איך לשפר תקשורת בין בני זוג

איך לשפר תקשורת בין בני זוג
קרדיט - Pixabay

תקשורת היא אחד מגורמי המפתח לזוגיות טובה. למעשה, תקשורת אפקטיבית היא אבן יסוד לכל מערכת יחסים מוצלחת ובמיוחד בין בני זוג. בין אם מדובר על זוג שרק התחתן או זוג שכבר חי יחדיו עשרות שנים, היכולת לתקשר בפתיחות ובכנות יכולה לחזק את הקשר ולשפר את האושר הכללי של שני הצדדים.

תקשורת פתוחה יכולה להיות חיונית להצלחת הקשר הזוגי אך היא לא תמיד טבעית עבור הצדדים. לכן, חשוב להבין וליישם את האסטרטגיות השונות שיכולות למנוע אי הבנות וקונפליקטים תוך מתן מקום לביטוי עצמי וצמיחה. במאמר זה נציג טכניקות שונות אותן ניתן ללמוד גם במסגרת לימודי ייעוץ זוגי כשתרגול הוא הגורם המוביל להצלחה.

אסטרטגיות לשיפור התקשורת

שיפור התקשורת דורש כוונה ולעתים גם מאמץ. לא מדובר על הכרח אלא בפעולות שונות שתוך זמן קצר הופכות להיות טבעיות וחלק בלתי נפרד מכישורי התקשורת.

הקשבה פעילה

לפעמים נדמה לנו שאנחנו מקשיבים אך בפועל אנחנו לא באמת שמים לב למה שנאמר. הקשבה פעילה משמעותה התמקדות בצד השני ללא הסחות דעת ואף ניסוח של מה שהצד השני אומר כדי לוודא שאכן הדברים מובנים. יש להקשיב ללא שיפוטיות, לאמת את הרגשות והחוויות של בן או בת הזוג ולהקדיש מדי יום לאימון ההקשבה (בסוף הדבר יהיה טבעי).

תקשורת פתוחה וכנה

יש להקפיד על תקשורת פתוחה וכנה כאשר יש לזכור כי הכוונה היא לא להגיד ״הכול בפרצוף״ אלא לעבד את המחשבות והרגשות ללא שיפוטיות. יש להימנע משיפוטיות ובעיקר בנושאים רגישים ובמקרה של אי הבנה לשאול שאלות. חשוב מאד להקפיד על איזון בין פתיחות לבין רגישות כששני הצדדים צריכים לזכור כי הכוונה היא לא לפגוע ולא להיפגע.

הצהרות בצורת ״אני״

אחד הדברים שיכולים להיות מבלבלים בתקשורת הוא למי אנחנו מתכוונים. כדי לשפר את התקשורת הזוגית יש לדבר בלשון ״אני״ בביטוי הצרכים והרגשות וזאת במקום לנסות להסביר מה הצד השני. לכל אחד ואחת מאיתנו יש רגשות ועדיף לדבר על עצמנו מאשר לנסות להשליך את מה שאנחנו מרגישים על הצד השני. דגש על ״אני״ מאפשר שיחה פתוחה ונינוחה.

הקפדה על זמן איכות יחד

השגרה של כולנו יכולה להיות עמוסה מאד ואז לא פעם כל מה שאנחנו רוצים הוא להירגע רגע עם עצמנו או עם המכשיר הנייד. החיים העמוסים יכולים להוביל לכך שהתקשורת הזוגית מתמעטת ובשלב מסוים סובבת רק סביב עיסוקים ומה ״שצריך״ לעשות. לא במקרה נאמר כי השגרה שוחקת ודווקא בשל כך חשוב להקפיד לפנות זמן לפעילויות משותפות ומהנות יחד לשני הצדדים.

ניהול נכון של קונפליקטים

גם כאשר ישנו קונפליקט או אי הסכמה יש להקפיד להישאר רגועים ולגשת לעניין עם חשיבה פתוחה תוך התמקדות בסוגיה שנמצאת על הפרק. יש להימנע מהעלאת תלונות מן העבר ולהתרכז במה שכאן ועכשיו תוך חיפוש אחר פתרונות שמקובלים על שני הצדדים.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
להפוך להורים מעצימים: סדנת העצמה אישית והדרכת הורים במרכז
חשיבות העצמה אישית והדרכת הורים בעידן המודרני, שבו ההורים מתמודדים עם...
התגלתה בגופכם מחלה? אל תשכחו לטפל גם בנפש
מחלה משנה לחלוטין את חייו של אדם. בין אם זו...
הדרך המושלמת לשדרוג השגרה היומית שלך
שגרת הטיפוח שלנו לא מסתכמת רק בשמירה על בריאות העור,...
כל מה שרציתם לדעת על שתלים דנטליים
שתלים דנטליים מהווים כיום פתרון מתקדם ביותר לשיניים חסרות. ישנם...
איך לבחור מזלפים למקלחת חלומית
המקלחת היא אחד מהזמנים היחידים ביום שבו אנו עוצרים לרגע,...
עיצוב מטבחים וחדרי רחצה בירושלים – חללים מעוצבים בהתאמה אישית
עיצוב פנים מהווה חלק מרכזי בתכנון נכון של הבית, ומטבחים...
כמה חשמל צורכים מכשירי החשמל שלנו?
אם חשבתם עד היום שאין שום דבר שאתם יכולים לעשות...
חופש תנועה ללא גבולות
שינוי פרדיגמת הניידות כסא ממונע מתקפל מייצג מהפכה בתפיסת הניידות האישית....
החלפת מצבר לרכב: מצברים עד הבית בתל אביב
חיים בעידן המודרני הפכו את הרכב לחלק בלתי נפרד משגרת...
מתי עורך דין לענייני מס הכנסה יוכל לעזור לכם?
ישראל זו מדינה שבה כולם משלמים מיסים, חוץ מקבוצות מסוימות...
דילוג לתוכן