Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

האם להמשיך לתואר שני אחרי תואר ראשון במתמטיקה, ובמה?

האם להמשיך לתואר שני אחרי תואר ראשון במתמטיקה, ובמה?
קרדיט: Pixabay

תואר ראשון במתמטיקה נחשב לתואר באחד ממסלולי הלימוד המתקדמים ביותר. עם יישומים מתמטיים חוצי-דיסציפלינות מרובות, כולל אפילו ספרות ושפות, אפשר לומר ש-BSc במתמטיקה מאפשר לבוגרים להמשיך לתואר שני במגוון מסלולי לימוד.

תואר ראשון במתמטיקה מעניק בסיס חזק להמשך הלימודים

אם אתם מתלבטים אם כדאי להמשיך לתואר שני לאחר קבלת ה-BSc במתמטיקה, אז נראה שהסיכויים שלכם לנהל קריירה מרתקת באמצעות תואר שני, ואפילו השגת דוקטורט, מדברים בעד עצמם.

תואר ראשון במתמטיקה מעניק לבוגרים בסיס חזק בתחומים שונים הקרובים למתמטיקה, כמו מדעי המחשב, סטטיסטיקה, מימון, טכנולוגיית מידע, תורת המשחקים ועוד. יתרה מזאת, בוגרי תואר ראשון במתמטיקה מקבלים הכשרה גם בתוכנות מחשב (כמו Python, Java, C+ וכו׳).

אז אם אתם מתלבטים אם להמשיך ללמוד באקדמיה ובאיזה תחום להתמקד בתואר השני, כך שיתאים הן לתואר הראשון שלכם במתמטיקה והן לתחומי העניין ולהעדפות שלכם, הגעתם למקום הנכון. המשיכו לקרוא כדי לדעת יותר!

אפשרויות לתואר שני לאחר השגת BSc במתמטיקה

חלק ניכר מהסטודנטים שסיימו את התואר הראשון במתמטיקה, שואפים להמשיך לרכוש השכלה גבוהה בתחום המתמטיקה כדי לרכוש ידע מתקדם יותר. תואר שני או דוקטורט במתמטיקה הוא אחד המסלולים שקורצים לרבים מהבוגרים שמתכננים את בניית הקריירה שלהם לאחר השגת תואר ראשון במתמטיקה.

כיוון שמדובר בתחום בין-תחומי אתם יכולים להתמחות במגוון תחומים, כמוזכר למעלה. אבל, אם אתם לא מעוניינים בתחום ליבה טכני, תוכלו לבחור בקורסים מיוחדים ומקצועיים כמו תואר שני במנהל עסקים, MBA (Master of Business Administration), כאשר חלק מהקורסים הפופולריים ביותר בלימודי MBA, הם מדעי המחשב, ניהול בקרת איכות וחשבונאות.

להלן כמה מסלולי לימוד לתואר שני, שתוכלו לשקול לאחר השגת תואר ראשון במתמטיקה:

  • MSc במתמטיקה – נועד לספק לסטודנטים ידע מעמיק במתמטיקה מתקדמת המשלבת הסקה והנמקה (reasoning), חשיבה ומחקר. הקורס כולל מגוון נושאים ומושגים, כמו אלגברה, דיפרנציאציה ועוד. רצוי לבחור במסלול זה רק אם יש לכם עניין רב בנושא.
  • MSc במדעי האקטואריה (Actuarial Science) – מדע אקטוארי הוא סוג של דיסציפלינה המיישמת שיטות מתמטיות וסטטיסטיות כדי לבצע תצפיות שיטתיות באירועים המתחוללים בטבע, במטרה להעריך את הסיכונים להתרחשותם של אירועים שונים, ולסייע בגיבוש מדיניות שתוכל למזער את הסיכון ואת השפעתו הפיננסית על חברות ולקוחות.
  • MSc במתמטיקה פיננסית – תחום המיישם שיטות מתמטיות לפתרון בעיות פיננסיות. התמחות זו נקראת לפעמים: מימון כמותי, הנדסה פיננסית, מימון מתמטי או מימון חישובי. התואר מסתמך על כלים הלקוחים ממגוון תחומים, כמו: הסתברות, סטטיסטיקה, תהליכים סטוכסטיים (stochastic) ותיאוריות כלכליות.
  • MA או MSc בסטטיסטיקה – תחום זה מתמקד בחקר האיסוף, הארגון והפרשנות של נתונים.
  • תואר שני במדעי הנתונים – מציע תחום לימודים בין-תחומי שמתמקד בשיטות, בתהליכים ובמערכות מדעיות כדי לחלץ ידע או תובנות מצורות שונות של נתונים, מובנות או לא מובנות. תחום זה דומה לתחום כריית נתונים.
כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מטענים למחשב נייד: חיבור הכוח שלכם לעולם בלתי נגמר של אפשרויות
בעידן הדיגיטלי של ימינו, המחשב הנייד הפך לכלי חיוני לעבודה,...
לאכול טוב ולחסוך כסף: טיפים לקניות בסופרמרקט
אין דבר מספק יותר מארוחה טובה שמכינים לבד ממצרכים שרוכשים,...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
AHM: מרכז תיקון ושירות הרכב המוביל בירושלים
כשמדובר בטיפול ברכב שלכם, אתם רוצים את המוסך הכי טוב...
היתרונות של מכירת אלומיניום לקונה בתל אביב
הטבות סביבתיות לקניית אלומיניום בתל אביב ולמיחזורו יש יתרונות סביבתיים רבים....
איך להקרין בקלות בכל אירוע את המצגות שלכם?
אתם מכינים מידי פעם מצגות לאירועים שונים? מכינים קטעי וידאו...
הרמת כוסית עם אוכל נהדר
החלטתם לעשות הרמת כוסית בחברה שלכם עם כל העובדים? אם...