 63%, מה שאומר שעיקר הבנייה בעיר התרכזה בדירות בגודל הזה.

עיר מספר דירות שנבנו בעשור הנוכחי
תל אביב 30,310
ירושלים 27,925
פתח תקווה 16,647
נתניה 14,205
אשקלון 12,869
ראשון לציון 12,394
יישובים ביו"ש 11,628
רמת גן 11,553
באר שבע 11,422
חריש 10,601
רחובות 10,291
ראש העין 10,246

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
שואפים גבוה
20 תלמידות ותלמידים שאפתנים ומוכשרים השתתפו בקורס הכנה לצבא בתחום...
שחר חיון, בן זיני וקימור אזולאי מפגינים כישורים
עמותת חסדי דרור, המסייעת למשפחות במצוקה ולמשפחות של ילדים חולי...
השקת גן לילי במרכז מורשת יהדות בבל
רגע מרגש בשגרה העצובה שלנו היה במרכז מורשת יהדות בבל,...
רחל קלנר המורה לכימיה מאולפנת אמית ישורון - המורה המצטיינת בארץ
הזוכה בפרס להצטיינות בהוראה ע"ש דליה צ'שנובסקי, מטעם החברה הישראלית...
חברת איזי ג'ט משהה את טיסותיה לחצי שנה
חברת איזי ג'ט הודיעה על השעיית טיסותיה מישראל ואליה עד...
חנייה חינם בכחול לבן במהלך חג הפסח
כן כן לא דמיינתם, קראתם נכון. חנייה חינם בכחול לבן במהלך...
רשת העוגיות 'סופט קוקיס' פותחת סניף דגל בקניון עופר רחובות בהשקעה הנאמדת בחצי מיליון ש"ח
רשת סופט קוקיס פותחת השבוע סניף דגל, בקניון עופר רחובות,...
התלמידים דואגים לנזקקי פתח תקווה
לקראת חג הפסח, תלמידי שכבת י"א בכפר הנוער אמית פתח...
ספיר ואברהם מדברים לראשונה למה לא הגיעו לחתונה של אחיה שניר והאם מתכננים חתונה בקרוב? יואב צפיר מספר על המשלחת לאירוויזיון ואליאב זוהר שולף טבעת בפרימיירת הסרט איימי ויינהאוס בקניון הגדול
את הקרנת הבכורה לסרט המדובר של פסח הקרוב: Back to...
תערוכת צילומים חדשה המוקדשת לתושבי מערב הנגב וגבול הצפון נחנכה ביום שני בשדרת הנוסעים היוצאים לחו"ל בנתב"ג
בתערוכה מוצגות עשרות תמונות ממכלול הוויה והעשייה בישובי הנגב המערבי...