Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

בוטוקוס או חומצה היאלורנית- מה עדיף?

בוטוקוס או חומצה היאלורנית- מה עדיף?
קרדיט: Freepik.com

בשנים האחרונות הזרקות בוטוקס וחומצה היאלורונית הפכו לפופולריות מאוד. ככל שגברה הפופולאריות של ההזרקות הללו כך למעשה ההבדל בין חומצה היאלורונית לבוטוקס היטשטש. לא מעט אנשים בטוחים כי מדובר על אותו סוג של הזרקה עם אותה התוצאה, אך חשוב מאוד לדעת כי זה לא כך. מדובר בשני חומרים שונים לחלוטין אשר חשוב מאוד להבין מהו ההבדל בינם בכדי לקבל את ההחלטה הנכונה לגבי סוג ההזרקה המתאים לכל אדם.

קרדיט: Freepik.com

חומצה היאלורונית – במה מדובר?

חומצה היאלורונית מצויה אצל כל אדם באופן טבעי בין תאי הגוף וגורמת לעור שלנו להיות אלסטי, חיוני ובעל מראה רענן. החל מגיל 25-30 קצב הייצור של החומצה פוחת בהדרגה בגוף ובהתאם לכך העור מאבד את החיוניות שלו ונוצרים בו קמטים וקמטוטים. הזרקות חומצה היאלורונית משמשות למעשה לצורך ריענון ושיפור החיוניות של העור. החומצה אשר מזריקים במסגרת הטיפולים האסתטיים היא למעשה חומר זהה לחומצה שהגוף שלנו מייצר בצורה טבעית ועל כן, רמת היפואלרגניות שלה גבוהה מאוד וכמעט לא קיימת אלרגיה לחומר. ניתן להזריק את החומצה המדוברת גם לאנשים שיש להם עור רגיש או לאנשים שסובלים מאלרגיות קשות.

חשוב לדעת כי ככל שמתחילים להזריק מוקדם יותר, עוד טרם מתחילים להופיע קמטים, כך העור ישמור על הגמישות והמראה החיוני שלו ותהליך ההזדקנות יואט בצורה משמעותית. ההשפעה של חומצה היאלורונית שהוזרקה תחזיק מעמד שנה, כאשר המראה שמתקבל מההזרקות הללו הוא טבעי ולא מלאכותי.

בוטוקס- במה מדובר?

בניגוד לחומצה היאלורונית, הבוטוקוס הוא רעלן שמשתק שרירים. הרעלן המדובר נוצר על ידי חיידק. בניגוד לדעה הרווחת, הזרקת בוטוקוס איננה מיועדת למילוי קמטים, בניגוד לחומצה ההיאלורונית, אלא לשיתוק של פעולת שרירי ההבעה שהם שרירים הממוקמים בצידי הפה, צדי האף, זווית העיניים והמצח. השרירים הללו אחראיים על הבעות הפנים שלנו וההזרקה של הבוטוקוס אל השריר מונעת ממנו להתכווץ וכך למעשה נמנעת הפעולה שגורמת להופעת קמטים. ניתן לומר כי הזרקת בוטוקס מעניקה מראה צעיר יותר אך יחד עם זאת חשוב לזכור ששיתוק של שרירי ההבעה מונע את היכולת להביע רגשות כך שלא פעם מתקבל מראה המום או מלאכותי. ההשפעה של הבוטוקוס קצרה יותר מההשפעה של החומצה ההיאלורנית והיא מחזיקה 4 חודשים בלבד. לאחר מכן יש לחזור על פעולת ההזרקה.

אז מה עדיף?

אם אתם תוהים מה עדיף, התשובה תלויה בהעדפות של המטופל, אך ניתן לומר באופן כללי כי ההזרקה של חומצה היאלורונית עדיפה על הזרקת בוטוקוס גם בשל העובדה שמדובר על חומר טבעי שאינו זר לגוף וגם בשל התוצאה הטבעית שמתקבלת במשך פרק זמן ארוך יותר. בחלק מהמקרים שבהם שרירי ההבעה חזקים מאוד ניתן לשלב הזרקה של חומצה היאלורנית עם הזרקת כמות קטנה של בוטוקוס, על מנת שיתקבל מראה טבעי, אך שתהיה גם השפעה קלה על השרירים.

חשוב מאוד לדעת כי תחום הרפואה האסתטית וכן תחום ההזרקות בפרט הוא תחום פרוץ במדינת ישראל ועל כן, חשוב מאוד לדאוג לבצע את ההזרקה רק אצל רופא מקצועי ומיומן. יש לוודא כי החומצה ההיאלורנית שמשתמשים בה לצורך הזרקה היא איכותית.

לפרטים נוספים היכנסו לאתר

https://www.dr-robinpour-mano.co.ii/

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מטענים למחשב נייד: חיבור הכוח שלכם לעולם בלתי נגמר של אפשרויות
בעידן הדיגיטלי של ימינו, המחשב הנייד הפך לכלי חיוני לעבודה,...
לאכול טוב ולחסוך כסף: טיפים לקניות בסופרמרקט
אין דבר מספק יותר מארוחה טובה שמכינים לבד ממצרכים שרוכשים,...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
ניידת טיפול נמרץ חדשה הוצבה במודיעין לזכר אהרון חיימוב הי"ד ניידת טיפול נמרץ, שנרכשה בתרומתה של הגברת ספרא, הוצבה בתחנת מד"א בעיר מודיעין, לזכרו של אהרון חיימוב הי"ד שנרצח בשבעה באוקטובר באופקים
בתחילת החודש התקיים טקס חנוכת אמבולנס לזכרו של אהרון חיימוב...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
AHM: מרכז תיקון ושירות הרכב המוביל בירושלים
כשמדובר בטיפול ברכב שלכם, אתם רוצים את המוסך הכי טוב...
היתרונות של מכירת אלומיניום לקונה בתל אביב
הטבות סביבתיות לקניית אלומיניום בתל אביב ולמיחזורו יש יתרונות סביבתיים רבים....
איך להקרין בקלות בכל אירוע את המצגות שלכם?
אתם מכינים מידי פעם מצגות לאירועים שונים? מכינים קטעי וידאו...