חברת קידום אתרים המובילה בישראל
מקומונט תל אביב – חדשות מקומיות של העיר תל אביב
  • חדשות תל אביב והסביבה
    • חדשות פתח תקווה
    • חדשות בת ים
    • חדשות בני ברק
  • צרכנות
  • נדל”ן
  • תיירות ונופש
  • דעות
  • אינדקס עסקים
  • זירת המומחים
  • יצירת קשר
  • חדשות תל אביב והסביבה
    • חדשות פתח תקווה
    • חדשות בת ים
    • חדשות בני ברק
  • צרכנות
  • נדל”ן
  • תיירות ונופש
  • דעות
  • אינדקס עסקים
  • זירת המומחים
  • יצירת קשר
כתבות אחרונות במקומונט תל אביב:
  • 20 דצמבר, 2020 השתלות שיער, תיירות אסתטית ומה שביניהם
  • 2 נובמבר, 2020 שייט בנמל תל אביב כמו שלא הכרתם – עם כאן על הים אפשר לצאת לחופשה גם בארץ
  • 19 אוקטובר, 2020 נופש במקום הכי נמוך בעולם – שילוב של נופש ובריאות
  • 3 ספטמבר, 2020 חשיפה לגולן מציג: צימרים בצפון עם בריכה פרטית – מה חשוב לדעת?
  • 30 אוגוסט, 2020 עיריית תל אביב יפו והתאחדות המלונות תל אביב רבתי השיקו את קמפיין “חוף עונה” -לעידוד חופשה במלונות תל אביב–יפו
  • 26 אוגוסט, 2020 לקראת פתיחת שנת הלימודים- פרויקט מסע מגיע לבת ים
  • 10 אוגוסט, 2020 המוזיאון הדיגיטלי בשנגחאי גייס מעל 500 מקרני לייזר שמציגים על שטח של 7000 מ״ר יצירות ומיצגים אינטראקטיביים סוחפי חושים
  • 4 אוגוסט, 2020 עיריית בת ים והקאנטרי בעיר יזמו יום בו קיימת הפרדה ברחצה במהלך אוגוסט
  • 3 אוגוסט, 2020 ועדת הקורונה אישרה: החופים והבריכות יישארו פתוחים!
  • 2 אוגוסט, 2020 חדרים לפי שעה בתל אביב: מה זה אומר?
מקומונט תל אביב – חדשות מקומיות של העיר תל אביב
  • חדשות תל אביב והסביבה
    • חדשות פתח תקווה
    • חדשות בת ים
    • חדשות בני ברק
  • צרכנות
  • נדל”ן
  • תיירות ונופש
  • דעות
  • אינדקס עסקים
  • זירת המומחים
  • יצירת קשר
  • חדשות תל אביב והסביבה
    • חדשות פתח תקווה
    • חדשות בת ים
    • חדשות בני ברק
  • צרכנות
  • נדל”ן
  • תיירות ונופש
  • דעות
  • אינדקס עסקים
  • זירת המומחים
  • יצירת קשר
ראשי » זירת המומחים » איך להתכונן נכון לפרזנטציה ולתפוח אותה בצורה טובה יותר

איך להתכונן נכון לפרזנטציה ולתפוח אותה בצורה טובה יותר

תוכן שיווקי 21 מרץ, 2021

מפתיע אותי כל פעם מחדש איך אנשים חושבים על הפרזנטציה שלהם ואיך הם מתכוננים אליה. למעשה אני מדבר על המילים הראשונות במשפט הראשון של הפרזנטציה, מה שלרוב נעשה בצורה לא נכונה. מה שרוב האנשים עושים כאשר הם חושבים על  הפרזנטציה אוטומטית הם חושבים על הפאוור פוינט, הם מסתכלים על הסליידים וחושבים מה הם הולכים להגיד בכל סלייד. אבל השאלה שלי אליכם היא כזאת: מה הם המילים הראשונות שלכם? מה הם המשפטים הראשונים שלכם? מעט מאוד אנשים חושבים על זה. 

איך להתכונן נכון לפרזנטציה ולתפוח אותה בצורה טובה יותר
קרדיט Freepik

תחשבו על פרזנטציה

תחשבו על זה דקה ועל סוגי הפרזנטציה שראיתם או שעשיתם בעצמכם. זה ישמע לכם מפתיע אבל רוב האנשים מציגים את המצגת שלהם עם משפט חרוש וידוע כמו “בוקר טוב” או “צהריים טובים”, “השם שלי הוא XXX ואז מגיע משפט המחץ, מוכנים? “היום אני הולך לדבר על…”. אז מה הבעיה? הבעיה היא שכאשר אתה אומר את המשפט הזה, למעשה אתה עונה על השאלה הלא נכונה. אתה עונה על שאלת ה”מה” “מה אני הולך לדבר על.” אבל אם תחשוב על זה, רוב האנשים כבר יודעים על מה אתה הולך לדבר, אם זה בנושא של התוכנית, שהצגת את עצמך, וכדומה, ולכן אנשים כבר יודעים על מה אתה הולך לדבר וזה בידיוק מה שענית עליו. 

שאלת הלמה

אז רגע עופר, על מה כן כדאי לענות וכיצד? השאלה החשובה והמעניינת ביותר היא שאלת ה”למה”. למה אתה שם בכדי לדבר על הנושא הזה? ואפילו יותר חשוב, למה זה חשוב לצופים להקשיב לך? ולכן העצה שלי היא להתרכז בשאלת ה”למה”. איך עושים זאת? העצה שאני אומר ללקוחות שלי היא להתרכז בסיפור בתחילת הפרזנטציה. אם אתם חושבים על סיפורים, סיפורים תמיד מתחילים במסגרת זמן מסויימת.

לצורך הדוגמא, הסתכלו על הסיפורים באגדות, שמתחילים תמיד ב”היה היה” ואני לא מציע לכם להתחיל פרזנטציה מקצועית עם היה היה, אבל אתם יכולים להתחיל עם מסגרת זמן. אפשר להתחיל סיפור בסגנון “לפני שבועיים” “שנה שעברה”, “שבוע שעבר”. כמובן שכדאי ורצוי שיהיה סיפור אמיתי, זה חייב להיות משהו שקרה לך, משהו שאתה שמעת ושייכת את זה לשיחה שהיית לך עם עמית. אתה יכול להגיד משהו כמו “אתמול היית לי שיחה עם” אבל חייבת להיות סיבה למה שייכת את זה לשיחה.

אחרי שהתחלת עם הסיפור, מגיע השלב שבו אתה צריך לקשר אותו, את הקונטקסט, “הקשר” שזו הסיבה שבחרת לאו דווקא בסיפור שהתחלת איתו וזה שלב הקישור לפרזנטציה. למשל אני מספר סיפור ואז אני אומר “עכשיו למה אני מספר לכם את זה?” “בגלל שהמטרה שלי לפרזנטציה הזאת היא XXX.” 

אתה צריך להיות מודע לסיפורים האלה כדי שתוכל להעביר אותם בצורה טובה. הם יכולים להיות שיחה שהיית לך עם לקוח, מאמר שקראת, משהו ששמעת עליו וכדומה.

לסיכום

השתמשו בסיפורים האלו כאשר אתם מתחילים את הפרזנטציה שלכם ולבסוף קשרו אותם למטרה שלכם שלשמה התחלת את הפרזנטציה. תאמינו לי זה יהיה הרבה אבל הרבה יותר מעניין מהמשפטים הבאנאלים שאנשים משתמשים בהם כשהם מתחילים פרזנטציה. 

להתחיל עם “למה” יהיה הרבה יותר מעניין לקהל וזה יהיה ברור כשמש למה זה מעניין אותם מהשניה הראשונה של הפרזנטציה. אז פעם הבאה שאתה מתכונן לפרזנטציה התרכז בשאלת ה”למה” ולאחר מכן ספר סיפור “סטייל סטוריטלינג”

אלו הטיפים שלי לגבי כיצד להתכונן לפרזנטציה נכון. מקווה שאהבתם. שלכם, עופר רשף

קבוצת מקומונט
פרשת השבוע: פרשת תזריע־מצרע
כניסה:
יציאה:
תל אביב
18:52
19:49
ירושלים
18:28
19:47
חיפה
18:52
19:50
באר שבע
18:52
19:48

קבוצת מקומונט

כל הזכויות שמורות לקבוצת מקומונט. אין לעשות שימוש בחומרים המפורסמים באתר ללא אישור בכתב מבעלי האתר.

תגיות
דוד גולן עו"ד דוד גולן עורך דין דוד גולן
אתרי קבוצת מקומונט: | חדשות גבעתיים ורמת גן | חדשות ירושלים | חדשות הצפון | חדשות הדרום | חדשות הגליל | חדשות השרון | חדשות חיפה
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס