Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

אורתופדיית ירך – כל החידושים

אורתופדיית ירך – כל החידושים
קרדיט PIXABAY

המפרקים הם בין החלקים הרגישים ביותר בגוף, ועם זאת הם גם החזקים ביותר. הם נושאים על עצמם את משקל גופנו ומאפשרים לנו לנוע באופן חלק ויעיל; ללכת, לרוץ, להרים ידיים ועוד רבים ונפלאים. בלעדיהם, גופנו היה קפוא ומאובן ללא אף יכולת מיוחדת. בשל העומס הרב המוטל על המפרקים, עם הזמן הם הולכים ונשחקים ובמקרים קיצוניים אף נוצרות דלקות המחייבות הליכים ניתוחיים לפתירת הבעיה, והחזרת המטופל לשגרה נטולת כאבים.

במאמר זה, נרחיב על החידושים בעולם מפרקי הירך, ועל החשיבות של ביקור אצל אורטופד מפרק ירך במידה ומתחילים לחוש כאבים עזים במפרק.

החלפת מפרק ירך
קרדיט PIXABAY

החלפת מפרק ירך בשיטות מתקדמות

בשנות ה-60 הופיעו הניתוחים הראשונים להחלפת מפרק הירך, ונחלו הצלחה ענקית בשל העובדה שסוף סוף נמצא פתרון ראוי למחלות ובעיות במפרקים. מאז ועד היום, הטכניקות, השיטות והמכשור עברו שינויים והשתכללו מאוד כעולם הרפואה הולך ומתפתח בקצב מסחרר. בשנים האחרונות צצו טכנולוגיות חדשניות וגישות מיוחדות שמבטיחות למטופלים הליכים נטולי כאבים וסיבוכים, וכמובן החלמה מהירה ופשוטה. השיטות הללו הופכות את כל הנושא להרבה יותר ידידותי עבור המטופלים, שכעת אינם חוששים לאפשר לעצמם את איכות החיים שמגיעה להם. הרי באופן כמעט טבעי, כשמתחילים לחוש כאבים הדבר האחרון שחושבים עליו הוא הצורך בניתוח. זה כמעט נכון; נציין שההפנייה לניתוח תינתן בדרך כלל רק לאחר שמוצו כל השיטות המסורתיות לטיפול בכאבים.

כיום, ישנן שלוש גישות ניתוחיות שונות:

  • גישה קדמית – ההליך הכירורגי מתבצע מהצד הקדמי של הירך, ללא צורך בחתכים בשרירים. נחשבת לשיטה ידידותית במיוחד שכן אין כל פגיעה בשרירים עצמם, אלא רק הסטה שלהם הצידה.
  • גישה אחורה – כאן, ההליך הכירורגי מתבצע מהחלק הצדדי האחורי של הירך. המנתח מנתק את השרירים זה מזה ולאחר מכן תופר אותם בשנית. הליך ההחלמה כאן מהיר, באופן מפתיע, אך מצד שני נראה אחוז גבוה של פריקות מפרק.
  • גישה צידית – נחשבת לגישה פחות נפוצה, אך זה לא אומר שלא צריך להכיר אותה. ובכן, כאן ההליך הכירורגי מתבצע באמצעות חתך גדול יותר במידת הצורך, כשאל המפרק עצמו מגיעים תוך חצייה של השרירים, שכמובן נתפרים בסוף ההליך.

חשוב לציין שהצלחת ניתוח החלפת ירך תלוי בגורמים כגון אורח חיי המטופל בתקופה שטרום הניתוח, רמת הפעילות היום יומית שלו, טווח התנועה הנוכחי של המפרק, מהו ההליך הכירורגי שהוחלט עליו ועד כמה הוא עתיד להיות מסובך, ועד כמה המטופל שומר על ההנחיות שלאחר הניתוח. מובן שאי אפשר לשכוח את הוותק, המקצועיות והניסיון האישי של המנתח עצמו, כשבאופן טבעי המטופלים יעדיפו לגשת לרופא מקצועי בעל שנים של היכרות עם התחום.

איך לבחור אורטופד מפרק ירך מעולה?

זו כנראה שאלת השאלות, והתשובה עליה דורשת לא מעט סבלנות. כמו כל רופא מומחה אחר או בעל מקצוע שאנו מחפשים, יש להתחיל בסקר שוק ובחיפוש אחר המלצות וביקורות על אנשי מקצוע, עדיף בסביבה הגיאוגרפית הקרובה אלינו (דמיינו לנסוע מרחקים ארוכים לפני ואחרי ניתוח, לעמוד בפקקים וכו'. סיוט!). עם זאת, נציין שאם נמצא מומחה מעולה ברמה הגבוהה ביותר, כדאי אולי כן לשקול את הנסיעה על מנת להבטיח את איכות החיים המעולה ששואפים אליה.

לאחר מכן יש להגיע לפגישת ייעוץ, להבין מהי ההיסטוריה הרפואית שלכם, ממה אתם סובלים, מהי רמת הכאב ותדירותו, ועוד. ברגע שלמומחה יהיה כל המידע הנדרש, יוכל להתקדם ולקבוע לכם תאריך, שבו אפשר לומר בביטחון מלא שחייכם יתחילו מחדש. ללא כאבים ואי נוחות.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מטענים למחשב נייד: חיבור הכוח שלכם לעולם בלתי נגמר של אפשרויות
בעידן הדיגיטלי של ימינו, המחשב הנייד הפך לכלי חיוני לעבודה,...
לאכול טוב ולחסוך כסף: טיפים לקניות בסופרמרקט
אין דבר מספק יותר מארוחה טובה שמכינים לבד ממצרכים שרוכשים,...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
AHM: מרכז תיקון ושירות הרכב המוביל בירושלים
כשמדובר בטיפול ברכב שלכם, אתם רוצים את המוסך הכי טוב...
היתרונות של מכירת אלומיניום לקונה בתל אביב
הטבות סביבתיות לקניית אלומיניום בתל אביב ולמיחזורו יש יתרונות סביבתיים רבים....
איך להקרין בקלות בכל אירוע את המצגות שלכם?
אתם מכינים מידי פעם מצגות לאירועים שונים? מכינים קטעי וידאו...
הרמת כוסית עם אוכל נהדר
החלטתם לעשות הרמת כוסית בחברה שלכם עם כל העובדים? אם...