Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

איך בוחרים מגבת?

איך בוחרים מגבת?
צילום: pixabay

המגבת היא אחד מכלי הבית השימושיים ביותר וכשבוחרים אותה יש לשים לב לכמה נושאים כדי להבטיח שרוכשים מגבת איכותית שתחזיק מעמד שנים רבות. בעת רכישת המגבת נשים לב לסוג הבד, נבדוק את איכות התפירה ונשקול לרכוש סט מוכן של מגבות איכותיות, כיצד? כל הפרטים בהמשך הכתבה.

בחירת סוג הבד

הבד של המגבת יעשה את ההבדל בין מגבת סופגת, איכותית ונוחה לאורך שנים לעומת מגבת שתתקשה במהירות, תצבור חורים ותהיה לא נוחה לשימוש. יש המון סוגים של בדים אך בד הכותנה המלא יהיה הנכון ביותר לבחירה כיוון שהוא נחשב לבד הסופג ביותר. הכותנה המלאה, בשימוש מושכל בה, תהיה כזו שתשמור על רכות לאורך השנים, וגם אם אנחנו מגיעים לחנות ויש בדים נעימים יותר למגע – אין זה אומר שהם יהיו הנכונים ביותר עבור מגבת.

ישנם בדים נעימים ורכים אך הם אינם סופגים היטב מים, לכן למרות הפיתוי – מומלץ לבחור בבדי כותנה מלאה בלבד. כדאי לגעת במגבת בחנות כדי להבין מהו מרקם הבד, אך לא די במישוש, שכן אפשר לטעות בו – מומלץ לבחון את תווית הבד ולראות שכתוב בה 100% כותנה מלאה.

בהקשר לבד, מומלץ לבחון גם את סיבי הבד שכן ככל שסיב הכותנה ארוך כך הוא מגדיל את איכות המגבת. סיב המגבת יכול להשתנות בהתאם לסוג המגבת, עבור מגבות גוף נראה יותר סיבים עבים, צפופים וארוכים כאשר ההעדפה היא סיב סרוק, ועבור מגבות פנים נבחר בסיב גרוד.

עוד נושא שיסייע לנו לבחור מגבת נכון הוא משקל המגבת. ככלל – כשהמגבת כבדה יותר, היא איכותית יותר, וככל שהיא תהיה קלה יותר – כך סביר להניח שפחות תתאים לספיגה ויש לבחון את הבד ממנו היא עשויה.

להסתכל ולבדוק את איכות התפירה

בחיפוש אחר מגבת איכותית יש לשים לב גם לאיכות התפירה ואין ספק שזהו מדד משמעותי בבחירת המגבת. נחפש אחר חלקים פרומים, אחר חוטים שיוצאים ממקומם ואחר אזורים בהם המגבת אינה תפורה כלל. אם נגלה במגבת פגמים כאלו בתפירה מומלץ להמשיך הלאה, שכן איכות התפירה תשפיע משמעותית על אורח החיים של המגבת שכן אם התפירה חלשה המגבת עלולה להיפרם במהירות.

בחירה לפי עיצוב המגבת

מגבות יכולות להגיע בשלל צורות וצבעים, אך מעט אנשים יודעים שדווקא המגבות הלבנות נחשבות למגבות איכותיות במיוחד שכן הצבע מהן לא יכול לדהות. כמובן שיש לכבס אותן בכביסה נפרדת כדי למנוע את צביעתן. לעומתן, המגבות הצבעוניות נחשבות לעמידות כיוון שהן לא נוטות להתלכלך, כל אחד צריך לבצע שיקול מושכל לגבי הצרכים הספציפיים שלו בבית. לדוגמה, אם מדובר על בית עם ילדים קטנים שגם צריכים את המגבת לקייטנה ולים, מומלץ לבחור מגבת צבעונית וייחודית, גם כדי שלא יתבלבלו במציאתה וגם כדי שהכתמים השונים שיצטברו בה יהיו פחות מורגשים עם השנים.

רכישת סט מגבות לכל צורך

כשרוכשים סט מגבות בדרך כלל נהנים מהנחה מסוימת וכשמדובר על מגבות איכותיות אותה הנחה יכולה להיות משמעותית. ישנם סטים בהם מספר צבעים ומספר גדלי מגבות, מומלץ לשלב בין מגבות הגוף למגבות הפנים בסטים כדי שהשימוש בהן יהיה נוח במיוחד.

המידע במאמר באדיבות הום סטייל.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מטענים למחשב נייד: חיבור הכוח שלכם לעולם בלתי נגמר של אפשרויות
בעידן הדיגיטלי של ימינו, המחשב הנייד הפך לכלי חיוני לעבודה,...
לאכול טוב ולחסוך כסף: טיפים לקניות בסופרמרקט
אין דבר מספק יותר מארוחה טובה שמכינים לבד ממצרכים שרוכשים,...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
AHM: מרכז תיקון ושירות הרכב המוביל בירושלים
כשמדובר בטיפול ברכב שלכם, אתם רוצים את המוסך הכי טוב...
היתרונות של מכירת אלומיניום לקונה בתל אביב
הטבות סביבתיות לקניית אלומיניום בתל אביב ולמיחזורו יש יתרונות סביבתיים רבים....
איך להקרין בקלות בכל אירוע את המצגות שלכם?
אתם מכינים מידי פעם מצגות לאירועים שונים? מכינים קטעי וידאו...
הרמת כוסית עם אוכל נהדר
החלטתם לעשות הרמת כוסית בחברה שלכם עם כל העובדים? אם...