Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ביוזמת עיריית תל אביב-יפו: "קולולן"-קולות של גבורה: אירוע שירת המונים בסימן גבורה נשית במלחמת חרבות ברזל

ביוזמת עיריית תל אביב-יפו: "קולולן"-קולות של גבורה: אירוע שירת המונים בסימן גבורה נשית במלחמת חרבות ברזל
קרדיט: עיריית תל אביב

אירוע "קולולן – קולות של גבורה" – שירת המונים בסימן הגבורה הנשית במלחמת חרבות ברזל בהפקת וביוזמת עיריית תל אביב-יפו ובשיתוף עם קולולם המיזם לשירה המונית, בהשתתפות כ-1000 נשים וגברים שיבצעו יחד ובהובלת הזמרת ריטה את שירה המרגש "בוא". האירוע יתקיים ביום רביעי, 20 בדצמבר בתיאטרון הקאמרי בשעה 19:30.

גבורתן של נשים היא עובדה מוגמרת. במערכה הנוכחית בה מצויה מדינת ישראל, תופסות נשות ישראל תפקיד מרכזי בחזית ובעורף. לגבורה הנשית פנים רבות – בין אם בלחימה, בכוחות הביטחון וההגנה, במשק, בכוחות המתנדבים, במערכות הרפואה, החינוך והרווחה, בהנהגה האזרחית ובמרחבים הפרטיים. בכל תחומי גבורה אלה, נשים מצטיינות תוך הפגנת נחישות, תושייה ואומץ חרף חוסר הודאות, החרדה והקושי. את הגבורה הזו – השקטה לעתים – חשוב להאיר באור גדול ולהוקיר.

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב- יפו: "בזמן שבחזית השטח במלחמת חרבות ברזל מוצבות לוחמות, בחזית העורף מוצבות נשים עוצמתיות לא פחות אשר שומרות על מארג החיים העדין, מועסקות בתפקידים משמעותיים, מתנדבות במיזמים אזרחיים חשובים ולוקחות חלק במאמץ הלאומי לשמירה על חיינו כאן בארץ. באירוע "קולולן", נעלה על נס את אותה גבורה נשית ונשיר כולנו ביחד את השיר "בוא" המסמל שותפות גורל וערבות הדדית- "בוא נעמוד באור ולא בצל". כי עם נשים כמו שלנו האור חזק מתמיד ומצליח להאפיל על החושך".

תא"ל אלה שדו-שכטמן, יועצת הרמטכ"ל לענייני מגדר: "צה״ל יטיל בדרך לניצחון את כל כובד משקלו, כשבשורותיו מיטב הלוחמות והלוחמים ובראשם מפקדות ומפקדים עשויים ללא חת. כולנו עדים מידי יום לתפקידן המשמעותי של נשים בשדה הקרב ובשאר המערכים והן מקור לגאווה גדולה. באירוע מאות חיילות וחיילים מזרוע האוויר, היבשה והים, לצד נשים וגברים מכל תחומי העשייה בחברה הישראלית, יעלו על נס את גבורתן של נשים".

בין המשתתפות באירוע: לוחמות זרוע האוויר, הים והיבשה, רופאות מצילות חיים, נשים הנאבקות על השבת קרוביהם שנחטפו, עובדות סוציאליות פעילות חברתיות ועוד. גיבורות הבולטות אשר ייקחו חלק באירוע: מיס עולם לשעבר לינור אברג'יל, אשת התקשורת לוסי אהריש, ד"ר רונית אלמוג, רופאה בכירה בביה"ח "איכילוב", רפ"ק מאלי שושנה שוטרת ומתנדבת מד"א, נורית כהן מתנדבת זק"א, עו"ס מירי ברברו אלקיים מנהלת אגף במינהל השירותים החברתיים של עיריית תל אביב-יפו, עמית הדר מתנדבת מד"א הפעילה החברתית רותי רודנר מהחמ"ל האזרחי, ואילה נוי מאיר מתנדבת מיזם "אדמה לאדם".

פירוט על הגיבורות:
• לינור אברג'יל – מיס עולם לשעבר, השמיעה את קולן של קורבנות אונס ומחתה על שתיקתן של ארגוני הנשים הבינלאומיים על כל במה אפשרית החל מבימת האו"ם בניו יורק וכלה בפאנלים בתקשורת הבינלאומית. לינור מייצגת את מאבקן של נשים ברחבי העולם להלחם באלימות מינית.

• לוסי אהריש – אשת התקשורת שנענתה לפניית אזרחים אשר נכלאו בשבעה באוקטובר בממ"ד בכפר עזה וניהלה מבצע הצלה פרטי להצלתם. בימים אלה אהריש משמיעה את קולה האמיץ והנוקב בהסברה ובתקשורת. לוסי מייצגת עשרות עיתונאיות ועיתונאים שעובדים מסביב לשעון לקידום ההסברה הישראלית ולחשיפת האמת.

• ד"ר רונית אלמוג – עם פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" התגייסו ד"ר אלמוג ועמיתיה באיכילוב למשימה ומספר ימים לאחר מתקפת השבעה באוקטובר הוציאו מספר משלחות רפואיות, בשיתוף עם ארגון 'למענם', למלונות בים המלח, כדי להעניק סיוע רפואי למפוני העוטף. המשלחות כללו אחיות, רופאות פנימית, ילדים ונשים, פסיכיאטריים ופסיכולוגים. ד"ר אלמוג מייצגת אלפי רופאות ורופאים הנלחמים יום יום להצלת חיים.

• רפ"ק מאלי שושנה – שוטרת בתחנת שדרות. בשבעה באוקטובר נלחמה בקרב על חייה וחיי חבריה בתחנת שדרות – נפצעה והמשיכה להילחם עד הגעת כוחות הימ"מ. רפ"ק שושנה חיסלה 4 מחבלים גם לאחר שנפצעה, ראתה את חבריה נופלים בקרב ובסוף העמידה פני מתה כדי לשרוד את התופת. רפ"ק שושנה מייצגת את הגבורה הנשית בכוחות הביטחון.

• נורית כהן – מתנדבת בזק"א מזה מספר שנים. במהלך מתקפת השבעה באוקטובר הגיעה בזמן אמת והחלה בהתנדבות באיסוף גופות, ובאיתור נעדרים. כהן שמרה על כבוד המתים והמתות על ידי ניקוי וזיכוי בתיהם.

• מירי ברברו אלקיים – עובדת סוציאלית במנהל השירותים החברתיים בעיריית תל אביב יפו, מנהלת אגף הנותן שירותים חברתיים לאוכלוסייה מגוונת -יהודים, ערבים, נוצרים וחסרי מעמד. מירי ועובדי ועובדות האגף בניהולה מהווים סמל ללוחמי העורף החברתי. מהשבעה באוקטובר הם עוסקים במתן שירותים מגוונים לתושבי העיר ולמפונים שהגיעו לעיר ומלווים משפחות נרצחים, חטופים ושבים. מירי מייצגת אלפי עובדות ועובדים סוציאליים שעושים לילות כימים בליווי עשרות אלפות תושבים המפונים מבתיהם.

• עמית הדר – מתנדבת במד"א, התגייסה לבנק הלאומי לחלב אם של מד"א, אשר סיפק למעלה מ-600 ליטרים של חלב אם לתינוקות שהתייתמו או שאימהותיהן, נחטפו, נפצעו או גויסו. הבנק מתבסס על תרומות שנאספו מתורמות מתנדבות ועובד מספר שלבים בהם פסטור מבוקר. עמית היא דוגמה לכוחה מציל החיים של החברה האזרחית.

• רותי רודנר – פעילה בחמ"ל האזרחי של "אחים לנשק". מתנדבת מהיום השני למלחמה ומנהלת את זירת אילת, זירה אשר מונה מהשבוע הראשון למלחמה כ-30 אלף מפונים ומפונות מהעוטף שעליהם התווספו עוד כ-20 אלף איש שהתפנו על דעת עצמם והפכו שם לעקורים מביתם.

• אילה נוי מאיר – מתנדבת מאז השבעה באוקטובר במיזם הקולינרי "אדמה לאדם", לסיוע בעבודות המשק החקלאי ובשיווק תוצרת חקלאית אבודה לעשרות מיזמי בישול למפונים וחיילים.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מבצע קיץ בקניון עופר רחובות: רוכשים מעל 349 ₪ במגוון החנויות בקניון ומקבלים במתנה תיק חוף מהודר ואופנתי המשולב בו צידנית
המבצע החל מה 28.07.24 ועד ה 31.07.24 קניון עופר רחובות, מקבוצת...
ניידת טיפול נמרץ חדשה הוצבה במודיעין לזכר אהרון חיימוב הי"ד ניידת טיפול נמרץ, שנרכשה בתרומתה של הגברת ספרא, הוצבה בתחנת מד"א בעיר מודיעין, לזכרו של אהרון חיימוב הי"ד שנרצח בשבעה באוקטובר באופקים
בתחילת החודש התקיים טקס חנוכת אמבולנס לזכרו של אהרון חיימוב...
אדום עולה- על הקיר: הוקמה הפועל תל אביב בטיפוס
אוהדי הפועל- יש לכם עוד ענף ספורט לעקוב אחריו; מטפסות...
במדבר 'פשוטי הרחוב' במופע השקת סינגל שני בהפקת עמיר לב - יום רביעי 31 ביולי - מועדון TASSA בתל אביב
פשוטי הרחוב - הרכב רוק גלילי מיוחד מאז 2009, היוצר...
היום הארצי למודעות לנזקי הזנות - 24/7/24
"היום הארצי למודעות לנזקי הזנות"- יצוין בפעם השנייה על ידי עיריית תל...
האגף לגיל הרך יקדם איתור ילדים מעוכבי התפתחות כבר בשלבים מוקדמים
האגף לחינוך הגיל הרך מקדם יוזמה לאיתור ילדים מעוכבי התפתחות...
"שני משפחתי" לאורך אוגוסט במרכז נא לגעת - מגוון חוויות חושיות ייחודיות לכל הגילאים והצגת 'הנסיך הקטן' בשפת הסימנים
להכיר בדרך אחרת את עולמם של אנשים עם מוגבלויות ראייה...
אהרונה ישראל גאה להציג בבכורה: מדריך למתעמל - יצירה בין תנועה למילה- 13 באוגוסט בתיאטרון הבית
מדריך למתעמל יצירה בין תנועה למילה מופע שמתחקה אחר שיעוריו של המורה...
בכורה עולמית ליצירתו של מרק לברי בניצוחו של דניאל רייסקין, קונצ'רטו לכינור של צ'ייקובסקי והחמישית של פרוקופייב
התזמורת הסימפונית ראשון לציון חותמת את עונתה ה-35 בקונצרט מיוחד...
קניון עזריאלי אילון "נצבע בירוק"
השבוע הושקה בקניון עזריאלי אילון אפליקציה חדשנית לשימוש מבקרי הקניון...