Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

האם גיבוי בענן לחברה פרטית הוא רעיון טוב?

האם גיבוי בענן לחברה פרטית הוא רעיון טוב?
קרדיט CANVA

הגיבוי בענן הפך להיות הפתרון המועדף על חברות ועסקים רבים מכל קשת התעשיות בארץ ובעולם. כיום ישנן מערכות מתקדמות במיוחד עם טכנולוגיות המסוגלות לספק גיבוי מרחוק בצורה מאובטחת ויעילה במיוחד. באמצעות שירות של גיבוי בענן חברות יכולות לשמור את הנתונים הכרוכים בסיכונים במקום בטוח, מוגן מפני אובדן, תקלות חומרה או התקפות.

מהו גיבוי בענן?

הגיבוי בענן הוא הליך בו מידע ממחשבים, מסדי נתונים ויישומים שונים משומר באופן מאובטח בשרתים מרוחקים בתשתית ענן (Cloud Infrastructure). את המידע מאחסנים במקום מרוחק באמצעות האינטרנט, במקום לשמור אותו פיזית במחשבים בתוך הארגון. הליך גיבוי בענן עובר כמה שלבים, בתור התחלה המידע מועבר באופן אוטומטי או ידני לשרתי הענן, לאחר מכן המידע מוצפן באופן מאובטח כדי לשמור על ביטחונו ולבסוף הוא מאוחסן בשרתים שנמצאים במרכזי הענן של הספק.

כיצד הגיבוי מתבצע?

ספקי גיבוי בענן מבצעים את הגיבוי על פי הכללים שנקבעו לכך מראש מול החברה. תהליכי הגיבוי יכולים להיות רציפים, משתנים או שניהם יחד. יש כל הזמן בדיקות איכות, כדי לוודא שהמידע זמין ומוגן, המידע פרוס במרכזי המידע והוא כולל כמה סוגי גיבוי ובשכבות משתנות של רמות אבטחה.

זמינות המידע המגובה היא גם חלק מפעולות התחזוקה של ספקי הענן, במקרים בהם מידע נאבד או נפגע, על ספקי הענן לשחזר את המידע כך שהוא יחזור לקדמותו.

יתרונות הגיבוי בענן לעסקים

היתרון הברור והבולט מכל שאר היתרונות עבור עסקים הוא האפשרות לשחזר את המידע מכל זמן ומקום ובקלות. הגיבוי בענן מאפשר לחברות ולעסקים להגן על המידע שלהם לאורך שנים, כאשר הוא נמצא זמין עבורם בכל זמן נתון כאשר קיימת גמישות רבה בכל הנוגע להוצאת הנתונים או שחזורם במקרה של אובדן, מתקפת סייבר או נפילה של הנתונים מכל סיבה שהיא מתוך מחשבי החברה או העסק. עוד יתרון בולט של הגיבו בענן היא העובדה שניתן להרחיב את אפשרויות הגיבוי ככל שהעסק מתרחב וגדל.

מי זקוק לשירות?

דמיינו מצב בו אתם מאבדים את כל הנתונים העסקים שלכם – את הדוחות הכספיים, את חתימות הלקוחות, את החוזים שחתמתם מול עסקים וחברות אחרות ואת כל המסמכים החשבונאיים שלכם. מדובר על גזר דין משמעותי עבור כל מי שמחזיק עסק, קטן כגדול. לעיתים די באובדן של רשימות הלקוחות עם פרטי הקשר שלהן כדי למוטט עסק.

ובכן, בדיוק בנקודה הזו נכנס שירות גיבוי בענן שכן הוא מאפשר לשחזר את כל המידע הזה ולמעשה כל מידע שהחברה או העסק בוחרים לשמר ולגבות. מדובר בשירות שכל עסק שרוצה לגבות את נתוניו צריך, ובעידן של היום, רצוי שלכל אחד יהיה אותו, בטח ובטח כאשר אנחנו שומעים חדשות לבקרים על מקרים בהם נמחק מידע כחלק ממזימת כופר כזו או אחרת.

כאשר עסק מגבה את עצמו הוא יכול להבטיח שהתנהלותו השוטפת מובטחת, גם אם יחווה וירוס או מתקפה על מחשביו וגם אם יאבד בדרך לא דרך את כל נתוניו. כבר לא מדובר על מותרות, אלא על חלק מהכלים הקבועים שכל עסק חייב להחזיק בו.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מטענים למחשב נייד: חיבור הכוח שלכם לעולם בלתי נגמר של אפשרויות
בעידן הדיגיטלי של ימינו, המחשב הנייד הפך לכלי חיוני לעבודה,...
לאכול טוב ולחסוך כסף: טיפים לקניות בסופרמרקט
אין דבר מספק יותר מארוחה טובה שמכינים לבד ממצרכים שרוכשים,...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
AHM: מרכז תיקון ושירות הרכב המוביל בירושלים
כשמדובר בטיפול ברכב שלכם, אתם רוצים את המוסך הכי טוב...
היתרונות של מכירת אלומיניום לקונה בתל אביב
הטבות סביבתיות לקניית אלומיניום בתל אביב ולמיחזורו יש יתרונות סביבתיים רבים....
איך להקרין בקלות בכל אירוע את המצגות שלכם?
אתם מכינים מידי פעם מצגות לאירועים שונים? מכינים קטעי וידאו...
הרמת כוסית עם אוכל נהדר
החלטתם לעשות הרמת כוסית בחברה שלכם עם כל העובדים? אם...