Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

תזונת תינוקות – מה ואיך בחלוף שנה?

תזונת תינוקות – מה ואיך בחלוף שנה?

בחלוף השנה הראשונה של התינוק, התזונה שלו משתנה והופכת מותאמת לגילו וליכולות האכילה שלו. בכדי לדעת שאתם שומרים על בריאות התינוק באופן מיטבי ונותנים לו את כל המזון שהוא צריך בכדי לגדול בצורה תקינה, מומלץ לכם לעקוב אחר הטיפים שנחלוק לאורך המאמר, שכן אנו בטוחים שהם יעזרו לכם להבין טוב יותר איך להרכיב נכון יותר  תפריט לתינוק בן שנה.

לפני שאתם קוראים את המידע אודות ההמלצות של משרד הבריאות והשלבים הבסיסיים להרכבת התפריט לתינוק, נמליץ לכם בחום לשים לב שאם אתם לא בטוחים לגבי דבר מה- פנו אל גורם מומחה בתזונת תינוקות. גורם מומחה יוכל לשתף אתכם בכל המידע שרק צריך על מנת שתוכלו לעשות את הטוב ביותר למען התינוק. זכרו כי כאשר אתפ מרכיבים עבורו תפריט תזונתי חשוב שיהיה מגוון ויכלול את כל אבות המזון בכל ארוחה.

תזונת תינוקות – מה ואיך בחלוף שנה?

המלצות משרד הבריאות בעניין תפריט התינוק

על פי הנחיות משרד הבריאות, המזון העיקרי והחשוב ביותר שהתינוק צריך לקבל מגיל לידה  ועד גיל שנה הוא חלב אם. לאחר גיל חצי שנה עם המעבר למוצקים, ניתן ורצוי להוסיף דייסות מועשרות בברזל  וזאת לצד אכילה לפי פירמידת המזון. כלומר תפריט תינוק בן שנה שיהיה מגוון ומאוזן לרוב יכלול ירקות, פירות, קטניות ואף מוצרים מן החי, כדוגמת בשרים ומוצרי חלב.

במקרים שבהם התינוק עדיין לא אוכל מוצקים באופן מלא ונמצא בשלב הטעימות ולא מביע עניין ביניקה או יונק באופן מופחת מן האם, יש לדאוג שיקבל השלמה דרך תרכובת מזון לתינוקות על בסיס חלב פרה אשר מועשרות גם בברזל. כך יהיה ניתן לשמור על בריאות התינוק מבלי להיות תלויים בחלב האם בהכרח.

תפריט לתינוק בן שנה – שומרים על בריאות התינוק

בכדי שתוכלו להימנע ממצב שבו אתם פוגעים בבריאות התינוק שלכם מחוסר ידיעה, זה קריטי שתעקבו אחר ההמלצות של משרד הבריאות ותבחרו להגיש לתינוק אך ורק אוכל שמתאים לגילו. כך הוא יוכל לגדול עם כל הוויטמינים והמינרלים שהגוף שלו צריך בשביל להיות בריא.

תכנון של תפריט לתינוק בן שנה זה משהו שצריך לעשות בהקפדה יתרה ותוך כדי בחינה מעמיקה של צרכי התינוק. רק כך תוכלו להיות בטוחים שאתם עושים את המיטב למענו ולא מתפשרים על הבריאות שלו.

כמות האוכל המתאימה לתינוק שלכם

אם אתם לא בטוחים כמה התינוק שלכם צריך לאכול, אז ככלל אצבע ניתן לומר שצריך להקפיד על סך קלורי שנע באזור של 105 קלוריות לכל קילוגרם של משקל גוף. לא צריך לעקוב אחר המספר הזה בצורה מדויקת, ומה שיותר צריך לעניין אתכם זה מידת השובע של התינוק ואכילה בכמות נאותה.

עליכם להקפיד על הענקת מזון לתינוק בכמות כזו שתעניק לו את כל האנרגיה הדרושה להתרוצץ במהלך היום ולהיות בריא, ולצד זאת גם חשוב להימנע ממצב שבו תעניקו לו כמות גדולה יתר על המידה של מזון, דבר אשר עלול לפגוע בו בסופו של דבר.

איך לגרום לתינוק לאכול?

בכדי לעודד את התינוק לאכול את המזונות השונים שהוא נחשף אליהם, יהיה כדאי לכם לחשוף אותו למנעד רחב של מזונות שתרטיבו אותם. בין אם מדובר על דייסה ובין אם על הרטבה פשוטה במים, זה עשוי להפוך את חווית האכילה של התינוק להרבה יותר טובה ולהעלות את הסיכויים שהם ירצו לאכול את האוכל שתביאו להם. תמיד תחשבו איך לגוון את התזונה של התינוק ולהפוך אותה לכמה שיותר טובה בעבורו מבחינה בריאותית, שכן רק כך הוא יוכל לגדול בצורה טובה.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הפסיכיאטר נגד הפסיכיאטר- התמכרות לתרופות
בשונה מספת הפסיכולוג המיועדת לשיחות וטיפולים באמצעות עבודה בין אישית...
אלופי הפאי: תלמידי אמית בר אילן פ"ת
במסגרת תחרות יום הפאי שקיימה רשת אמית, בהשתתפות תלמידי רשת...
לקראת חג החירות – סיפורו של מור שלמרות האתגרים האישיים והמקצועיים הצליח להגשים חלומות
מור , בן 43 מהעיר חולון, מתמודד עם חרדה שהתפרצה...
פסח 2024 במלון קרלטון תל אביב - זוכה פרס המלון הטוב ביותר בישראל על פי WTA העולמית
מלון קרלטון תל אביב זכה בתואר המלון הטוב ביותר בישראל...
מה התעריף של עורך דין לביטוח לאומי והאם זה משתלם?
המוסד לביטוח לאומי משלם מדי חודש קצבאות בסך של כ-10...
בכל זוגיות טובה אפשר להעמיק עוד
שני אנשים זרים נפגשים, מתאהבים, לומדים להכיר אחד את השני,...
החשיבות של גינוי ענן לעסק שלכם
אתם מנהלים את אותו עסק כבר לא מעט שנים, אך...
5 טעויות נפוצות בעסקת טרייד-אין לרכב
הרכב החדש כבר עוד דקה אצלכם ביד, ועכשיו רק נשאר...
על החשיבות מאחורי אימות צוואות ע"י נוטריון
כפי שכולכם בוודאי כבר יודעים, צוואה היא אחד מהדברים הרגישים...
למי כדאי לרכוש ביטוח צד ג' לרכב – ומהם הסעיפים החשובים שכדאי לבדוק?
ביטוח צד ג' יכול לספק הגנה מפני הוצאות כבדות לפיצוי...