Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

איך אוטומציה יכולה לקצר שעות של מנהל מכירות?

איך אוטומציה יכולה לקצר שעות של מנהל מכירות?

תשכחו לרגע את מה שהיה פעם – מכירות מדלת לדלת, שיחות טלפוניות מייגעות עם לקוחות פוטנציאליים שמחזיקים אתכם שעה על הקו וברגע האחרון מתחרטים או התכתבויות ארוכות שלא תועדו ואף אחד לא יודע מה הסטטוס של תהליך המכירה ומי בכלל יזם אותה מלכתחילה.

עולם המכירות עובר לאוטומטי. כמו בתחומים רבים נוספים, קניות אונליין יחד עם פיקוח, בקרה, שליטה וניהול מכירות בדרכים אוטומטיות.

כיום קיימים פתרונות רבים בשירות אנשי המכירות המסייעים לקדם תהליכי מכירה וכן לעקוב אחר מכירות, לחלק הקצאות במערך המכירות ולפקח על כל עסקה שבוצעה.

איך אוטומציה יכולה לקצר שעות של מנהל מכירות?
קרדיט: Photo by rawpixel on Unsplash

אילו תהליכים אוטומטיים יקדמו אתכם בדרך למכירות וכיצד הם מסייעים בתהליך?

לראות את התמונה השלמה

עם תוכנה או פלטפורמה קל יותר לראות את התמונה המלאה על כלל פרטיה, כלומר היכן עומדת כל עסקה, מי הם הלקוחות, אילו אנשים מכירות טיפלו במי ולקבל החלטות מבוססות נתונים ולהישאר בשליטה כל הזמן על התהליך המורכב במיוחד בניהול מערך מכירות מסועף. הפרספקטיבה היא רק חלק מהעניין, כי אפשר לנתח נתונים מספריים וכך לגבש החלטות מהירות שמשפיעות על המכירות כמו גם לחזות מכירות עתידיות ולבחון היכן עומדים מבחינת השגת יעדים. כלומר, המעקב אחר הנתונים פשוט יותר ואפשר בכלי אחד לפקח על כל התהליך, הסוכנים והגורמים המעורבים. מערכות אוטומציה מציגות את הנתונים גם בייצוג חזותי שמאפשר לפשט רעיונות מורכבים.

התראות שעושות הבדל

בקצב היומיומי המסחרר לא כולם זוכרים בתהליך מכירות שיש איזה לקוח ששכחנו להרים לו טלפון או לקדם עסקת מכירה עם מסמך שהיה חסר להשלמתה. מערכת השולחת התראות אוטומטיות מאפשרת לכם להיות עם יד על הדופק בכל רגע נתון. על ידי ייבוא נתונים למערכת, היא כבר תדע אילו התראות לשלוח, תזכורות ועדכונים כך שלא תפספסו שום שלב בדרך לעסקה מוצלחת. לתזמן פגישות עם לקוחות, לעדכן סטטוס ולשים תזכורת לבחון איך מבשילה העסקה, אנשי קשר ופרטי התקשורת רלבנטיים הנשלחים ישירות למייל ועוד. כלומר, במקום לחזור על אותן משימות שוב ושוב כל שצריך זה להפעיל מערכת אוטומטית העוקבת אחר זרימת העבודה ולבחון היכן הדברים עומדים ולהמשיך משם.

העברת ידע בין צוותים וסוכנים

שיתוף ידע הוא חלק חשוב בתהליכי מכירות מהעברת לקוחות פוטנציאליים לסוכנים אזוריים ועד ידע מקצועי. לא תמיד יש זמן לקיים סיעור מוחות פרונטאלי או שיחות טלפון וכלים אוטומטיים מאפשרים לעשות זאת בצורה הנוחה ביותר – מערכת אליה יש גישה מבוקרת לכל אחד מהמשתמשים, שהיא גם סוג של מאגר ידע. כל סוכן יכול לעדכן למשל את הסטטוס שלו בכל עסקה ולהעביר אינפורמציה לסוכן אחר. כלומר, פלטפורמה אוטומטית למכירות מייעלת גם את התקשורת בתוך הארגון עצמו.

פייפדרייב היא אחת הפלטפורמות היעילות ביותר לשליטה על פעולות המכירה המקצרת תהליכים ומעלה את האפקטיביות של תהליכי העבודה בזירת המכירות.

המאמר בשיתוף דודו ציזנר, מפתח תהליכי אוטומציה לעסקים ומוביל קהילת פייפדרייב וזאפייר בישראל

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
כל מה שתרצו לדעת על צוואות וירושות
סיוע מקצועי בעריכת צוואות ומסמכי תכנון עיזבון עו"ד צוואות הוא עורך...
הזמנות ייחודיות לאירועים מיוחדים
במארג המיוחד והמרתק של החיים שמחות הן הדבר שאנחנו הכי...
דוכן פיצות לאירועים
מי שחושב שפיצה לא מתאימה בתור אוכל באירועים מיוחדים לא...
חומרים המשמשים לייצור מצעי יוקרה איכותיים
בעוד שצפיפות החוטים מודגשת לעתים קרובות כגורם החשוב ביותר במצעים,...
כיצד לנהוג כשרוצים לטפל בנכסים ובמקרקעין?
נכסים שונים שיש לכם בבעלותכם מחייבים טיפול משפטי מקצועי של...
איך מודדים חווית לקוח?
תחום ניהול חווית הלקוח – CX (Customer Experience), נמצא במגמת...
מכלול ייחודי של שיקולים ומיומנויות
העיסוק בתהליך כתיבת עבודות סמינריוניות בתשלום כרוך במכלול ייחודי של...
חשוב לכל מי שנזקק לעזרה לדעת על מיצוי זכויות
במצבי חיים שונים אזרחי ישראל זכאים לעזרה וסיוע ניכרים מהמדינה,...
כיצד לשפר את איכות חייכם מבלי שתצטרכו לשלם יותר מדי?
לכל מי שמחפש את החלופות הטובות ביותר לבתי המרקחת בישראל...
24 שעות של פרסום
שלטים מוארים הינם אלמנט פרסומי רב רושם, הם מבליטים את...