Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

בניית אתר אי-קומרס

בניית אתר אי-קומרס
קרדיט PIXABAY

מה נדרש כדי לבנות אתר אי-קומרס? יש להניח שאם אתם קוראים את המאמר הזה כבר בדקתם שלמוצר שלכם קיים ביקוש. ברגע שהגעתם למסקנה שיש בידכם מוצר מעשי וישים, מגיע שלב ההיבטים הטכניים של בניית אתר.

כשבונים אתר אי-קומרס, שלב ההכנה המקדימה הוא מאוד חשוב. הכינו רשימה של המוצרים שלכם מבעוד מועד. אתם יכולים לעשות זאת באמצעות גיליון אקסל או מסמך וורד. אספו תמונות של המוצרים שלכם. חשוב מאוד שאלו יהיו תמונות איכותיות. זכרו שתמונה שווה יותר מאלף מילים. חלק מהנתונים שעליכם לקחת בחשבון בזמן תהליך איסוף התמונות הם:

קרדיט PIXABAY
  1. קטגוריות ותתי קטגוריות של מוצרים, לדוגמא ספרים וספרות היסטורית.
  2. אופציות מוצר, לדוגמא מידות, צבעים, כריכה רכה או קשה.
  3. מספר מזהה של המוצר, לדוגמה 00001. רצוי להשתמש בסכמת מספור עקבית.
  4. תיאור המוצר, מילה אחת המתארת כל אחד מהמוצרים.
  5. תמונת המוצר, שם הקובץ של תמונת המוצר.
  6. מחיר המוצר.
  7. חישוב עלות המשלוח.
  8. חישוב עלות המס.

איסוף מידע מבעוד מועד בעת בניית אתר האי-קומרס שלכם, יסייע לכם להגדיר את הצרכים שלכם. עכשיו, קיימות מספר דרכים לבניית אתר אי-קומרס. בעיקרון, חשבון Merchant מאפשר לכם לקבל תשלום באופן מקוון. תזדקקו לחשבון Merchant ושרת תשלום מרכזי או עגלת קניות מקוונת על מנת למכור באופן מקוון.

אחת הדרכים בה תוכלו ליהנות ממגוון שירותי תשלום וסליקה לאתר שלכם היא פייפאל המציעה את כל אלה תחת מוצר אחד. לעיתים כאשר אתם בונים אתר אי-קומרס שבו פייפאל היא החברה הרשמית המספקת שירותי סליקה, תוכלו למכור פריט אחד או מספר פריטים באמצעות עגלת הקניות המקוונת שפייפאל מספקת בחינם. אומנם תשלמו עמלה נמוכה על כל מכירה אך לא תצטרכו לשלם עמלה חודשית או עמלה בגין השכרת ציוד על מנת לבצע סליקת כרטיסי אשראי.

בין אם בחרתם בפייפאל או פתרון אחר לסליקת תשלומים, תצטרכו לבצע רישום דומיין. בחירת שם שקל לאיית ולזכור מסייעת ללקוחות לשוב לרכוש מהחנות המקוונת שלכם. אתם יכולים לבצע רישום דומיין באמצעות מספר רשמים מורשים באופן מקוון בפחות מ-8 דולר לשנה.

בשלב הבא, תרצו לבחור בחברה לאחסון אתרים שתאחסן את אתר האי-קומרס שאתם בונים. כאשר אתם בוחרים בחברה לאחסון אתרים עבור אתר האי-קומרס שלכם עליכם לקחת בחשבון את שטח האחסון הזמין לאתר, חבילת רוחב הפס החודשית, מספר חשבונות הדוא\"ל, והאם מוצע שירות דיוור אוטומטי. בנוסף, האם מוצעים כלים למעקב אחר נתונים סטטיסטיים, בסיס נתונים (במידת הצורך), שירות לקוחות מהיר והאם התמחור הוגן.

בניית אתר האי-קומרס שלכם – החליטו כמה עמודים אתם מעוניינים שהאתר שלכם יכלול (לא רלוונטי במידה והאתר שלכם מבוסס בסיס נתונים). בחרו שם לקישורי הניווט עבור עמודי האתר על פי קטגוריות המוצר העיקריות שבהן אתם משתמשים. לדוגמא, אתר הבית, קטגוריה מס\' 1, קטגוריה מס\' 2, קטגוריה מס\' 3, קטגוריה מס\' 4, קטגוריה מס\' 5, קטגוריה מס\' 6, מדיניות, אודות, ויצירת קשר.

על האתר שלכם לכלול קונספט ועיצוב אחידים, השתמשו באותה כותרת תמונה ו/ או לוגו, סלוגן, תפריט ניווט, צבעים הרשומים כסימן מסחרי. הוסיפו תקציר או חזון המתארים את תוכן האתר בעמוד דף הבית.

הוספת פסקה בראשית כל עמוד (בין 250 ל-500 מילים) הכוללת את מילות המפתח שעלו במחקר שביצעתם עבור אותו המוצר. זה יסייע למבקרים פוטנציאליים למצוא את האתר שלכם על בסיס אותן מילות מפתח שהם מקלידים במנועי החיפוש.

לאחר שבניתם את אתר האי-קומרס שלכם, בדקו את תקינות האתר. לאחר העלאת קבצי האתר לשרת האחסון, ערכו בדיקה יסודית לאתר על ידי איתור לינקים שבורים, בדיקת תאימות דפדפן, בדיקת תאימות רזולוציית מסך, אימות קבצי html/xhtml, בדיקת תקינות טפסי Opt-in, בדיקת מהירות טעינת האתר.

העובדה שבניתם אתר אי-קומרס לא מבטיחה שלקוחות ירכשו אצלכם, עליכם לשווק את האתר שלכם. לא תמכרו ללא שיווק אקטיבי לאתר שלכם. אחת המשימות הכי חשובות שעליכם לבצע באופן יומיומי על מנת שהאתר שלכם ידורג גבוה בתוצאות של מנועי החיפוש היא לבנות קישורים נכנסים (כמות הלינקים המפנים לאתר שלכם). צרו קשר עם בעלי אתרים דומים לשלכם והחליפו איתם קישורים. בנוסף מומלץ לרשום את האתר שלכם למנועי חיפוש ואינדקס אתרים מובילים.

שיטות שיווק נוספות כוללות כתיבת מאמרים הקשורים לתוכן האתר שלכם, פרסום במגזינים מקוונים ומודל פרסום של תשלום לפי לחיצה. עשו שימוש בפרסום אופליין על ידי הוספת כתובת האתר שלכם בכל אמצעי פרסום נייח.

בניית אתר אי-קומרס לא צריכה להיות משימה כל כך מורכבת. ביצוע כל אחד מהשלבים שנדון בהם בהמשך, יסייע לכם להקים את האתר שלכם במהירות ובקלות ולהתחיל למכור את המוצרים שלכם.

חנות אינטרנטית – מדוע אתם זקוקים לה?

האינטרנט פתח צוהר לעידן חדש של הזדמנויות עסקיות. בכל יום, אלפי לקוחות חדשים מבצעים רכישות באינטרנט. יותר ויותר חברות מאמצות את האינטרנט כערוץ המכירות וההפצה המרכזי שלהן. על פי מחקר של חברת \"פורסטר\" – סקר שנערך בקרב 130 חברות אמריקאיות מצביע כי בשנת 2002 לקוחות הוציאו 76 מיליארד דולר על רכישות מקוונות. הנתון הזה מייצג עלייה של 48 אחוזים לעומת שנת 2001, והתחזיות לשנת 2003 צופות שההוצאות יגיעו בקירוב ל-100 מיליארד דולר, נתון המייצג 4.5 אחוז מסך המכירות הקמעונאיות.

כבעלי עסק, אתם וודאי מבינים שעל מנת לשמור על יתרון תחרותי עליכם לשלב אי-קומרס כחלק מהאסטרטגיה העסקית שלכם. ביצוע מחקר קצר יראה כי קיים מגוון רחב של טכנולוגיות ופתרונות של בניית חנויות אינטרנטיות בשוק עבור תאגידים. ייתכן ואתם חושבים כי עלות בניית אתר אי-קומרס נעה בין כמה מאות למאות אלפי שקלים. אם כן, כיצד תדעו לבחור מבין מגוון רחב של אופציות, את האופציה המתאימה ביותר עבור הצרכים העכשוויים שלכם?

למרות שזה נשמע כמו משימה מפחידה, הכנה מקדימה בהחלט תסייע לכם לקבל את ההחלטה הנכונה בתהליך למציאת פתרון האי-קומרס המתאים. על מנת להבין טוב יותר את הצרכים שלכם ולבנות אסטרטגיית אי-קומרס בהתאם, עליכם לשאול את עצמכם מספר שאלות. לפניכם מספר שאלות שניסחתי בתקווה שהן יסייעו להפרות את דמיונכם.

כיצד החנות האינטרנטית שלכם תיראה?

האם אתם זקוקים לבסיס נתונים עבור קטלוג המוצרים שלכם?

כיצד תתבצע הזמנת מוצר בחנות האינטרנטית שלכם?

האם עליכם לנהל מערכת תמחור נפרדת עבור סוחרים, סיטונאים וצרכני קצה?

כיצד לחייב את הלקוחות שלכם?

איך להקל על הלקוחות את הניווט בחנות האינטרנטית שלכם?

כמה אופציות חיפוש עליכם לכלול?

האם אתם יכולים להציג ללקוחות שלכם טבלת השוואת מוצרים?

באיזו מערכת תשלום מרכזי עליכם לבחור עבור חשבון ה-Merchant שלכם?

לבסוף, מהי העלות הכספית שעליכם להשקיע בבניית החנות האינטרנטית שלכם?

אם בניית אתר אי-קומרס מאפס מרגיש לכם אינטנסיבי מדי ואתם בעלי עסק קטן, ההמלצה שלי היא – לבנות חנות אינטרנטית באמצעות אחת הספקיות.

חנויות אינטרנטיות שאתם יכולים לבנות ישירות על גבי דפי אתרים, כוללות את כל הפיצ\'רים הדרושים כמו עגלת קניות מקוונת, קטלוג מוצרים ומערכת תשלום מרכזי שניתן למצוא בכל אתר אי-קומרס סטנדרטי. ברוב המקרים, אתם תבנו חנות אינטרנטית מקוונת באמצעות טמפלטים וכלי עריכה ידידותי למשתמש, וכמעט אין צורך לדעת html או שפות סקריפטים אחרות.

אתם יכולים להזמין חנות אינטרנטית מוכנה לתפעול.

היתרונות בבניית חנות אינטרנטית באופן מקוון הם עצומים.

תהליך הקמה מהיר: במידה ויש לכם את כל החומרים הדרושים בהישג יד, תוכלו לבנות חנות אינטרנטית תוך יום.

קלה לשימוש: אתם לא צריכים להיות מומחים גדולים כדי לבנות אתר אי-קומרס פונקציונלי באופן מלא. מדריך שלב אחר שלב ליצירת דפים מטמפלטים מוכנים מאפשר לכל אחד להקים חנות אינטרנטית מקצועית תוך זמן קצר.

מחירים שווים לכל כיס: למרות שחלק מהספקים גובים עמלות מכירה דוגמת יאהו, ברוב המקרים ההוצאות שלכם יסתכמו בפחות מ-100 דולר בחודש כדי לתחזק חנות אינטרנטית ברמה טובה.

החיסרון היחיד שיש לחנויות אינטרנטיות כאלה הוא שלא תוכלו להעניק ללקוחות שלכם חווית גלישה מותאמת אישית מבחינת היבט הנראות והעיצוב כפי שתכננתם. אולם, ברגע שתתחילו לייצר מספיק רווחים באמצעות החנות האינטרנטית שלכם, אם עדיין תרגישו צורך, תמיד תוכלו לרכוש את שירותיה של חברה לעיצוב אתרים שתשפר את נראות האתר הקיים.

אם אתם עדיין מתלבטים לגבי הקמת עסק מקוון באמצעות חנויות אינטרנטיות, הייתי ממליץ לכם לקרוא על היתרונות הנלווים של הקמת אתר אי-קומרס.

הגדלת המכירות והרווחים שלכם

אם אתם בעלי עסק פיזי, חנות אי-קומרס מקוונת בהחלט תסייע להגדיל את המכירות שלכם, וכפועל יוצא, את הרווחים שלכם.

שיפור התדמית העסקית שלכם

כיום, אפילו חברות קטנות מבינות את החשיבות בהקמת אתר מקוון לעסק . אתר מתוכנן בקפידה, מתוחכם ומקצועי יוצר דימוי חיובי לחברה ומסייע לבנות את שם המותג.

צמצום הוצאות וחסכון בעלויות

במידה והפיצ\'רים החיוניים זמינים לכם באתר ניתן לבצע כמעט כל תהליך עסקי באופן מקוון, דבר המאפשר לכם לחסוך בהוצאות עקיפות הנובעות מתיעוד שגוי, עיבוד מסמכים וכדומה.

שיפור שירות הלקוחות

דפי שאלות נפוצות, פורומים, שירות הודעות פנימי, מערכת צ\'אטים וכדומה. כל הפיצ\'רים האלה יסייעו לכם לנהל באופן יעיל את שירות הלקוחות שלכם.

הפכו לשחקנים גלובליים

הודות לנגישות של רשת האינטרנט, לא יהיו לעסק שלכם חסמים מבחינה גיאוגרפית. תוכלו למכור מוצרים לכל מקום בעולם 24 שעות ביממה.

הוסיפו ערוצי מכירות

על ידי הצטרפות לשווקי מסחר אלקטרוניים ומודלי B2B עסקיים, תוכלו להגדיל באופן משמעותי את ערוצי המכירות הזמינים בעבורכם.

קיצור זמני שרשרת האספקה

אם תבצעו אוטומטיזציה לתהליכי שרשרת האספקה באמצעות האינטרנט, תוכלו לקצר את זמני האספקה מחודשים לימים. תוכלו אפילו לצמצם תהליכים בשרשרת האספקה שלכם.

זמינות מוצרים ושירותים בשוק

קיימות דרכים רבות להביא תנועה לאתר שלכם ולשווק בהצלחה את המוצרים שלכם. למעשה, אתם יכולים לתת שירות לקהל לקוחות גדול יותר דרך החנות האינטרנטית שלכם מאשר בחנויות פיזיות.

להתחרות בחברות גדולות

באמצעות חנות אינטרנטית תהיו מסוגלים להתחרות בהצלחה בחברות ענק מאותו התחום ואפילו לנגוס בנתח השוק שלהן.

הוצאות סטארט-אפ נמוכות

בדרך כלל, הקמת עסק פיזי תצריך מכם עלויות גבוהות. באינטרנט – ההפך הוא הנכון! הקמת עסק מקוון כמעט אינה מצריכה מכם הוצאות גדולות.

אין חסם כניסה

כפי שאתם יודעים, בפועל עסקים רבים נשלטים ביד רמה על ידי קבוצות מסוימות. באינטרנט לא קיים חסם כזה! כל אחד יכול להקים כל עסק שרק ירצה.

אין צורך לסגור ערוצי מכירות קיימים

על ידי אימוץ רשת האינטרנט כערוץ מכירות אתם לא מוותרים על ערוצי מכירה קיימים מכיוון שהחנות האינטרנטית שלכם מהווה ערוץ נוסף לצד ערוצי מכירות קיימים.

אם אתם חדשים לעולם האי-קומרס, הייתי ממליץ לכם לעשות זאת בשלבים! תחילה, בנו תוכנית עם יעדים לטווח הקצר והארוך. נסו ליישם את התוכנית שלכם באופן הדרגתי. ודאו שאתם לא מוציאים יותר מדי כסף על פרויקט האי-קומרס הראשוני שלכם. זכרו! מעל ל-80 אחוז מכל פרויקטי התוכנה לא מגיעים לשלב הסופי ללא חריגה מהתקציב; וגם לא עובדים כפי שתכננתם!

פיתוח אי-קומרס – חשוב בעבור עסקים קטנים

ניהול עסק קטן בתקופה הזאת הולך ונהיה קשה יותר. העובדה בשטח היא שזכיינים גדולים, רשתות וחנויות גדולות משתלטים על העסקים הקטנים. מדי יום, בכל עיירה קטנה, אנו עדים לבתי מלאכה קטנים, חנויות וספקי שירות המוצאים עצמם נופלים בין הכיסאות ונאלצים לסגור את העסק. זהו מחזה עצוב, במיוחד לנוכח שפע הכלים והמשאבים הזמינים באינטרנט. שימוש באינטרנט הוא רק כלי נוסף לפרסום, כלי חדש יותר  בארגז הכלים שהעסקים הקטנים האלו יכולים לעשות בו שימוש על מנת להגדיל את מחזור הרווחים השנתי שלהם ולהמשיך את הפעילות העסקית שלהם.

האינטרנט הוא לא כלי חדש, ממש לא, אולם הוא כלי חדש בעבור בעלי עסקים קטנים שנאבקים כדי להמשיך את הפעילות העסקית שלהם. בעבור בעלי עסקים קטנים רבים, תחום המחשבים והאינטרנט הוא תחום חדשני ומעורר רתיעה שכן הם חסרי ניסיון בו. בעלי העסקים הללו מחזיקים בתפיסה שגויה בנוגע להוצאות והפרודוקטיביות הכרוכות בהקמת חנות אינטרנטית. כיום, בשוק המשתנה ללא הרף, לא מספיק רק להקים אתר עבור העסק אלא יש להתמקד בהקמת אתר אי-קומרס שבו ניתן למכור את כל המוצרים והשירותים שיש לעסק שלכם להציע. המגמה נוטה לכיוון אנשים המשתמשים באינטרנט במרחב הביתי והנוח שלהם כדי לחפש אחר המכונית המושלמת, הבית המושלם, מגב לניקוי רצפה, תכשיטים ובעצם כל דבר. לגלוש באינטרנט מהבית זה בהרבה יותר נוח מאשר לנסוע ברכב לחנות, במיוחד אם לוקחים בחשבון את מחירי הדלק המזנקים, כדי למצוא בדיוק את מה שאתם מחפשים.

למה שלא פשוט תשתמשו בכלי החדש-ישן הזה, האינטרנט, כדי להצמיח את העסק שלכם גם באופן מקוון ולהגיע לקהל יעד גדול יותר שייחשף למוצרים והשירותים שלכם. נוכחות מקוונת אינה מספיקה. במקרים בהם אתם מספקים שירות או מוצרים שיש להם ביקוש עולמי, עליכם לחשוף אותם בפני קהלים ברחבי העולם. ייתכן ותגלו בדומה לבעלי עסקים קטנים כי סיפוק מידע, שירותים ומוצרים חיוניים לקהל צרכנים גדול באינטרנט הוא החלטה עסקית מאוד רווחית ונכונה.

כיצד בעל עסק קטן ניגש להקמת אתר אי-קומרס? שוב, על ידי הכלי העוצמתי הזה, האינטרנט. אתרו חברה מקצועית לעיצוב אתרים המתמחה בפיתוח אי-קומרס ופתרונות לעגלת קניות מקוונת באי-קומרס. בחרו חברה לעיצוב אתרים המספקת עבודה איכותית ומקצועית אבל לכו על כיוון של עיצוב אתר אי-קומרס שנקודת החוזק שלו היא ההיבט העיצובי. אתר האי-קומרס שלכם לא רק צריך להיראות מקצועי אלא חשוב גם שחווית הגלישה תהיה נוחה ונעימה ושהאתר יפעל באופן תקין. המבקרים באתר שלכם צריכים להיות מסוגלים להחליט בעת ניווט באתר אילו תכנים מעוררים אצלם את הכי הרבה עניין. המבקרים באתר שלכם צריכים להיות מסוגלים להשתמש בקלות בכלים המקוונים שלכם – תפריט הניווט ועגלת הקניות המקוונת, מבלי ללכת לאיבוד או לחוות תקלות.

פיתוח אתר אי-קומרס שעובד באופן תקין הוא בעל חשיבות רבה מאוד. במידה ולא תשתמשו בכלי המצוין הזה, האינטרנט, לטובת התועלת של העסק הקטן שבבעלותכם, אז אתם בהחלט תפספסו הזדמנויות מכירה, לידים ולקוחות. אין זה אומר שאם אתם בעלים של עסק קטן, תצטרכו לסגור אותו כאשר רשת חנויות גדולה תפתח סניף על ידכם. אל תפחדו מתחרות והשתמשו בכלי הכי הוגן שקיים, האינטרנט. הקימו אתר לעסק הקטן שלכם שיהיה מספיק חזק בתחום האי-קומרס כדי להגיע לקהל היעד הדמוגרפי שלכם ותראו איך הכסף מתחיל לזרום.

לקבלת פרטים נוספים להקמת חנות אינטרנטית, לחצ/י כאן

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מטענים למחשב נייד: חיבור הכוח שלכם לעולם בלתי נגמר של אפשרויות
בעידן הדיגיטלי של ימינו, המחשב הנייד הפך לכלי חיוני לעבודה,...
לאכול טוב ולחסוך כסף: טיפים לקניות בסופרמרקט
אין דבר מספק יותר מארוחה טובה שמכינים לבד ממצרכים שרוכשים,...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
AHM: מרכז תיקון ושירות הרכב המוביל בירושלים
כשמדובר בטיפול ברכב שלכם, אתם רוצים את המוסך הכי טוב...
היתרונות של מכירת אלומיניום לקונה בתל אביב
הטבות סביבתיות לקניית אלומיניום בתל אביב ולמיחזורו יש יתרונות סביבתיים רבים....
איך להקרין בקלות בכל אירוע את המצגות שלכם?
אתם מכינים מידי פעם מצגות לאירועים שונים? מכינים קטעי וידאו...
הרמת כוסית עם אוכל נהדר
החלטתם לעשות הרמת כוסית בחברה שלכם עם כל העובדים? אם...