Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

אסטרטגיות למניעת הסתבכות בחובות

אסטרטגיות למניעת הסתבכות בחובות
קרדיט: Depositphotos

נטילת הלוואה בצורה מחושבת ומושכלת יכולה לעזור לכם להגיע ליעדים מסוימים בחיים ואף לבנות את דירוג האשראי שלכם. זה נכון במיוחד לגבי הלוואות אישיות, שבדרך כלל משמשות למימון הוצאות גדולות, כמו שיפוץ בית, חתונה או רכישת רכב חדש.

ייעוץ משפטי

אבל תמיד קיים סיכון שנסיבות החיים שלכם ישתנו ובסופו של דבר לא תוכלו להרשות לעצמכם להחזיר את ההלוואה או שתתחילו לפגר בתשלומים החודשיים שלכם. לכן, כדאי להתייעץ מראש עם עורך דין חובות כספיים שיוכל להסביר לכם עד כמה חשוב שתהיה לכם תוכנית ברורה באשר לאופן שבו אתם מתכננים להחזיר את ההלוואה ולספק לכם טיפים נוספים שיוכלו להגן עליכם מפני פיגור פוטנציאלי בתשלומים החודשיים.

לבחור בהחזר תשלום אוטומטי

אחת הדרכים הפשוטות ביותר להימנע מפיגורי תשלומים היא לבחור בתשלום חשבונות אוטומטי. תשלום כזה עובר אוטומטית מחשבון הבנק שלכם להחזר החוב. בדרך זה אתם לא צריכים להעביר כספים באופן ידני כדי לשלם את החוב מדי חודש.

לבחור את יום הפירעון החודשי המתאים לכם

לפני שאתם בוחרים בגוף המלווה, כדאי לשקול אם חשובה לכם הגמישות במועדי העברת התשלום למלווה. גמישות שכזאת תאפשר לכם לבחור ביום בחודש המתאים ליום שבו אתם מקבלים את שכרכם, ולא תצטרכו להסתכן במצב שבו אולי לא יהיה לכם מספיק כסף בחשבון הבנק כדי לכסות את תשלום ההלוואה החודשי שלכם.

להימנע מבקשת הלוואה גדולה מהסכום שאתם צריכים

לפני שאתם מגישים בקשה לקבלת הלוואה, הימנעו מלבקש הלוואה שגדולה מהסכום שאתם באמת זקוקים לו. עליכם לשקול היטב כמה כסף אתם באמת צריכים ללוות. למשל, אם אתם לוקחים הלוואה כדי לשפץ את הבית, חשוב לאסוף את כל הנתונים וההערכות של החומר והעבודה הנדרשים להשלמת הפרויקט, עוד לפני שאתם מגישים בקשה להלוואה. אחרת, תגששו באפילה לגבי כמה כסף אתם באמת צריכים ללוות.

ככול שההלוואה תהיה גבוהה יותר סביר להניח שההחזרים יהיו גבוהים יותר

קחו בחשבון שככול שהתשלומים החודשיים שלכם יהיו גבוהים יותר תשלמו יותר ריבית. תשלום חודשי גבוה יכול לצמצם את אפשרויות הפעולה בגבולות התקציב שלכם. נכון שלעתים ניתן לבחור בתקופת החזרים ארוכה יותר, אלא שהמשמעות של טווח ארוך יותר, היא תשלומי ריבית לאורך חיי ההלוואה שהתארכו.

בסופו של דבר, כדי לא להסתבך וגם לא להגיע למצבים המצריכים הסדר חובות מול בנקים, בדקו שוב ושוב את ההלוואה המוצעת ואת מצבכם הפיננסי. אי החזרה של הלוואה אישית עלולה לגרום נזק ניכר להיסטוריית האשראי שלכם ולדירוגי האשראי לאורך שנים. לא רק שתתקשו לקבל אשראי בעתיד, אלא שאולי הלוואה עתידית תהיה כרוכה בתשלום דמי ביטוח גבוהים יותר.

לסיכום,

אם כבר הסתבכתם בחובות, זכרו שאין פתרון מהיר. תוכניות להסדר חובות נמשכות חודשים ארוכים, אז היו סבלניים, ובעיקר היו מוכנים להשקיע את המאמץ הנדרש כדי להשתחרר ממלכודת החוב שלכם.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מטענים למחשב נייד: חיבור הכוח שלכם לעולם בלתי נגמר של אפשרויות
בעידן הדיגיטלי של ימינו, המחשב הנייד הפך לכלי חיוני לעבודה,...
לאכול טוב ולחסוך כסף: טיפים לקניות בסופרמרקט
אין דבר מספק יותר מארוחה טובה שמכינים לבד ממצרכים שרוכשים,...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
AHM: מרכז תיקון ושירות הרכב המוביל בירושלים
כשמדובר בטיפול ברכב שלכם, אתם רוצים את המוסך הכי טוב...
היתרונות של מכירת אלומיניום לקונה בתל אביב
הטבות סביבתיות לקניית אלומיניום בתל אביב ולמיחזורו יש יתרונות סביבתיים רבים....
איך להקרין בקלות בכל אירוע את המצגות שלכם?
אתם מכינים מידי פעם מצגות לאירועים שונים? מכינים קטעי וידאו...
הרמת כוסית עם אוכל נהדר
החלטתם לעשות הרמת כוסית בחברה שלכם עם כל העובדים? אם...