Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

איך להימנע מפציעות באימוני השחייה?

איך להימנע מפציעות באימוני השחייה?

במציאות הנוכחית, גם אתם עושים שימוש בלא מעט מכונות שמשפרות את איכות חייכם. למרות הפיתוחים, הטכנולוגיה והחידושים שלא מפסיקים להפתיע, המכונה המופלאה ביותר נותרה גוף האדם. על מנת שאותה מכונה מופתית תוכל להמשיך ולשרת אתכם, עליכם לפעול על מנת לשמר את תפקודה. אורח החיים הבריא, המבוסס על תזונה נכונה ועל פעילות גופנית, מבסס גם בעבורכם את התנאים האידיאלים ליהנות מגוף חזק ומתפקד.

אימוני שחייה מטיבים עם ילדים, חבר'ה צעירים, אנשים בוגרים וגם עם בני הגיל השלישי. רגע לפני שגם אתם קופצים ראש ובוחרים את סגנון השחייה המועדף עליכם, חשוב שגם אתם תדעו איך להימנע מפציעות שכיחות. השורות הבאות יתרכזו בלימודי שחייה למבוגרים מאחר ופציעות שכיחות יותר בקרב קבוצת הגיל הזו.

איך להימנע מפציעות באימוני השחייה?

אימוני שחייה עם מאמן מפחיתות את הסיכוי לפציעה

רגע לפני שמדברים על סוגי הפציעות, כדאי לדבר על דרך מניעת הפציעות הטובה ביותר: מאמן שחייה. בעת שאתם שוחים לבד, אתם חשופים לשלל פציעות אפשריות. כידוע, כשם שאימון גופני יכול להטיב עמכם כל עוד אתם מבצעים אותו כנדרש, אימון שאיננו מתבצע כשורה יכול לגרום לכאבים, עייפות וכך גם לפגיעה ברצף האימונים. ישנם מאמני שחייה טובים ומנוסים וכדי למצוא אחד, רצוי לעשות חיפוש בקרב מכרים ובאמצעים אחרים כגון קבוצות פייסבוק וכד'. אם אתם מתגוררים בתל אביב ומעוניינים להתחיל לשחות, עשו את הצעדים הראשונים במסגרת לימוד שחיה למבוגרים בתל אביב. כמובן שכדאי להקפיד על תדירות אימונים רציפה ולהקפיד על הוראות המאמן.

מדוע פציעות שחייה כה שכיחות?

הסיבה לכך שפציעות שחייה שכיחות כל כך, היא מאחר ומדובר על פעילות גופנית המבוססת על תנועות חוזרות. וכך, הפציעות השכיחות מתמקדות בכאבים בכתפיים, ברגליים ובגב, שסובלים משחיקה בעקבות אינטנסיביות הפעילות. ניתן למנוע את העומסים על הגוף, באמצעות דיוק התנועות והיצמדות להוראות המדריך. אימוני שחייה למתחילים צריכים להתבצע בהדרגה ועל פי ההמלצות הבאות:

  • אימוני שחייה קצרים במסגרת קבוצה או במסגרת פרטנית
  • התמקדות על סוג שחייה ספציפי שמתאים לכם (חזה, חתירה וכן הלאה)
  • תדירות האימונים: כדאי להתחיל בפעמיים בשבוע ובהמשך הדרך להגביר
  • חשוב(!): להיות קשובים לגוף ובהתאם לכך לבחור את המנוחות הדרושות

כאבי גב ושחייה – איך מונעים אותם?

אחת הפציעות הנפוצות ביותר מופיעה בדמות כאבי גב. הסיבה העיקרית היא העומסים הנוצרים על הגב במהלך השחייה. במידה וגם אתם סובלים מכאבי גב, כדאי להימנע משחיית חזה או פרפר לדוגמא, במהלכן הגב קעור וכך מתבססים התנאים להיווצרות הכאבים. רק כאשר הגעתם לרמה גבוהה של מיומנות תוכלו לשחות בסגנונות הללו מבלי להיכנס לכאבים.

כאבים בכתפיים – איך מונעים אותם?

פציעה נוספת היא פציעה בכתפיים, שניתן בקלות להימנע ממנה באמצעות דיוק טכניקת השחייה. שחיית החזה לדוגמא, ידועה כבעייתית יותר לכתפיים, כך שאם מראש אתם סובלים מכאבים כרוניים בהם, כדאי להתייעץ עם מדריך השחייה לגבי סגנון שחייה אחר. כך או כך, הכתפיים לוקחות חלק פעיל בשחייה, מה שאומר שכדאי להימנע מאימונים אינטנסיביים וארוכים, בטח שבתחילת הדרך. המוטיבציה? לשלול כל חשש לעומס פיסי.

עייפות מוקדמת בזמן השחייה

אמנם לא מדובר על "פציעה" קלאסית, אך בהחלט על תחושה שרבים שותפים לה: עייפות המופיעה בשלב מוקדם של האימון. איך ניתן למנוע מצב כזה של שחיקה שתגרום לפגיעה באיכות האימון שלכם?

  • לפני האימון אכלו ארוחה קטנה שתספק לכם אנרגיה זמינה
  • הגבירו את קצב השחייה בהדרגה לטובת שימור האנרגיה
  • התאמנו במסגרת זמן מתאימה בהתאם לסטטוס שלכם (מתקדמים, מתחילים)
  • התנסו בכמה סגנונות שחייה והתמידו בזה הנכון לכם ביותר

לסיכום, פציעות רבות ניתנות למניעה על ידי דאגה והקשבה לגוף. הקפידו על אימונים גופניים במסגרת מקצועית ובחרו את אנשי המקצוע הטובים ביותר. זכרו כי שחייה הוכחה מחקרית כאמצעי יעיל למניעת כאבים.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הגיע הרגע לטפל בירושה? אל תעשו את זה לבד
טיפול בירושה אינו עניין קל. גם אם הכנתם את עצמכם...
מכשיר שמיעה מומלץ של סאונד מכשירי שמיעה
ממש כמו משקפיים, גם מכשירי שמיעה חייבים להיות מותאמים לכל...
לעבוד במפעל בטוח ומוגן מכל הכיוונים
מפעלים חייבים להיות המקום הכי בטוח לעבוד בהם מבחינת שימוש...
איך מעצבים את קירות הבית בצורה קצת אחרת?
לא אחת קורה לכם שאתם מביטים על קירות הבית שלכם...
מרגישים קושי נפשי מורכב? פנו לטיפול דחוף
אף אחד מאיתנו לא קם בבוקר ומתכנן להרגיש רע. ממש...
צלמת הריון - הסטודיו של נסיה
תקופת ההיריון היא תקופה מיוחדת ומעניינת. שינויים רבים קורים בתקופה...
מגשי פירות: כאן הפירות נפגשות בגאווה ובסגנון
בעידן שלנו, העיסוק באורח חיים בריא ומאוזן הוא לא רק...
איך לבחור עו"ד משפחה?
בעת בה מערכת היחסים שבין בני זוג נשואים מתחיל לעלות...
עיצוב הבית - כי שינוי מתחיל מבפנים
כולנו מכירים את התחושה של הצורך בשינוי, היא יכולה להתבטא...
נקלעתם לתסבוכת במשפחה? אל תנסו להתמודד לבד
מי מאיתנו לא שמע בילדותו את המשפט: "לא צריך לכבס...