במהלך שנת הלימודים החולפת התקיימה בבתי הספר היסודיים בעיר תכנית חינוכית-חברתית ייחודית בנושא "כבוד האדם וחירותו". השבוע, התקיים סיור של נציגי מנהל החינוך, הנוער והצעירים בשלושה בתי ספר בעיר, במסגרתו הציגו הצוותים החינוכיים והתלמידים תוצרים מתכנית הלימודים.

בבית הספר בורוכוב כל התלמידים השתתפו בפעילויות בנושא כבוד האדם, עם התאמות של התכנים לשכבות הגיל השונות. התלמידים בנו מסלול המבוסס על קירות תוצרים של תלמידים משיעורי האמנות. המבקר במסלול פוסע על עקבות של "חובות וערכים" שלנו בחברה עד הגיעו ל"כיסא הכבוד", שם הילדים עיצבו ערכים של זכויות האדם לכבוד. על הכיסא הוצגה מצגת פוסטרים של שכבת ה' בנושא כבוד.
בבית הספר לאה גולדברג ערכי כבוד האדם שולבו בעשייה הבית ספרית, סביב המוטו "בשביל כבוד – צריך לעבוד". בכיתה א' בשיעורי חינוך שוחחו על שמות וכינויים סביב כבוד. תלמידי כיתה ב' הכינו פרויקט בנושא חיי האינדיאנים וערכיהם ואף אירחו את שאר תלמידי בית הספר במעגל אינדיאני של סובלנות. כיתות ג'-ד' למדו על יישום כבוד במצבים חברתיים שונים, ולמדו איך להיות שגרירים של כבוד. כיתות ה'-ו' התמקדו בתופעת השיימינג ובאחריות אישית. בנוסף, הוכנו כרזות ססגוניות בנושא קבלת האחר לכבוד שבוע הגאווה.

בבית הספר שמעוני עסקו במושג "כבוד" בהיבטים של כבוד עצמי, כבוד לגוף האדם, לאמונתו וכבוד לאחר. "שביל הכבוד" בבית הספר מתחיל באנדרטה של הבוגרים שנפלו במערכות ישראל. בחצר בית ניתן למצוא ספסלים גלוקליים שעוצבו בשיתוף פעולה בין אמנים לבין תלמידי החינוך המיוחד ומועצת התלמידים. הספסלים עוסקים בקבלת השונות ועידוד המגוונות. כך לדוגמא, על אחד הספסלים צוירו פינגווינים צבעוניים, שבדרך כלל מופיעים בצבעי שחור-לבן וזאת ע"מ להדגיש מסר של קבלת השונה. תלמידי כיתות ג' הכינו לוחות חזון אישי ובריאת מציאות טובה בתחום החברתי, הרגשי והאישי. התלמידים הבוגרים הכינו מערכי שיעור בנושא אלרגיות מסכנות חיים והתחשבות באנשים עם אלרגיות. מסלול הכבוד בבית הספר מסתיים בגן הבוטני שם מוצגת תערוכת "כבוד האדם וחירותו" שבו התלמידים ציירו ועיצבו תוצרים בנושא כבוד וערכים על לוחות עץ ומוביילים, תוך התייחסות לשבוע הגאווה.
אירית אהרונסון, ראש מנהל החינוך, הנוער והצעירים: "בתקופה רגישה ומטלטלת זו, ראינו חשיבות בקידום תכנים הקשורים לשוויון, לכבוד האדם ולקידום הסובלנות והסבלנות. הפעילויות היצירתיות והמעשירות העוסקות בכבוד ובקבלת האחר, מסייעות בהטמעת המסר בקרב התלמידים. נושאים אלה מהווים המשך ישיר לנושא נוסף שעסקנו בו והוא ״ לשון הרע לא מדבר אלי״. בשנת הלימודים הבאה נמשיך לעסוק בהיבטים נוספים של ערך כבוד האדם, כחלק מהחינוך החברתי-ערכי במוסדות החינוך".