Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

איך למצוא עבודה?

איך למצוא עבודה?
קרדיט תמונה: pixabay

איך למצוא עבודה בעידן שאחרי הקורונה ובזמן שהשווקים בארץ ובעולם מגלים סימני מיתון? העולם צועד לקראת מיתון עולמי הצפוי להשפיע גם על כלכלת ישראל, למרות שנקודת ההתחלה שלנו טובה יחסית בגלל הכלכלה היציבה והחזקה. כדאי לדעת כי חיפוש עבודה מהווה אתגר בכל גיל, על אחת כמה וכמה כיום בגלל המציאות המאתגרת.

כדי למצוא עבודה יחסית בקלות כדאי להקפיד על כמה כללים וחשוב להיות מאוד ממוקדים במשימה. לכן חשוב להגדיר מראש מה התחום או מה המקצוע בו רוצים לעבוד, לחשוב איפה רוצים לפתח קריירה, להגדיר מטרות מבחינה מקצועית וחשוב לקבוע גם מה תנאי השכר והעבודה הרצויים.

אתרי דרושים – הדרך המסורתית למציאת עבודה

רבים מהאנשים שמחפשים עבודה גולשים לאתרי דרושים שונים ברשת האינטרנט, הם עוקבים אחר המשרות המפורסמות בלוח העדכני, שולחים קורות חיים בתפוצת נאט"ו וממתינים בקוצר רוח לתגובות ממעסיקים ומחברות השמה כדי לקבל זימון לראיון.

אפשרות זו עדיין יעילה ואפשר למצוא עבודה באמצעות אתרי הדרושים ברשת, אך במציאות של היום יש שיטות מתקדמות ואיכותיות יותר למציאת עבודה, ועדיך להיות אקטיביים בחיפוש העבודה הבאה ולא להסתפק בשליחת קורות חיים בלבד. אגב, יש לראות בתהליך חיפוש העבודה כעבודה לכל דבר ועניין, לכן חשוב לקום בבוקר ולהתארגן כאילו יוצאים למשרד, להשקיע בחיפוש עבודה, לנסות להפעיל קשרים, לעדכן את קורות החיים לפני ששולחים אותם למשרה כזו או אחרת ועוד.

אם מחפשים עבודה באתרי דרושים כדאי להפעיל אופציה של סוכן חכם, כך ניתן לקבל התראות על משרות רלוונטיות לקורות החיים של מחפש העבודה.

קרדיט תמונה: pixabay

ניהול פרופיל בלינקדאין

לינקדאין, למי שעדיין אינו מכיר, היא רשת חברתית שמטרתה ליצור קשרים מקצועיים ועסקיים בין המשתמשים הרשומים בה. כדי למצוא עבודה בעזרת הרשת החברתית לינקדאין יש להירשם ביישום ולהקים פרופיל אישי. הפרופיל ברשת החברתית מהווה כרטיס ביקור דיגיטלי, מומלץ לבחור תמונה איכותית ומקצועית, למלא פרטים בפרופיל ולהוסיף מידע על עבודות וניסיון תעסוקתי.

לאחר פתיחת הפרופיל ניתן לחפש עבודה באמצעות הרשת החברתית, ויש אפשרות להגדיר חיפוש חכם על מנת לקבל יותר פניות ממעסיקים פוטנציאליים. כמו כן, מומלץ להצטרף לקבוצות פעילות בלינקדאין, להשקיע בפיתוח נטוורקינג, ליצור חברויות ברשת החברתית ולקבל המלצות.

מעסיקים, יועצי השמה ומגייסים בחברות ההייטק, כל אלו ועוד מחפשים עובדים בעזרת לינקדאין, לכן יש להשקיע בפרופיל ולקבל כמה שיותר המלצות רלוונטיות בהתאם לתחום העיסוק.

קבוצות דרושים בפייסבוק

לרוב הישראלים יש פרופיל פעיל בפייסבוק, הרשת החברתית הפופולרית ביותר. יש לא מעט קבוצות דרושים ומחפשי עבודה בפייסבוק, ניתן להצטרף לקבוצות השונות ולחפש עבודה דרכן. בנוסף, כדאי לנצל את הכוח של פייסבוק כדי לחפש עבודה לא רק בקבוצות הדרושים, כך לדוגמה ניתן לעדכן בפרופיל כי אנחנו מחפשים עבודה ולציין גם באיזה תחום או איזה מקצוע מעניין אותנו.

בעזרת חברים ברשת החברתית ניתן לאתר מעסיקים המחפשים אנשי מקצוע כמונו. החברים יכולים להמליץ עלינו למעסיקים שלהם, ויש מעסיקים, בעיקר בהייטק, המעודדים את העובדים שלהם לסייע למחלקת משאבי אנוש לגייס מועמדים מתאימים באמצעות המלצות על חברים.

חיפוש עבודה ישירות באתרי החברות המובילות

יש אנשים שיודעים באיזה חברה הם רוצים לעבוד בעוד רבים אחרים מעוניינים להשתלב בעבודה בחברות הגדולות והמובילות במשק. החברות הגדולות מפעילות אתרים מתקדמים ובהם ניתן למצוא גם עמוד קריירה, כלומר עמוד שבו החברה מפרסמת משרות פנויות. אפשר לגלוש לאתר של חברה גדולה ומוכרת כמו תמי 4, לעבור על המשרות הממתינות לאיוש ולהגיש קורות חיים.

 

>>> לרשימת דרושים תמי 4 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מטענים למחשב נייד: חיבור הכוח שלכם לעולם בלתי נגמר של אפשרויות
בעידן הדיגיטלי של ימינו, המחשב הנייד הפך לכלי חיוני לעבודה,...
לאכול טוב ולחסוך כסף: טיפים לקניות בסופרמרקט
אין דבר מספק יותר מארוחה טובה שמכינים לבד ממצרכים שרוכשים,...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
AHM: מרכז תיקון ושירות הרכב המוביל בירושלים
כשמדובר בטיפול ברכב שלכם, אתם רוצים את המוסך הכי טוב...
היתרונות של מכירת אלומיניום לקונה בתל אביב
הטבות סביבתיות לקניית אלומיניום בתל אביב ולמיחזורו יש יתרונות סביבתיים רבים....
איך להקרין בקלות בכל אירוע את המצגות שלכם?
אתם מכינים מידי פעם מצגות לאירועים שונים? מכינים קטעי וידאו...
הרמת כוסית עם אוכל נהדר
החלטתם לעשות הרמת כוסית בחברה שלכם עם כל העובדים? אם...