Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

בצל משבר הדיור; מחירי השכירויות ממשיכים לעלות

בצל משבר הדיור; מחירי השכירויות ממשיכים לעלות
pixabay

נתוני הלמ"ס: עלייה של 2% בממוצע במחירי השכירויות ברבעון האחרון של 2019. מחוז דרום רשם עלייה של 4%, בחיפה עליה של 3% לדירות של עד 2 חדרים, ואילו באזור השרון לא חל כמעט שינוי בהשוואה לשנה שעברה.

מחירי השכירות ברחבי הארץ ממשיכים לעלות: המחיר הממוצע לשכירות בישראל במהלך הרבעון השני של שנת 2019 עמד על 3,942 שקל, עלייה של 2% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה, כך עולה מנתוני הלמ"ס על פי ניתוח של לשכת שמאי המקרקעין.

לדברי יו"ר לשכת שמאי מקרקעין, חיים מסילתי "בשנים האחרונות היצע הדירות שעמד להשכרה ירד בשל מדיניות הממשלה שעודדה חלק מהמשקיעים למכור את דירותיהם על מנת להגדיל את היצע הדירות העומדות למכירה. מצד שני חלה עלייה בביקוש לדירות להשכרה על ידי זוגות צעירים שזכו בהגרלות של מחיר למשתכן ורואים בשכירות שלב ביניים עד כניסתם לדירה בה זכו. לממשלה הבאה קיימת חובה לטפל טיפול עומק בשוק השכירות ולעודד הקמה של יותר פרויקטים להשכרה לטווח ארוך על ידי מתן תמריצים והקלות במיסוי ליזמים וכן במסגרת חברת ״דירה להשכיר״ שצפויה למלא תפקיד חשוב ומרכזי בהתנהלות הנדלנית של המשק.

מניתוח הנתונים לפי אזורים מסתבר כי העלייה המשמעותית ביותר חלה באזור הדרום, שם התייקר שכר הדירה ב-4% כאשר מחיר דירה ממוצע של 5-4.5 חדרים עמד על 4,225 שקל לחודש. גם בתל אביב חלה עלייה גבוהה מהממוצע בישראל ועמדה על 3% לעומת הרבעון השני של שנת 2018. מחיר השכירות הממוצע בעיר לדירה בגודל של 4-3.5 חדרים עמד על 6,864 שקלים לחודש. עלייה דומה נרשמה גם בדירות קטנות בעיר בגודל של 1.5 -2 חדרים, שם עמד שכר הדירה על כ-4,500 שקל בממוצע לחודש.

מחירי השכירויות ממשיכים לעלות
pixabay

בחיפה העלייה המשמעותית ביותר חלה בדירות קטנות של 2-1.5 חדרים, שעלו בממוצע ב-3% עם מחיר של 2,067 שקל לחודש, וזאת בהשוואה לממוצע עליית השכירות בעיר שעמד על 2% לעומת הרבעון השני בשנה שעברה. השרון הוא האזור היחיד שלא רשם כמעט עלייה במחירי השכירויות הממוצעים בהשוואה לשנה שעברה.

שרון בן צבי סמנכ"ל השיווק בקבוצת לוינשטין צופה כי מחירי השכירויות ימשיכו ויעלו במיוחד לאחר עצירת תוכניות ההתחדשות העירונית כפי שרבות מהרשויות מתעדות לעשות: "כ- 50 מהתחלות הבנייה במרכז הארץ הן של התחדשות עירונית. עצירת התוכניות תביא למחסור קשה בדירות למכירה והשכרה באזורים אלה, אזורים שמלכתחילה המדינה לא משווקת בהם קרקעות. אם הרשויות לא יגדילו את ההיצע, המחירים ימשיכו לעלות כפי שרואים בנתוני הלמ"ס".

חברת גולדן ארט המשווקת דירות להשכרה ארוכת טווח בחיפה מדווחת שהביקושים להשכרה בפרויקט הם מצד אוכלוסיה מגוונת הכוללת זוגות צעירים, זוגות מבוגרים וגרושים. הסיבה לעליית המחירים היא היצע נמוך ביחס לביקוש של דירות קטנות איכותיות להשכרה, וסימנים ראשונים המעידים על התפרצות מחירים קרבה בשוק הנדל"ן בכללותו על רקע הכשלון המתמשך בסגירת פערי ההיצע והתחלות הבניה.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
ניידת טיפול נמרץ חדשה הוצבה במודיעין לזכר אהרון חיימוב הי"ד ניידת טיפול נמרץ, שנרכשה בתרומתה של הגברת ספרא, הוצבה בתחנת מד"א בעיר מודיעין, לזכרו של אהרון חיימוב הי"ד שנרצח בשבעה באוקטובר באופקים
בתחילת החודש התקיים טקס חנוכת אמבולנס לזכרו של אהרון חיימוב...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
במדבר 'פשוטי הרחוב' במופע השקת סינגל שני בהפקת עמיר לב - יום רביעי 31 ביולי - מועדון TASSA בתל אביב
פשוטי הרחוב - הרכב רוק גלילי מיוחד מאז 2009, היוצר...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
היום הארצי למודעות לנזקי הזנות - 24/7/24
"היום הארצי למודעות לנזקי הזנות"- יצוין בפעם השנייה על ידי עיריית תל...
האגף לגיל הרך יקדם איתור ילדים מעוכבי התפתחות כבר בשלבים מוקדמים
האגף לחינוך הגיל הרך מקדם יוזמה לאיתור ילדים מעוכבי התפתחות...
"שני משפחתי" לאורך אוגוסט במרכז נא לגעת - מגוון חוויות חושיות ייחודיות לכל הגילאים והצגת 'הנסיך הקטן' בשפת הסימנים
להכיר בדרך אחרת את עולמם של אנשים עם מוגבלויות ראייה...
אהרונה ישראל גאה להציג בבכורה: מדריך למתעמל - יצירה בין תנועה למילה- 13 באוגוסט בתיאטרון הבית
מדריך למתעמל יצירה בין תנועה למילה מופע שמתחקה אחר שיעוריו של המורה...