Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

גינות מעוצבות – מגמות עיצוב חדשות וחידושים לשנת 2024

גינות מעוצבות – מגמות עיצוב חדשות וחידושים לשנת 2024
קרדיט לתמונה: Freepik

גינה מעוצבת היא גינה מבוססת אמירה ותוכן. לא כל אסופה של צמחים ופרחים מהווה גינה מקצועית. גינה בעיצוב מקצועי היא גינה שתוכננה בהתאם לאג'נדה מסוימת והיא חולקת עם המרחב משמעות מדויקת. עולם הגינון מאופיין גם הוא במגמות אופנה וטרנד כשהלך הרוח הציבורי והשינויים בעולם המערבי קובעים את סדר היום גם בתחום עיצוב הגינות. אז מה חדש בעולם הגינות המעוצבות נכון לשנת 2024? כל מגמות העיצוב החדשניות בפוסט שכולו צמיחה.

טרנדים וחידושים לגינות מעוצבות

החדשות הטובות: מגמה ירוקה בעיצוב גינות

בהתאם לתפיסה העולמית הרואה בקיימות, ניצול מקורות אנרגיה מהטבע ושימוש בחומרים ירוקים – ערך מוסף, גם בעולם הגינון נכנסה המגמה חזק כשהיא משתפת חומרי עיצוב ממוחזרים, ניצול אנרגיה מקסימלי, שמירה על סביבה איכותית ופליטה מינימלית של מזהמים.

עם ההבנה כי לכל יחיד השפעה מהותית על העולם כולו, רואים רבים ערך בתרומה לגלובליזציה באמצעות שימור הקיים ומניעת פליטת גזי חממה כל האפשר. קיימות אם כן, בכל הקשור לגינון מעוצב מהווה את הטרנד השולט בגינות של 2024.

על מנת לייצר גינה מעוצבת וירוקה משלכם חשוב לשכור את שירותיו של איש מקצוע מומחה בתחום עיצוב גינות המשלב ידע רב בכל הנוגע לעיצוב גינה ירוקה בצורה שלא תפגום כלל בשלמות שלה ובנראות.

לא מושלם זה מושלם

אם בעבר הייתה הגינה האולטימטיבית – שילוב של גיזום מוקפד עם סדר השואב השראה מבית מרקחת, הרי שהטרנדים החדשניים הופכים את הקערה על פיה ומתירים להשליט קצת בלאגן בגן – וזה בסדר. כאן מותר בהחלט ליצור חוסר סימטריה בחלל, לשלב צמיחה פראית ולהוסיף טאצ' בלתי מהוקצע למרחב. זה אפילו מוסיף חינניות ומאפשר השתלבות מלאה והרמונית עם חוסר השלמות שלנו כבני אדם. השיטה הזו מהווה חיבור בין האדם לטבע ומאפשרת לצמיחה הטבעית להיות בפוקוס ולהשאיר מחוץ לפריים את הפרפקציוניזם המקודש.

שילוב של עולמות שונים מתחום העיצוב המשתלבים ביניהם

כיום, מקובל לעשות סינתזה בין עולמות עיצוב שונים המבוססים על אותם ערכים וחולקים ביניהם דמיון. כך שילוב של סגנון העיצוב הסקנדינבי והיפני ועוד. שילובים אלו יוצרים טוויסט מעניין ומפתיעים אותנו ואת המבקרים בגינה בסגנון עיצוב שלובש אדרת כלאיים חדשה.

זו ההזדמנות של מעצבי גינות מומחים להציע מימד חדש לגינה ולהביא את הטוב ביותר מתחומי עיצוב שונים.

גישה משוחררת, פחות מוקפדת

כמו בעיצוב פנים כך גם בחוץ, קיימת המגמה לעיגול פינות ולאווירה נינוחה יותר במרחב. אם הורגלנו בעבר לחללים בעלי אופי מוקפד, כמעט נוקשה מבחינה עיצובית, היום נעשה שימוש בנימה רכה, בהרבה טקסטיל ובקווים עגולים על פני זוויתיות.

גם בגינה ניכר השינוי הזה באלמנטים של פתרונות ישיבה, גופי תאורה ושילוב מפלים ובריכות נוי. בשונה מההפקה הסימטרית שהכרנו בעבר, גינה מעוצבת נוסח 2024 זורמת יותר עם הלך הרוח המקבל והמכיל ומבוססת קווים רכים, מאפשרים.

עיצוב גינה – להפוך פנטזיה לגינה שאפשר לממש בידיים

הגם שאופנות שונות בעיצוב ובכל תחום אחר מכתיבות את הלך הרוח וסגנון העיצוב הרווח, אין סיבה שהן תבטלנה את הטעם האישי ותקבורנה חלומות בנוגע לגינה שלכם. במידה ואתם מתחברים לסגנון עיצוב מסוים שאינו טרנדי בהכרח, תוכלו לייצר שיח פתוח עם מעצב נוף ולהגות יחד על פתרון שיכיל את הגשמת החזון שלכם ומנגד ישתלב עם הגישה החדשנית. זו האמנות של מעצב נוף – ללהטט בין רצונות הלקוח, תנאי השטח והאג'נדה העולמית לסביבה ירוקה יותר.

לסיכום

תחום עיצוב הגינות נכון לשנת 2024 מתחבר לגישה הרווחת הרואה ערך בריכוך הגבולות הנוקשים מתוך רצון להכניס קבלה, הכלה וכבוד למרחב בחוץ. כך נוכל לפגוש גינות בעלות מזג "סקרן", בלתי סימטרי ומקבל המארחות חומרים טבעיים, חומרים שונים בדגש על ירוקים, שילוב הרמוני בין עולמות בתחום העיצוב וגישה מחבקת גם לבלתי מושלם.

 

חגי תדמור, מעצב על לגינות נוי מעל 30 שנה, רואה בכל עיצוב גינה פרויקט ייחודי ויצירת אומנות בפני עצמה. החשיבה היצירתית והמעוף של חגי, מעצב הנוף הוותיק, באים לידי ביטוי תוך יצירת קשר ייחודי עם מזמין הפרויקט, לאורך תכנון הרעיון העומד מאחורי הגינה ועד להורדת החלק הקריאטיבי לפסים מעשיים.

 

חגי תדמור יוצר הדמיות בצורה מתקדמת לצורך בחינת מראה ראשוני של הגינה וכן מלווה כל פרויקט באופן אישי עד לסיום הטוב כשהוא אמון על יצירת סיפור אותו הוא נושם ומפתח לאורך כל התהליך. חולמים על גינה מעוררת השראה? חגי תדמור, אמן ומעצב נוף כאן בשבילכם לספר את סיפור הגינה שלכם באופן מושלם התואם את ערכי החדשנות נכון ל-2024.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מטענים למחשב נייד: חיבור הכוח שלכם לעולם בלתי נגמר של אפשרויות
בעידן הדיגיטלי של ימינו, המחשב הנייד הפך לכלי חיוני לעבודה,...
לאכול טוב ולחסוך כסף: טיפים לקניות בסופרמרקט
אין דבר מספק יותר מארוחה טובה שמכינים לבד ממצרכים שרוכשים,...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
AHM: מרכז תיקון ושירות הרכב המוביל בירושלים
כשמדובר בטיפול ברכב שלכם, אתם רוצים את המוסך הכי טוב...
היתרונות של מכירת אלומיניום לקונה בתל אביב
הטבות סביבתיות לקניית אלומיניום בתל אביב ולמיחזורו יש יתרונות סביבתיים רבים....
איך להקרין בקלות בכל אירוע את המצגות שלכם?
אתם מכינים מידי פעם מצגות לאירועים שונים? מכינים קטעי וידאו...
הרמת כוסית עם אוכל נהדר
החלטתם לעשות הרמת כוסית בחברה שלכם עם כל העובדים? אם...