Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

איך בוחרים פרגולה

איך בוחרים פרגולה
קרדיט: Image by JamesDeMers from Pixabay

בחירת הפרגולה המתאימה לחלל החיצוני יכולה להיות משימה לא פשוטה. מדריך זה יעזור לכם להבין את ההבדל בין פרגולת עץ ואלומיניום, פרגולה תלויה ופרגולה עומדת והבדלים נוספים.

המאמר מבוסס על מידע שקיים באתר שחר עץ Sahar-etz.co.il ואנו ממליצים בחום רב לעבור עליו ולקבל ייעוץ לגמרי בחינם מאחד המומחים שלהם!

סוגי פרגולות פופולריות בישראל- פרגולות עץ ופרגולות אלומיניום

כשאתם בוחרים פרגולה, אחת ההחלטות הראשונות שתצטרכו לקבל היא האם ללכת על פרגולת עץ או אלומיניום. לשתי האפשרויות יש מאפיינים ויתרונות ייחודיים, הן בהיבט העיצובי והן בהיבט הפונקציונלי.

פרגולות עץ מציעות מראה טבעי וכפרי, משתלבות היטב עם הסביבה ומספקים אווירה חמה ומזמינה. עץ הוא גם חומר רב-תכליתי שניתן להתאים בקלות כדי להתאים לסגנון ולהעדפות האישיות, באמצעות בחירת סוג העץ, גוון וטקסטורה. יחד עם זאת, חשוב לציין כי פרגולות עץ מצריכות תחזוקה שוטפת, כגון צביעה ואיטום מדי תקופה, על מנת להגן עליהן מפני פגעי מזג האוויר ולהבטיח את אורך החיים שלהן.

פרגולות אלומיניום מציעות מראה מלוטש ומודרני שיכול להשלים עיצובי חוץ מודרניים. הן ידועות בעמידותן בפני תנאי לחות, ריקבון, עיוות ונזקי חרקים. בנוסף לזאת, פרגולות אלומיניום דורשות תחזוקה נמוכה במיוחד. הן גם קלות להתקנה, מה שהופך אותן לאופציה נוחה לבעלי בתים שמעוניינים בקירוי מהיר, ללא עבודות התקנה רועשות וממושכות. יחד עם זאת, בהיבט העיצובי, יש מי שימצאו את המראה שלהן כקר ומתועש, שכן פרגולות אלומיניום חסרות את הקסם הטבעי והחמימות של פרגולות עץ.

קרדיט: Image by JamesDeMers from Pixabay

 פרגולה תלויה או פרגולה עומדת

בכל הנוגע לבחירת פרגולה, שיקול חשוב נוסף הוא האם לבחור בפרגולה תלויה או פרגולה עומדת. חשוב לציין שבחירה זו אינה נתונה רק להעדפה אישית, ובעיקרה תלויה במיקום הפרגולה, בקונסטרוקציה ובאפשרויות התמיכה של המבנה.

פרגולה תלויה, המכונה גם פרגולה חופה, נתמכת בקיר המבנה וקובעת בו את יסודותיה. פרגולה מסוג זה מציעה לפני הכל חיסכון במקום ובשטח קרקע, לצד מראה ייחודי ואלגנטי, המשרה אווירה נעימה ואינטימית. היא מספקת הצללה ומתאימה לקישוט בצמחים תלויים, מה שמוסיף נופך של רומנטיקה לסביבה החיצונית שלך. פרגולות תלויות הן אידיאליות עבור חללים קטנים יותר או אזורים שבהם הקרקע עשויה שלא להתאים לפרגולה עומדת מסורתית.

פרגולה עומדת היא פרגולה עצמאית, אשר ניצבת על עמודי תמיכה משלה. סוג זה של פרגולה מאפשר קירוי של שטחים גדולים יותר, תיחום השטח ואפשרות לסגירת חורף בנוסף להצללה.

התאמת הפרגולה לחלל החיצוני

בבחירת פרגולה, חיוני לקחת בחשבון את הסגנון והאסתטיקה של החלל החיצוני. הפרגולה צריכה להשלים ולשדרג את המראה של החלל הפתוח, לצד המענה הפונקציונלי לשמו הוקמה. ישנם סגנונות שונים של פרגולות מעוצבות, החל מעיצובים מודרניים ואלגנטיים ועד למבנים מסורתיים ומעוטרים יותר.

לחלל חיצוני עכשווי עם קווים נקיים ועיצוב מינימליסטי, פרגולה מודרנית עשויה אלומיניום עם קורות חלקות וישרות ומבנה פשוט ויעיל תהיה התאמה מושלמת. סוג זה של פרגולה מוסיף נופך של אלגנטיות ותחכום למרחב החיצוני.

לחלל חיצוני מסורתי או כפרי יותר, פרגולת עץ תהיה בחירה מצוינת. פרגולת עץ מציעה אסתטיקה חמימה וטבעית, המשתלבת בצורה חלקה עם הנוף שמסביב. ניתן לבחור פרגולה בתכנון והנחת הקורות שיספק משחקי הצללה וצורות גאומטריות, או שילוב של פרטים דקורטיביים כדי להוסיף מגע של קסם ואופי לחלל החיצוני שלך.

לסגנון אקלקטי או בוהמייני יותר, תתאים פרגולה עם מאפיינים ייחודיים כגון גג מעוקל או אלמנטים דקורטיביים כמו צמחים תלויים או שרשרת תאורה . סוג זה של פרגולה מוסיף נופך גחמני ואמנותי לחלל החיצוני שלך, יוצר אווירה נעימה ומזמינה.

לסיכום, בחירת הפרגולה הנכונה כרוכה בשיקול דעת מדוקדק של גורמים שונים. בין אם תבחרו בפרגולת עץ או אלומיניום, תלויה או עומדת, הבחירה צריכה להתאים להעדפה האסתטית, לצרכים הפונקציונליים ולתנאי הסביבה שלכם. עם המידע הנכון, אתה יכול להפוך את המרחב החיצוני בבית למרחב בילוי ואירוח אטרקטיבי ומהנה.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מטענים למחשב נייד: חיבור הכוח שלכם לעולם בלתי נגמר של אפשרויות
בעידן הדיגיטלי של ימינו, המחשב הנייד הפך לכלי חיוני לעבודה,...
לאכול טוב ולחסוך כסף: טיפים לקניות בסופרמרקט
אין דבר מספק יותר מארוחה טובה שמכינים לבד ממצרכים שרוכשים,...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
AHM: מרכז תיקון ושירות הרכב המוביל בירושלים
כשמדובר בטיפול ברכב שלכם, אתם רוצים את המוסך הכי טוב...
היתרונות של מכירת אלומיניום לקונה בתל אביב
הטבות סביבתיות לקניית אלומיניום בתל אביב ולמיחזורו יש יתרונות סביבתיים רבים....
איך להקרין בקלות בכל אירוע את המצגות שלכם?
אתם מכינים מידי פעם מצגות לאירועים שונים? מכינים קטעי וידאו...
הרמת כוסית עם אוכל נהדר
החלטתם לעשות הרמת כוסית בחברה שלכם עם כל העובדים? אם...