Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

אירועי יום השואה תשפ"ב

אירועי יום השואה תשפ"ב
צילום דוברות העיריה

עיריית פתח תקוה נערכת לאירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה ומקיימת מספר אירועים בהובלת המרכז העירוני להנצחת השואה ע"ש רות טטרקו. ראש העיר רמי גרינברג אמר "כמידי שנה ביום השואה אנו עוצרים הכל מלכת ומקדישים את היום למחשבות, לשמיעת סיפורי ההישרדות של שורדי השואה ולהנצחת זכרם של הנספים. אל לנו לשכוח כי בעיצומה של מלחמת העולם השנייה היה מנוי וגמור עם ההנהגה הנאצית אחוזת הטירוף ועם עושי דברה לממש בצורה סדורה את מה שנקרא "הפתרון הסופי", לעשות למציאות מצמררת את מילות ספר תהילים "לכו ונכחידנו מגוי ולא ייזכר שם ישראל עוד". אך העם היהודי שרד וקם מן האפר, מן השאול! תפקידנו בעת הזו היא לזכור ולא לשכוח, לזכור ולהזכיר, לספר ולהנחיל לדורות הבאים את זיכרון השואה הנוראה ביותר בתולדות העם היהודי, רצח ששת המיליונים. אנשים, נשים וטף, שכל חטאם היה – היותם יהודים, זה הציווי שלנו!".
לדברי משה פלדמר יו"ר המרכז להנצחת השואה "חשיבות הזיכרון בתקופה זו הולכת ומתעצמת במיוחד כשיש עדין כאלו המכחישים את קיומה של השואה ולצערנו הולכים ומתמעטים השורדים שהיו שם. עלינו בני הדור השני מוטלת חובת העברת לפיד הזיכרון לדורות הבאים".

צילום דוברות העיריה

יום הזיכרון לשואה ולגבורה
בערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה, יום רביעי 27.4.22 בשעה 20:00 יתקיים טקס מרכזי בהיכל התרבות לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה, בסימן מסילות אל האבדון – שילוחם של היהודים בתקופת השואה.
הטקס במעמד ראש העיר רמי גרינברג, יו"ר מרכז ההנצחה משה פלדמר, אישי ציבור, שורדי שואה ותושבי העיר.
בתוכנית תפילת "אל מלא רחמים" מפי החזן יעקב בש, הדלקת שישה נרות זיכרון על ידי ניצולי שואה תושבי העיר: דב גזית, יוסף קורנבליט, שמואל בראודה, שרה יעקובוביץ, נורית אולפק ורות הלמן. הטקס ישודר בלייב.
בתום הטקס תעלה ההצגה "מהדקים" של תיאטרון הקיבוץ, המבוססת על סיפור אמיתי. שלושה תלמידים, מהעיירה ויטוויל, יוזמים איסוף של 6 מיליון מהדקי נייר, כדי להנציח את המספר הבלתי נתפס של היהודים שנרצחו בשואה. המחזה ממחיש את כוחם של ילדים לחולל שינוי, וליצור עבור כולנו עולם טוב יותר.
האירוע בהפקת מינהל התרבות והמרכז העירוני להנצחת השואה.
לפני הטקס, בשעה 19:00 תוצג במבואת ההיכל התערוכה "מרד של תקווה" של תנועת דרור ישראל. התערוכה מדגישה את סיפורם של חברי וחברות תנועות הנוער בשואה על בחירותיהם, חייהם והחלטתם לצאת למרד במציאות הנוראה מכל.
ביום חמישי 28.4 בשעה 09:45 יתקיים טקס הנחת זר באנדרטה לזכר יהודי טרנסניסטריה, שבצומת סירקין. ראש העיר רמי גרינברג יניח זר יחד עם שורדי השואה.
עוד ביום חמישי (28/4) בהיכל התרבות בשעות הבוקר תוצג ההצגה "געבירטיג". וועלוול ובערל – (עם יעקב בודו ואנדרי קשקר) ואנסמבל שחקני תיאטרון יידישפיל לוקחים אותנו למסע קסום לתקופה שלפני השואה אל נבכי התרבות העשירה והססגונית של יהדות אירופה אשר נמחקה לחלוטין במלחמת העולם.
ביום שני 25.4 בשעה 20:00 תתקיים ההצגה "ובכל זאת צחקנו" בתיאטרון הדופנ.
כמו כן, יערך זו השנה החמישית, חידון בנושא השואה לתלמידי התיכונים בסימן "ללמוד, לזכור ולא לשכוח". הגמר יערך ביום שישי כ"ח ניסן (29/4) בשעה 10:00 בתיאטרון הבית בתיכון גולדה, רחוב אריה בראון 3 .
במהלך החודש יתקיימו הרצאות מגוונות, ביניהן הרצאה על ידי יורם פרי עו"ד והיסטוריון, על מחנה ההשמדה מיידנק – זוועות שטרם סופרו, וכן הרצאה בנושא השואה בקולנוע הישראלי – מניצולים לשורדים, על השינוי שחל ביחס החברה הישראלית לנושא השואה, על ידי שולי קטש המתמחה בחקר יחסי גומלין שבין השואה והקולנוע.
בנוסף יתקיימו מפגשים של זיכרון בסלון. לבירור היכן מתקיימים המפגשים, ניתן להיכנס לאתר זיכרון בסלון www.zikaronbasalon.com .
עוד נציין כי במסגרת פרויקט "רחובות מעידים" מוצבים ברחבי העיר 40 מונומנטים על שם קהילות, אישים ואירועים מתקופת השואה. המונומנטים מוצבים בשישה מסלולי סיור, כל מסלול בנושא שונה, ובכל אתר/מונומנט כתובים פרטים אודות האישיות/הקהילה. סרטונים אודות המסלולים אף נמצאים באתר העירייה, בהנחיית השחקן אסף אשתר.
האירועים בהפקת מינהל התרבות -המרכז העירוני להנצחת השואה בהובלתה של מיכל אשר

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
האגף לגיל הרך יקדם איתור ילדים מעוכבי התפתחות כבר בשלבים מוקדמים
האגף לחינוך הגיל הרך מקדם יוזמה לאיתור ילדים מעוכבי התפתחות...
"שני משפחתי" לאורך אוגוסט במרכז נא לגעת - מגוון חוויות חושיות ייחודיות לכל הגילאים והצגת 'הנסיך הקטן' בשפת הסימנים
להכיר בדרך אחרת את עולמם של אנשים עם מוגבלויות ראייה...
ראש העיר נפגשים עם הספורטאים האולימפיים
ראש העיר רמי גרינברג נפגש היום עם מישה זילברמן שחקן הבדמינטון...
תערוכת "נטיפים של זהב"  מחווה ליצירתו של הצייר גוסטב קלימט
אוצרת : שרה רז בגלריית הציפור הכחולה, פתח תקווה פתיחה חגיגית :...
תיגבור קווים והגברת התדירות והקישוריות - הגעה קלה לרכבת הקלה!
משרד התחבורה והרשות הארצית לתחבורה ציבורית, בשיתוף עיריית פתח תקווה...
הבניין שנפגע ברחוב הרצל 74 יוצא לדרך חדשה
היום החלה הריסת הבניין ברחוב הרצל 74 אשר נפגע מרקטה...
האב השכול לתלמידים במאהל הגבורה: "כוח האחדות הוא החשוב ביותר"
"כוח האחדות הוא החשוב ביותר. בנמר שבו היה ישי הי"ד...
סלבס, מובילי דעת קהל, כוכבי רשת ומפונים מצפון הארץ הגיעו להקרנת בכורה ללהיט החופש הגדול: "גנוב על החיים" – מיניונים הגיעו בחום הגדול לקניון הממוזג: ליאת הר-לב, יניב ביטון, אנה אהרונוב ובנה אדם, השורדת גל רובין עם חמש ילדיה, לירון טנג'י, אמירה בוזגלו ועוד..
שיירה של סלבס, מובילי דעת קהל, כוכבי רשת ומשפחות מפונות...
הפנינג של אהבה ונתינה לזכר חללי חרבות ברזל: 36 צמות למען חולות סרטן
בנות שכבה י' באולפנת אמית ישורון פתח תקווה, בשיתוף פעולה...
התלמידים יצרו תערוכה ברוח המלחמה: 'הודעה נמסרה למשפחה'
תלמידי כיתה י' במגמת יישומים גרפיים בישיבת אמית כפר גנים...