Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

איך למלא טופס 5329?

איך למלא טופס 5329?
קרדיט: FREEPIK

לעיתים וללא התראה מוקדמת אנו עלולים לקבל מהרשויות מכתב רשמי המכיל בתוכו את טופס 5329, שמטרתו היא דיווח פרטינו האישיים ומקורות ההכנסה שלנו בארץ או בחו"ל. איך למלא אותו נכון, על איזה פרטים יש צורך להקפיד בעת מילויו, כמה הוא חשוב לעוסקים פטורים לאחר פתיחת עסק, ואיך רואה חשבון מומחה לתחום יכול לסייע לכם במילויו על פי הכללים? 

אם קיבלתם לאחרונה אל ביתכם מכתב רשמי מרשות המיסים הכולל בתוכו את טופס 5329, עליכם לדעת שזו אינה טעות בכתובת וככל הנראה רשות המיסים כבר שמה את עינה עליכם ועל הכנסותיכם. הטופס הזה מיועד בעיקר לעצמאים ולבעלי הכנסות גבוהות שיש לרשות המיסים מידע חשוד לגבי מקורות ההכנסה שלהם. הטופס נשלח על ידי אגף המודיעין ברשות המיסים במטרה לגלות הון שחור, העלמת הכנסות ומעלימי מס.

קרדיט: FREEPIK

מהו טופס 5329, ולמה הוא נשלח דווקא אליי?

טופס 5329 הוא דו"ח המיועד למס הכנסה לצורך מילוי פרטים אישיים והצהרה על מקורות הכנסה. באמצעות הטופס אגף המודיעין של רשות המיסים יחליט האם להמשיך בחקירת הנישום. בנוסף, טופס 5329 נשלח לכל עצמאי לאחר פתיחת תיק ברשות המיסים או שליחת בקשה לניכויים עבור שכירים למס הכנסה.

חשוב להדגיש כי פתיחת עוסק פטור מתחילה במע"מ ולאחר שנקבעת צורת ההתאגדות העסקית עבור העצמאי עליו למלא טופס 5329 ולמסור אותו לפקיד השומה במס הכנסה. אפשר להוריד את הטופס מהאתר של רשות המיסים וניתן להגישו באופן מקוון בעזרת מייצג מוסמך כמו רואה חשבון או יועץ מס. כמו כן, אפשר לשלוח את הטופס באמצעות דואר אלקטרוני או בפקס, ויש גם אפשרות להגיע פיזית למס הכנסה ולמסור את הדו"ח.

 

איך ממלאים אותו נכון?

מדובר בטופס בעל חשיבות עצומה לכל עצמאי בישראל, על אחת כמה וכמה אם מדובר בעוסק פטור ובמיוחד עבור כל מי שפותח עסק חדש, ויש חשיבות גדולה מאוד למילויו על פי הכללים והחוקים באופן המקצועי ביותר, ללא השמטת שום פרט, ולמעשה למלא אותו "לפי הספר". הטופס כולל דרישה למתן מידע מקיף אודות כל מקורות ההכנסה שלכם, בתחומי הארץ או מחוץ לה. כמו כן, תידרשו לדווח על כלל הנכסים שברשותכם, לרבות דירות ונכסי נדל"ן נוספים, כלי רכב, חשבונות בנק בארץ ו/או בחו"ל, ולמעשה כל נכס שככל הנראה יהיה רלוונטי עבור רשות המיסים.

 

חשיבות הטופס לעוסק פטור ולכל מי שפותח עסק חדש

חשיבותו של טופס 5329 הראשון שתמלאו היא קריטית מכיוון שהוא יהווה עבור רשויות המס בישראל את מקור המידע עבור כל הפרטים של מצבכם הכלכלי ושל העסק החדש שלכם. יש להחזיר את הטופס תוך 120 ימים ממועד קבלתו, אי הגשה של הטופס או מילוי הדו"ח תוך השמטת פרטים מהווה עבירה פלילית בהתאם לפקודת מס הכנסה.

יש לציין כי הדרישה למילוי הטופס מגיעה מרשות המיסים, ולאחר פתיחת תיק והקמת עסק חדש מקבלים דרישה למילוי הטופס, בדרך כלל מספר חודשים לאחר פתיחתו. הטופס מאפשר לפקיד השומה לקבל מידע ראשוני על הונו של הנישום, וההצהרה הראשונה תשמש אותו להשוואת ההון שיוצהר לאחר הגשת הצהרת הון נוספת.

מאחר וההצהרה הראשונה מהווה בסיס להצהרות ההון הבאות יש חשיבות רבה למילוי הדו"ח בצורה נכונה וללא השמטת פרטים, לכן כדאי למלא את הטופס בעזרת רואה חשבון מנוסה.

 

הפתרון היעיל והמומלץ ביותר העומד לרשות מקבלי טופס 5329 הוא למצוא רואה חשבון מנוסה במילוי הטופס כהלכה ומתורגל בהתמודדות עם רשויות המסים אשר יוכל לסייע לכם במילוי הטופס על כל סעיפיו ודרישותיו על הצד הטוב ביותר, וזאת במטרה למנוע חקירות והתמודדויות מול רשויות המס.

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מטענים למחשב נייד: חיבור הכוח שלכם לעולם בלתי נגמר של אפשרויות
בעידן הדיגיטלי של ימינו, המחשב הנייד הפך לכלי חיוני לעבודה,...
לאכול טוב ולחסוך כסף: טיפים לקניות בסופרמרקט
אין דבר מספק יותר מארוחה טובה שמכינים לבד ממצרכים שרוכשים,...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
AHM: מרכז תיקון ושירות הרכב המוביל בירושלים
כשמדובר בטיפול ברכב שלכם, אתם רוצים את המוסך הכי טוב...
היתרונות של מכירת אלומיניום לקונה בתל אביב
הטבות סביבתיות לקניית אלומיניום בתל אביב ולמיחזורו יש יתרונות סביבתיים רבים....
איך להקרין בקלות בכל אירוע את המצגות שלכם?
אתם מכינים מידי פעם מצגות לאירועים שונים? מכינים קטעי וידאו...
הרמת כוסית עם אוכל נהדר
החלטתם לעשות הרמת כוסית בחברה שלכם עם כל העובדים? אם...