Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

אימון בערב או אימון בבוקר? מה יותר אפקטיבי

אימון בערב או אימון בבוקר? מה יותר אפקטיבי
קרדיט PIXABAY

אם תלכו לחדר הכושר בבוקר, בצהריים ובערב אתם תגלו שבשעות אחר הצהריים והערב יש יותר אנשים מאשר בשעות הבוקר. הסיבה לכך טמונה לרוב בכך שמרבית המנויים עובדים במהלך היום ולכן רק לאחר יום העבודה יכולים לקחת מעט זמן לעצמם ולעשות את האימון הקבוע שלהם. אם נבחן את הנושא יותר לעומק נגיע לשאלה שכל מתאמן המשקיע באורח חיים ספורטיבי שואל את עצמו – האם עדיף אימון בערב או אימון בבוקר? – התשובה לכך טמונה בהרגל והתמדה.

מאמן ריצה
קרדיט PIXABAY

הזמן האידיאלי לאימון אפקטיבי:

ובכן אם להוציא לרגע את הזמן הפנוי שלכם לאימון ונתייחס רק לנושא המקצועי הרי שאתם בוודאי שואלים את עצמכם גם כן – האם עדיף להתאמן בבוקר או בערב? מה יותר אפקטיבי? מתי נהיה בשיא שלנו? כיצד זה ישפיע על יתר היום שלנו? ואיך זה בא לידי ביטוי בתוצאות שלנו להשגת המטרות שלנו?

ובכן על פי מחקרים שונים נראה שלכאורה אימון כוח הוא עדיף בערב ולא בבוקר. כלומר אימוני כוח שהמטרה שלהם היא עלייה במסת השריר ובכלל אימוני כוח עדיפים בשעות הערב. המחקר מציג עליה של 9% במתאמנים המתחילים את האימון שלהם משעה 6 בערב לעומת אלה המתאמנים ב7 בבוקר. למרות שאלו לא נתונים המוכיחים את הנושא באופן גורף וכי יש מחקרים שבהם לא נמצא הבדל משמעותי בין אימוני כוח בבוקר לאימוני כוח בערב – הרי שבכל זאת יש העדפה כוללת בתחום לבצע את אימוני הכוח בשעות הערב. ככל הנראה בשל העובדה שטמפרטורת הגוף נמוכה יותר בבוקר, גבוהה יותר בערב וזו מסייעת בהספקת כוח רב יותר לגוף וביצוע אימון אפקטיבי יותר. כמו כן הורמונים מסוימים המופרשים יותר במהלך הפעילות היומיומית שלנו וחיוניים לביצועים באימון שלנו גם כן משפיעים על העדפה זו.

מה לגבי אימוני בוקר?

אימוני בוקר מומלצים יותר למי שרוצה לעשות אירובי בעיקר. אימונים שמטרתם היא הפחתה במשקל וחיטוב הגוף. לאימוני בוקר יש מספר יתרונות בהקשר הזה. הגוף אחרי שינה "יבש" יותר ולכן הקלוריות שאנו שורפים אלו קלוריות טהורות ולא נוזלים לרוב. אימון הבוקר מסייע לנו עם אנרגיה ותחושה של אושר וסיפוק שתורמים לנו גם למוטיבציה ולאנרגיות שלנו במהלך היום. אימון הבוקר לרוב דוחה את שתיית הקפאין לשעות הצהריים ובכך מסייע לנו לשמור על ערנות שעות רבות יותר במהלך היום. קצב חילוף החומרים משתפר וכמובן שבשעות הערב לאנשים רבים יש נטייה לוותר לעצמם על האימון בשל עייפות, משהו שלא יכול לקרות בשעות הבוקר.

לסיכום; לשאלה אם עדיף אימון בערב או אימון בבוקר אין תשובה חד משמעית. ממחקרים שנעשו בתחום ומהניסיון של מאמני כושר המנוסים שלנו אימוני אירובי וחיטוב עדיפים בשעות הבוקר ואילו אימוני כוח עדיפים בשעות אחר הצהריים והערב בדרך כלל. עם זאת אין תשובה גורפת או נכונה וזה לגמרי עניין של איך אתם מרגילים את עצמכם.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מטענים למחשב נייד: חיבור הכוח שלכם לעולם בלתי נגמר של אפשרויות
בעידן הדיגיטלי של ימינו, המחשב הנייד הפך לכלי חיוני לעבודה,...
לאכול טוב ולחסוך כסף: טיפים לקניות בסופרמרקט
אין דבר מספק יותר מארוחה טובה שמכינים לבד ממצרכים שרוכשים,...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
AHM: מרכז תיקון ושירות הרכב המוביל בירושלים
כשמדובר בטיפול ברכב שלכם, אתם רוצים את המוסך הכי טוב...
היתרונות של מכירת אלומיניום לקונה בתל אביב
הטבות סביבתיות לקניית אלומיניום בתל אביב ולמיחזורו יש יתרונות סביבתיים רבים....
איך להקרין בקלות בכל אירוע את המצגות שלכם?
אתם מכינים מידי פעם מצגות לאירועים שונים? מכינים קטעי וידאו...
הרמת כוסית עם אוכל נהדר
החלטתם לעשות הרמת כוסית בחברה שלכם עם כל העובדים? אם...