Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

אובדן בימי קורונה – איך השתנו מנהגי האבלות עם התפרצות הנגיף?

אובדן בימי קורונה – איך השתנו מנהגי האבלות עם התפרצות הנגיף?

עד לפני מספר חודשים, איש לא צפה את ההשלכות העצומות של התפרצות נגיף הקורונה על חיי היומיום. אך בעוד רבים מאיתנו מנסים לעכל את הגבלות הבידוד, הקשיים הכלכליים והרגלי הריחוק החברתי, נאלצים אחרים להתמודד עם הכואב מכל – אובדן בן משפחה קרוב. מוות של בן משפחה הוא אחד מהרגעים הקשים ביותר בחייו של אדם, אך בתקופת הקורונה, מתעצם הכאב שבעתיים, בשל החשש הבריאותי הכרוך במפגשים חברתיים ומגע אנושי.

בשל המצב הייחודי אליו הובילה התפרצות נגיף הקורונה, נדרשות משפחות הנפטרים לקיים את מנהגי האבלות בתוך בתיהן, בקרב המשפחה המצומצמת וללא מעגל החברים הרחב. את המנהגים הוותיקים החליפו הרגלים חדשים המסייעים למשפחות להתמודד עם האובדן במסגרת ההגבלות.

אובדן בימי קורונה – איך השתנו מנהגי האבלות עם התפרצות הנגיף?

ניחומים בשלט רחוק

בימי קורונה אסורים ביקורי תנחומים בבית המשפחות האבלות, וקרובים רבים בוחרים להביע את תנחומיהם באמצעות פרסום מודעת אבל או השתתפות בצער בעיתון. פרסום מודעת אבל בעיתון מאפשר לבני המשפחה, הקרובים או החברים ליידע ציבור רחב של אנשים במות הנפטר ולחלוק לו כבוד אחרון. במודעת האבל ניתן לכלול את שמו המלא של הנפטר, תאריך ומיקום הלוויה והכתובת בה יושבת המשפחה שבעה.

את מודעת האבל נהוג לפרסם בעיתון ארצי כמו מעריב, הארץ או ידיעות אחרונות בשל התפוצה הרחבה שהם מעניקים והיכולת להגיע לקהלים נרחבים. אך חלק מהמשפחות מעדיפות לפרסם מודעה בעיתון מקומי המחולק בקרבת יישוב המגורים של הנפטר כדי לחלוק את אובדנן עם ציבור מצומצם יותר.

נראה אם כך, שבימים של ריחוק חברתי בהם קרבה ומגע מועברים באופן מרוחק או דיגיטלי, פרסום מודעת אבל היא אופציה שצוברת תאוצה בישראל ובעולם. יחד עם זאת, מכיוון שמדובר בנושא רגיש המצריך תשומת לב לפרטים, מעדיפות משפחות רבות להיעזר בחברה המתמחה בפרסום מודעות אבל על מנת לוודא פרסום ראוי שיכבד את יקיריהן.

קיצור תהליכים ברגעים הקשים

בין הסידורים הלוגיסטיים, ארגוני ההלוויה וההליכים המשפטיים הכרוכים לעיתים בפטירתו של אדם, נאחזות משפחות הנפטרים בכל סיוע שיאפשר להן לזרז תהליכים. ברגעים קשים וכואבים של התמודדות עם אובדן, וביתר שאת בתקופת הקורונה במסגרתה רבים מאיתנו נמצאים תחת הגבלות יציאה ובידוד, סיוע לקרובי הנפטרים והקלה על סידורי הפטירה, הם בגדר הצלה של ממש עבור משפחות רבות.

את מודעת האבל, בניגוד לימים עברו, ניתן לפרסם כיום באמצעות חברה המתמחה בכך, בקלות ובמהירות מבלי לצאת מהבית.

משרד הפרסום מודעות 24 שעות, המתמחה בפרסום מודעות בעיתונות הישראלית והעולמית, מאפשר ללקוחותיו לפרסם מודעת אבל בעיתון תוך דקות ספורות על מנת לחסוך טרטורים מיותרים. את נוסח המודעה שולחת המשפחה האבלה דרך המייל או הוואטסאפ, ולאחר מספר דקות מקבלת את המודעה המעוצבת להגהה. בנוסף, ניתן לקבל ייעוץ בניסוח ראוי של המודעה ואף סריקה מהעיתון לאחר הפרסום במידה ויש צורך בכך.

העתיד כבר כאן

ככל שעובר הזמן, מגלים אזרחי מדינת ישראל כי ההרגלים, ההתנהגויות והמנהגים אותם הכרנו, עתידים לעבור שינוי משמעותי בכל מישורי החיים. הריחוק החברתי והיעדר היחס האישי שנכפו עלינו בעקבות נגיף הקורונה, יציבו בפני ישראל והעולם כולו אתגרים שלא יהיה קל לצלוח. דבר אחד בטוח – השלכות הנגיף ישפיעו על בריאותנו הגופנית ומצבנו הכלכלי, אך לא פחות מכך – על מצבנו הנפשי.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הסיבות הטובות ביותר להתקנת מערכת אזעקה ביתית
למרות שהתקנת מערכת אזעקה לבית לא תמיד זולה, האלטרנטיבה יכולה...
מטענים למחשב נייד: חיבור הכוח שלכם לעולם בלתי נגמר של אפשרויות
בעידן הדיגיטלי של ימינו, המחשב הנייד הפך לכלי חיוני לעבודה,...
לאכול טוב ולחסוך כסף: טיפים לקניות בסופרמרקט
אין דבר מספק יותר מארוחה טובה שמכינים לבד ממצרכים שרוכשים,...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
AHM: מרכז תיקון ושירות הרכב המוביל בירושלים
כשמדובר בטיפול ברכב שלכם, אתם רוצים את המוסך הכי טוב...
היתרונות של מכירת אלומיניום לקונה בתל אביב
הטבות סביבתיות לקניית אלומיניום בתל אביב ולמיחזורו יש יתרונות סביבתיים רבים....
איך להקרין בקלות בכל אירוע את המצגות שלכם?
אתם מכינים מידי פעם מצגות לאירועים שונים? מכינים קטעי וידאו...