Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

בטיחות העובדים במקום הראשון

בטיחות העובדים במקום הראשון
קרדיט:canva

מפאת השעות המרובות שמבלים בהם, מקומות עבודה מהווים מעין בית שני לעובדים, ובתור כזה, עליהם להבטיח את הנוחות, הבטיחות והבריאות שלהם. כדי לשמור על בטיחות העובדים במקום העבודה, יש להבטיח כי מתקיימים תנאים מסוימים. אחד התנאים הנועדו לשמור שמקום העבודה עומד בתקנות הבטיחות הוא ביצוע סקר סיכונים מדי שנה. מטרת הסקר היא לבצע איתור וזיהוי של מפגעי בטיחות וגהות העלולים לגרום לתאונות עבודה או לנזקים בריאותיים בשלל תחומים, לרבות נזקי אש, בדיקת מכשירי חשמל, רמות קרינה, תקינות והפעלה נכונה של מכונות, תקינות ובטיחות המבנה ועוד. במסגרת הסקר, מנהל בטיחות יערוך סיור במפעל על מנת לוודא שמקום העבודה מהווה מקום בטוח ונקי ממפגעים וסכנות בריאותיות. לאחר הסקר, יוגשו התוצאות אשר ישמשו כתוכנית עבודה לארגון. התוכנית תכלול את תיאור הסיכונים, המלצות לתיקונם ואת לוח הזמנים במסגרתו יש לפעול לסילוקם או מזעורם של הסיכונים.

סכנות האש כמפגע בעבודה

כחלק משמירה על תנאי הבטיחות, לעיתים יידרשו שירותיו של יועץ בטיחות אש על מנת להעניק היתרי בניה או רישוי לעסקים. הסיכון לדליקה יכול להימצא בכל עסק, אך ישנן דרכים למזער אותו – הארקה תקינה, הימנעות משימוש בחומרים דליקים, מיגון בפני אש והכנה מראש של ציוד לכיבוי אש במקומות שונים ברחבי העסק הם רק חלק מהאפשרויות השונות של הימנעות ומזעור נזקי אש. יועץ בטיחות אש מתמחה במתן ייעוץ והכוונה בנושא בטיחות אש במבנים, תפקידו כולל בין היתר הערכה של סיכוני אש, פיתוח אסטרטגיות ותוכניות בטיחות אש, סקירת תכנוני בניינים כדי להבטיח עמידה בתקנות בטיחות אש ומתן הדרכה, וחינוך לבטיחות אש. יועצי בטיחות אש לפעמים יהיו מעורבים גם בתכנון והתקנה של מערכות בטיחות אש, כגון אזעקות אש, ספרינקלרים ומערכות בקרת עשן, מטרתם היא לעזור להבטיח שהמבנים הם בטוחים מפני סכנות שריפה ושהדיירים יהיו מוגנים במקרה של שריפה.

סיכונים בעבודה בגובה

סוג נוסף של סיכונים הכרוכים בעבודות שונות כגון עבודות בניה ושיפוצים, צבעות, הרחקת מזיקים ועוד, הוא הסיכון הטמון בעבודה בגובה. במקצועות מסוג זה, הפועלים עובדים על במות מתרוממות, פיגומים, סולמות וכלים דומים אחרים, וקיימת סכנה תמידית של נפילה. על מנת למזער את הסיכון, עובדים במקצועות אלו מחויבים לעבור קורס עבודה בגובה אשר ידריך אותם בשימוש באמצעי מיגון, אופן העבודה עם המתקנים והוראות בטיחות שיעזרו להם לשמור על ביטחונם האישי בעת העבודה. בחברת אשר אביזמר בטיחות לעד, אשר מובילה בתחום הבטיחות, ניתן למצוא הדרכות עבודה בגובה, הדרכות בטיחות אש, וביצוע סקר סיכונים המתבצעים תוך מתן יחס אישי והקפדה על העברת כל החומר באופן ברור לשמירה על בטיחות מקום העבודה בצורה מלאה.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מטענים למחשב נייד: חיבור הכוח שלכם לעולם בלתי נגמר של אפשרויות
בעידן הדיגיטלי של ימינו, המחשב הנייד הפך לכלי חיוני לעבודה,...
לאכול טוב ולחסוך כסף: טיפים לקניות בסופרמרקט
אין דבר מספק יותר מארוחה טובה שמכינים לבד ממצרכים שרוכשים,...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
AHM: מרכז תיקון ושירות הרכב המוביל בירושלים
כשמדובר בטיפול ברכב שלכם, אתם רוצים את המוסך הכי טוב...
היתרונות של מכירת אלומיניום לקונה בתל אביב
הטבות סביבתיות לקניית אלומיניום בתל אביב ולמיחזורו יש יתרונות סביבתיים רבים....
איך להקרין בקלות בכל אירוע את המצגות שלכם?
אתם מכינים מידי פעם מצגות לאירועים שונים? מכינים קטעי וידאו...
הרמת כוסית עם אוכל נהדר
החלטתם לעשות הרמת כוסית בחברה שלכם עם כל העובדים? אם...