Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

איך באמת מתמודדים עם התמכרויות?

איך באמת מתמודדים עם התמכרויות?
קרדיט:canva

להיות אדם שמכור לאלכוהול, לסמים או להימורים זה לא דבר פשוט. לוקח בדרך כלל לא מעט זמן עד שהאדם המכור עומד מול המראה ומודה שיש לו בעיה. בנוסף, גם אחרי שהמכור מודה שיש לו בעיה, הדרך לפתרון עוד ארוכה. לכן, אם גם אתם סובלים ממצב של התמכרות לאלכוהול, או שאתם מחפשים עזרה למישהו אחר, אתם לא לבד. התמכרות לאלכוהול נפוצה הרבה יותר ממה שאתם חושבים, ויש לכך כמה סיבות. ראשית, בניגוד להרבה חומרים ממכרים אחרים, אלכוהול זה משהו שאפשר להשיג בקלות רבה, אפילו בחנות על יד הבית. שנית, אלכוהול משנה את התודעה, מסיר עקבות ואנשים רבים מתמכרים אליו בקלות. הבעיה היא לעשות את השינוי ולהיגמל, שכן גמילה זה תהליך מורכב. לכן, אם גם אתם תוהים איך באמת עושים זאת, דעו שיש היום מערך שלם של תמיכה שיוכל לסייע לכם.

הבנת שורשי ההתמכרות

חשוב להבין שבין אם מדובר על התמכרות להימורים ובין אם מדובר על התמכרות לדברים אחרים, השורשים דומים. כלומר, הרבה פעמים התמכרויות כוללות חלק פיזי אך גם חלק נפשי ורגשי. לכן, בבואנו לטפל בבעיות כמו התמכרות להימורים או לאלכוהול, צריך לקחת בחשבון את כל ההיבטים גם יחד. אם, למשל, מדובר על התמכרות שכוללת חלק פיזי, זה לא באמת יסייע לטווח הארוך אם האדם יצליח להיגמל רק ברמה הפיזית. כל עוד לא נטפל גם בחלק הנפשי, עלול מאוד להיות שתהיה נפילה נוספת בעתיד. לכן יש להתמודד עם העניין בצורה מערכתית, ורצוי מאוד להיעזר באנשי המקצוע המומחים.

היתרונות של מרכז גמילה

בין אם אתם בעצמכם מכורים ובין אם אתם מנסים לעזור לאדם אחר, צריך לבחור את הדרך הנכונה. קשה מאוד להיגמל מהתמכרות לבד. לכן כדאי לדעת: עם התמכרות לסמים, לאלכוהול או לכל דבר אחר רצוי להתמודד בעזרת מרכז גמילה. התמכרות לסמים, כמו לחומרים אחרים, דורשת תוכנית עבודה ברורה. למשל, האם עושים את זה בבת אחת או בצורה הדרגתית? ואיך הסביבה יכולה להיות תומכת ולא מקור לבעיות שעלולות לגרום למכור ליפול שוב? הצוות המקצועי שילווה את המכור אומנם לא יעשה את העבודה בשבילו, אך הוא יסייע לו. המכור, אם הוא יתמודד עם ההתמכרות בעזרת מרכז מתאים, יידע שתמיד יש לו אל מי לפנות. אנשים רבים הצליחו להיגמל מחומרים שונים ולשפר את איכות החיים שלהם. לכן, אם גם אתם מנסים להיגמל או לעזור למישהו אחר, כדאי שתבחרו מרכז גמילה מוביל עוד היום.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מטענים למחשב נייד: חיבור הכוח שלכם לעולם בלתי נגמר של אפשרויות
בעידן הדיגיטלי של ימינו, המחשב הנייד הפך לכלי חיוני לעבודה,...
לאכול טוב ולחסוך כסף: טיפים לקניות בסופרמרקט
אין דבר מספק יותר מארוחה טובה שמכינים לבד ממצרכים שרוכשים,...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
AHM: מרכז תיקון ושירות הרכב המוביל בירושלים
כשמדובר בטיפול ברכב שלכם, אתם רוצים את המוסך הכי טוב...
היתרונות של מכירת אלומיניום לקונה בתל אביב
הטבות סביבתיות לקניית אלומיניום בתל אביב ולמיחזורו יש יתרונות סביבתיים רבים....
איך להקרין בקלות בכל אירוע את המצגות שלכם?
אתם מכינים מידי פעם מצגות לאירועים שונים? מכינים קטעי וידאו...
הרמת כוסית עם אוכל נהדר
החלטתם לעשות הרמת כוסית בחברה שלכם עם כל העובדים? אם...